Dr.Bike
Guest
Ngt fick de ju att funka för Rossi var 2.4 sekunder efter Pedrosa i mål, Rossis första varv var 3.4 sekunder långsammare än Pedrosas och Rossi hade racets näst snabbaste varv på sitt näst sista varv.
Asfalten var ju helt nylagd och den ständigt ökande mängden gummi samt att de gjorde en del radikala ändringar innan racet verkade ju få hoj och däck att harmoniera bättre.
Space har tjatat om att Burgess och Yamaha har varit panikslagna i två år nu. Knappast troligt att en man som Burgess får panik (11 VM titlar, 134 segrar och 246 pallplatser som teamchef....)
Att Yamaha har haft problem i år är väl en sak men att klassa det som panik att åtgärda dem är ju fånigt. Då torde paniken varit betydligt större i Repsol Honda med tanke på deras säsong....men det skrivs det inget om från Borås.
Det har du nog rätt i - d.v.s att Burgess inte direkt är panikslagen, utan snarare nyktert experimentsugen.
Vad avser mer gummi iasfalten så kan ju knappast mängden efter endast 800:ccarna ha gjort att förhållandena ändrades under racet.
Både 125 och 250 torde isf bidragit med större mängder, vilket skulle göra att 800´s tribut endast blev som mest 33%
Att de sen inte tar exakt samma spår osv osv... men på det hela taget är DEN diskussionen endast ett akademiskt polemiserande, då samma förhållanden rådde för alla.