Mall för dekaler till KTM?

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det är dags för nya dekaler på hojen så jag tänkte designa egna. Är det någon som har mallen (grundformen) till dekalerna på en KTM RFS (KTM 560 SMR) som funkar i Photoshop. Eller löser samtliga det genom de firmor som finns som håller hårt på sina mallar?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Du måste ha mallarna i formatet Vektoriserad EPS för att tryckerierna ska kunna göra dekaler av dom, det går alltså inte att bara göra dom i Photoshop "rakt upp och ner" Men vissa företag kan göra om din PS-bilder till rätt format för en kostnad.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Är det nån i skåne som behöver mallar för KTM 525 bakdelen (se mitt garage vilken jag menar) till sidorna till tex nr bakgrunder så har jag som ligger som ni kan få rita av gratis. :D :D

Har även till framlampan.

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
KXF och Scrambler
mr M , du har pm... Och Kunta... Dina teorier stämmer, men det går att lösa från alla format, men det kostar om man inte har kontakter. Är någon som är grymmare än mig i ps som pysslar med detta? hör av er!

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
mr M , du har pm... Och Kunta... Dina teorier stämmer, men det går att lösa från alla format, men det kostar om man inte har kontakter. Är någon som är grymmare än mig i ps som pysslar med detta? hör av er!

Ekar det här inne? :D :tummenupp

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Gör "dekalmaterialet" i Illustrator, det är nog det vanligaste och det är det jag jobbar med på jobbet (kanske inte mc-dekaler direkt men annat:D ). Enkelt uttryckt - man kan dra/förstora/förminska/ändra i texten/bilden utan att kvalitén sjunker. Gör man detta på tex en .jpg så bir det väldigt dålig kvalité och upplevs som pixlig.. Ska man bara ha en text så är det inte så komplicerat men vill man rita en egen bild så blir det genast svårare och jag tror inte ngn reklambyrå gör det gratis då det så klart tar mer tid & kunskap men är det bara en text så kostar det nog inte speciellt mkt..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy