Malmö samåkning

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Jag ska iaf ge mig ut snart....får se hur många mil de blir. Det var ju en av orsakerna till att det blir lååååååg hastighet. :squid

För att inte tala om alla löv samt jord på vägarna. :död
 

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Ort
Skåne
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98
Hmmm det hade varit gutt, men litar inte riktigt på väglaget när det e 5 fucking minus grader:mad:

Jo tack! märkte det när jag kom hen igår och fick skrapa ruterna på bilen:rolleyes:
Men solen skiner.... en liten sväng så länge solen är frama kan väl gå:)
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
det måste vara ett försök till att göra sig rolig :)

Att försöka med roligheter på bekostnad av andras olycka och fortfarande skriva om att köra långsamt på sidan för snabba hojar visar nog att man är lite vilse i tillvaron. Kan vara därför det tar så lång tid att hitta hem.
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Solen ska skina imorgon oxå! Någon intresserad av en runda imorgon söndag ca 12.30-13 från Malmö-Staffanstorp-Lomma?
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
I rest my case! Bara för att man är rädd om sig själv och andra och saktar ner farten, måste det då betyda att det går superlångsamt? Det vissa av er uppmanar, är att race:a utanför tillåten max hastighet på vägarna och därmed tycka det är "uppskattande" att köra snabbt så in i helvete. Jag vill behålla mitt körkort, därmed basta! Vill ni sedan köra så ni förlorar körkortet - tough! Men klaga sedan inte att ni blivit av med körkortet. Var och en ansvarar för sina egna handlingar. Om jag sedan lägger dessa under lagliga förhållande och andra klagar på detta, anser iaf jag som en ren sandlåda.

"Är man med i leken, får man således leken tåla".
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
I rest my case! Bara för att man är rädd om sig själv och andra och saktar ner farten, måste det då betyda att det går superlångsamt? Det vissa av er uppmanar, är att race:a utanför tillåten max hastighet på vägarna och därmed tycka det är "uppskattande" att köra snabbt så in i helvete. Jag vill behålla mitt körkort, därmed basta! Vill ni sedan köra så ni förlorar körkortet - tough! Men klaga sedan inte att ni blivit av med körkortet. Var och en ansvarar för sina egna handlingar. Om jag sedan lägger dessa under lagliga förhållande och andra klagar på detta, anser iaf jag som en ren sandlåda.

"Är man med i leken, får man således leken tåla".

Problemet är väl att om man kör hoj på ett sätt som man egentligen inte klarar av fullt ut i alla situationer så är man ju en fara både för sig själv och andra.Har ju sett några i Malmö området som verkar ha fått för sig att allmän väg var en road racing bana.Drar över spärrlinjer och spärrzoner och trycker sig förbi fordon som väntar vid rödljus precis som om de inte existerade.Man skäms på deras bekostnad.Vilka stolpskott.Att jag kör rent för fort mellan varven är ingen hemlighet men att tvinga mötande trafik att väja undan som jag sett någon mc åkare i området göra är ju helt bortom alla vettig förklaring.Bara ett fåtal som tur är som bär sig åt så här men de märks desto betydligt mer i trafiken.Ha det gott. :)
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
I rest my case! Bara för att man är rädd om sig själv och andra och saktar ner farten, måste det då betyda att det går superlångsamt? Det vissa av er uppmanar, är att race:a utanför tillåten max hastighet på vägarna och därmed tycka det är "uppskattande" att köra snabbt så in i helvete. Jag vill behålla mitt körkort, därmed basta! Vill ni sedan köra så ni förlorar körkortet - tough! Men klaga sedan inte att ni blivit av med körkortet. Var och en ansvarar för sina egna handlingar. Om jag sedan lägger dessa under lagliga förhållande och andra klagar på detta, anser iaf jag som en ren sandlåda.

"Är man med i leken, får man således leken tåla".

Hur fort man vill köra är up till var och en. Jag har kört ganska inspirerat vid olika gruppkörningar tillfällen men inte vårdslöst. Farten dödar inte av sig själv, du kan snubbla hemma i köket och slå ihjäl dig oxå vilket statistiskt är en större risk. Jag har mött fler incidenter på väg till mötesplatserna genom trafiken i Malmö än på gruppkörningarna. Det finns tydliga regler för gruppkörning och följer man de minimerar man riskerna. Kolla tråden ”Att köra i grupp” så kan du lära dig ett och annat. Jag har tex vid ett tillfälle kört bakom dig, på rundan sträckte du på båda benen massor med gånger och varje gång letade jag förtvivlat efter grus eller potthål men du bara sträckte på benen, lär dig vad det betyder! Som du skriver ”Är man med i leken…” dvs om man registrerar sig i ett forum för folk som kör snabb hoj måste man tåla att man får gliringar om man propagerar långsamkörning. Vid det tillfället jag körde bakom dig kunde jag lika väl kört min 200cc 2-takts Vespa den har 12,7 hk. Vespan är dock för farlig för snabba turer i landskapet den är mer till för stil-åka i stan.

Det jag reagerade mot är att du gjorde dig lustig över Java’s inbrott i sitt hem. Att råka ut för ett inbrott i det hem man tror är säkert för sin familj är inget att göra sig lustig över! Det handlar inte om hastighet bara förstånd. Häng med på en snabb säker runda imorgon och visa för oss alla att du inte är den #¤%&&-stövel som du verkar i detta forum.

Supersporttourer hmm jag kör glidare...
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej hej,
12.30-13.00 blir för sent enligt frugan, för jag måste visst vara hemma igen senast 13.15 (jösses, skulle gett henne kaffe innan frågan..)

Så om ni kan tänka er träffas tidigare skulle det vara toppen. Typ 11.30 med avfärd 11.45 :)

Java, om du inte hittar sladden (funkar ju med vilken usb-mini usb som helst), skicka ett sms så kan du få låna ett sprillans nytt 8 dollars Kina ebay batteri :)
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Tjooohoo ni e för goa :) Jag ska fan ta å tänka på er om det är så att jag får ligga ikväll :)
ST1 kl 12 tankade å klara... ungefär.
Malmö - staffanstorp - lund å tillbaka... typ 1 timme...

f

ps. java fixade du sladden eller?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tack allihop för en trevlig tur. Hur körde ni hem ? jag yrade runt lite sen hamnade jag vid plantaget, och körde mot lund. Det blir nog ett batteri på måndag ..
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top