Tommie-Busa
Befriande Okunnig
Nån som e intresserad av ett nytt dunlop roadsmart framdäck, ouppackat 120/70 ZR17 TL58(W) ?
Tänkte prova nåt annat denna gången
Sent from my mobile phone, please excuse the brevity
Pris ?
Nån som e intresserad av ett nytt dunlop roadsmart framdäck, ouppackat 120/70 ZR17 TL58(W) ?
Tänkte prova nåt annat denna gången
Sent from my mobile phone, please excuse the brevity
900 funkar ocksåPris ?
Som säkert alla vet, utsätts man för mycket buller som motorcyklist, både på gata och bana. Det handlar ju om vinden, motorljud etc. Detta kan ju leda till t.ex. hörselskador, tinntus, huvudvärk och trötthet. Därför är det såklart viktigt att skydda sin hörsel
Kollar hur stort intresset är för ett "gruppköp" av ett hörselskydd som heter Elacin Biopact, och tillverkas av Bellman & Symfon. Detta är ett hörselskydd i kanalutförande som inte har några utstickande delar. Därför rekommenderas detta för hojåkare, så att det blir bekvämt med hjälmen på. Ordinarie pris på dessa är 2300 kr. Jag har pratat med min chef, och om ni blir några stycken sänks priset. Hur mycket det sänks beror såklart på hur många som är intresserade.
Det är alltså bara en intressekoll. Är du intresserad så gå in här och skriv ditt nick och var du bor.
...
Fan vad jag längtar till sommaren!
Jag kan rekommendera öronproppar som utestänger "farliga" ljud som t ex ihärdigt fartvidsbrus men som släpper igenom annat ljud såsom ljudsignal, tal och morrande ljuddämpare. Har kört med sådana i flera år och började när jag insåg att min tinnitus i vä öra sannolikt kommit just pga vindbruset. Håller med om att det inte är att rekommendera att stänga ute ALLT ljud, det är inte en fördel ur trafiksäkerhetssynpunkt och mkt riktigt som Wheelieboy säger inte ur uppleverlsesynpunkt heller.
Är inte ljudet en stor del av upplevelsen? Skulle aldrig kunna tänka mig köra med hörselskydd och inte kunna höra gixxern morra
Jag kan rekommendera öronproppar som utestänger "farliga" ljud som t ex ihärdigt fartvidsbrus men som släpper igenom annat ljud såsom ljudsignal, tal och morrande ljuddämpare. Har kört med sådana i flera år och började när jag insåg att min tinnitus i vä öra sannolikt kommit just pga vindbruset. Håller med om att det inte är att rekommendera att stänga ute ALLT ljud, det är inte en fördel ur trafiksäkerhetssynpunkt och mkt riktigt som Wheelieboy säger inte ur uppleverlsesynpunkt heller.
200,
Brusproblemet är betydligt mindre på nakenhojar
900 funkar också
Visste inte det har alltid undrat varför det är ett problem. Har aldrig kört hoj med kåpa, som en oskuld.200,
Brusproblemet är betydligt mindre på nakenhojar
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |