Malmö samåkning

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det finns ingen mening med att åka dit så tidigt för mig. jag kommer senare, kanske kan ta med kameran och knäppa lite bilder.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
vet inte riktigt hur det funkar men MKB har ju garage lite runtomkring och tycker dom har helt ok priser. men vet tyvärr inte om man måste bo hos mkb för att få parkera i deras garage, vilket jag inte tror men man vet aldrig. gå in på www.mkbfastigheter.se och kolla vad där står. :tummenupp

Jag har garage hos en annan fastighetsägare (Heimstaden) än vad jag själv har för min lägenhet.
Finns det ingen kö till garaget så bör det fungera.

Tack för tipset! Ska bo hos MKB och har redan sökt en garageplats hos dem, det står att det är ledigt men jag har inte hört nåt.. Ska ringa dem.
Och heimstaden ska jag också kolla upp!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tack för tipset! Ska bo hos MKB och har redan sökt en garageplats hos dem, det står att det är ledigt men jag har inte hört nåt.. Ska ringa dem.
Och heimstaden ska jag också kolla upp!

Du kan ju söka på flera ställen inom mkb, tror inte jag vänta speciellt länge. Brukar alltid finnas plats nånstans. :tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
andra kanske också är intresserade av att Shurgard på Lundavägen har mc-förvaring i små boxar

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Är det någon som är sugen på att köra upp till Helsingborg och köra deras TT idag.

Jag tänkte röra mig frå Parkeringen på Nova Lund (utanför MediaMarkt) kl 17.20...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
du måste nog skruva av en hel del på din blåval..

..skämt åsido, de har olika storlekar så klart .. precis som på Grottan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
ojdå, har du vurpat ... antar att det gick bra med tanke på smileyn ... Varför inte en VFR eller en Sprint ST ? lite lättare, du får packväskor på köpet, säkert roligare hojar :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför inte en VFR eller en Sprint ST?
Nu tänkte jag ju byta upp mig :tungan
K1200S har 160 hästar i original och väger inte mer än 218kg.
Så den verkar stå sig bra mot Triumphen på pappret. Men givetvis ska det provköras.
CBR1100 Blackbird har jag redan provat och räknat bort.

Edit: Lade till känk till K1200R som är samma hoj fast utan kåpa.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag har faktiskt dräglat lite över en k1200s, de känns verkligen lätta fast de väger som de gör. Det skulle vara intressant att provköra en sån. Det enda de anmärker på den hojen är att det är dålig feedback från styrningen. Jag har ett par nummer av Motorrad där de testar den om du är intresserad.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag hade lite tur idag .. låg och körde i Kävlinge vid 23:30 inatt, och så får jag ett riktigt bra tillfälle att göra en wheelie. Bred 50väg, helt tomt. Drar upp den i 40, gasar lätt upp, sen åker framhjulet ner. Hinner inte landa ordentligt förrän jag ser blårött i spegeln. Damn, tänker jag, vårdslöshet i trafiken. Undrar vad det kostar. När jag väl hade stannat, så började jag fundera på farten som låg strax över 70, och att jag hade klämt en Carlsberg Export någon halvtimme innan jag körde iväg. Snutarna kommer fram, skittrevliga, med ett leende på läpparna och säger "haha, där hade du tur att vi inte hann slå på utrustningen". Jag blåser, en annan snut kommer fram och börjar undra om det inte e för kallt att köra, vad det är för hoj, lite chit-chat. En av snutarna kommer fram (också på bra humör!) och säger "det där gick väl lite fortare än 50, men du får behålla kortet ett tag till, kör försiktigt!" - och så fick jag köra hem.

Måste säga att jag jag blir glad över att se för första gången på många år det inte bara finns poliser som är överspända assholes. Tyvärr har man träffat på många fler av den där andra sorten..

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag har ett par nummer av Motorrad där de testar den om du är intresserad.

Jag har provkört en -08 och en -05.
-05 har en tendens till fladdrig styrning i låga farter i jämförelse.
Eller så är -08 styvare. Hur man nu ser på det.

Men båda svarar fint på gasen :tummenupp

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Sjöbo, jajamensan!
Antingen med RR om dom ska dit och jag hinner till samlingen eller så blir det kringelekring själv dit!

fisken

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...