Malmö samåkning

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Superduke genomgick en ganska rejäl uppdatering till 2007, och
då förstorades tanken till 18 liter. Den drar väl ca 0,6 ungefär.

Bästa hojen jag ägt, förutom min nya försäkringspremie..:huvet

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
aha, uppdatering 2007 , det visste jag inte. 0,6L/milen låter skitbra. Jasså, har de höjt din premie, vad surt. Jag får premiehöjning till 2011, lite över 3k. frågan är vad man ska göra.. Bilsport-mc har infört det systemet med antal körkortår, och då ligger jag inte så bra till

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
aha, uppdatering 2007 , det visste jag inte. 0,6L/milen låter skitbra. Jasså, har de höjt din premie, vad surt. Jag får premiehöjning till 2011, lite över 3k. frågan är vad man ska göra.. Bilsport-mc har infört det systemet med antal körkortår, och då ligger jag inte så bra till

Det ska sägas att man kan få den att dra 0,8 också om man är
på det humöret..:näsblod

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Skitfint väder, när kör ni????...wroooooooooom. Kanske kan låna brossans gamla ducati 900 lite från o till under sommaren...63hk!!??? går som en skollad ekorre!

Nä nu blirre revben!

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Räknar ni verkligen förbrukning på er hoj?

jag har stenkoll på vad bilen drar men har aldrig tänkt tanken med hojjen, är jag enssam om det?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Jag har hyfsad koll på min

Långkörning ca 0,5 l/mil
Blandad körning ca ca 0,6 - 1.0 l/mil
Inte för att det spelar någon roll vad den drar, lyxnöje rent utsagt så bensinen är småpengar i jämförelse med försäkring och inte minst sagt Ducatis service priser.

Firmabilen (som är den enda bil jag har) drar stenhårt 0,9 l/mil men det är med 70% stadstrafik

jag har stenkoll på vad bilen drar men har aldrig tänkt tanken med hojjen, är jag enssam om det?

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Jag har hyfsad koll på min

Långkörning ca 0,5 l/mil
Blandad körning ca ca 0,6 - 1.0 l/mil
Inte för att det spelar någon roll vad den drar, lyxnöje rent utsagt så bensinen är småpengar i jämförelse med försäkring och inte minst sagt Ducatis service priser.

Firmabilen (som är den enda bil jag har) drar stenhårt 0,9 l/mil men det är med 70% stadstrafik

Why? inte bilen alltså?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Skitfint väder, när kör ni????...wroooooooooom. Kanske kan låna brossans gamla ducati 900 lite från o till under sommaren...63hk!!??? går som en skollad ekorre!

Nä nu blirre revben!

Ska hälsa från Zorken17, träffade honom idag

Jag har koll eftersom det är mitt primära transportmedel om det inte regnar eller snöar. Tankar du då var 17:e mil i stället för var 27:e så känns det snabbt

Last edited:

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Jag har koll eftersom det är mitt primära transportmedel om det inte regnar eller snöar. Tankar du då var 17:e mil i stället för var 27:e så känns det snabbt

Ja men då ser jag ju förstås vitsen med det, men att räkna ut det på ren nöjeskörning skulle jag aldrig få för mig.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag kombinerar nytta med nöje, och försöker köra så mycket som möjligt. Till jobbet, till affären, etc. Det e också betydligt lättare att hitta en parkeringsplats.

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Tjena alla Malmöbor med omnejd!

NU har jag varit medlem här i sporthoj i flera år och det har aldrig funnits någon struktur här!
Så nu i år tänkte jag det har varit kul om vi fick det! :)

Så säg till era polare runt i malmö som tycker det är kul att dra ut och gasa lite ihop att samlas här, och föreslå tillfällena här! så slipper man hålla på att kolla va 3-4trådar till!
och därav dålig koll och så blir det inget.

Har precis skaffat 3:e hojen i ordningen, en vit ktm rc8 så ser ni den så hojta till om ni ser mig! :) om ni hinner! hahaha

anways, det finns många hojar i malmö, och det är jävligt kul att köra ihop, håller ni inte med?
/Mackan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tjena,
Ha inte för höga förhoppningar. De flesta kör RR-s onsdagskörningar, det är för lite drag i denna tråden. Det finns en till vit RC8 i Malmö, men jag brukar hälsa, så vi ses ute på vägarna !

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Brukar inte vara något problem att få folk att åka med om man gör rätt (och är ute i tid).

Föreslå tid och plats för samling samt gärna tema på turen. Avslut med utsatt fika gör också sitt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...