Malmö samåkning

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K2
Halloj Malmöiter! Nästa månad blir jag en importerad skåning (flyttar från Jönköping), hoppas en gröngöling som jag kan få haka på nästa säsong och lära mig var alla schyssta vägar finns :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Iom. flytten söderut kommer du upptäcka att säsongen i allra högsta grad ännu inte är slut :tummenupp

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K2
Hehe låter bra! Fick lappen i måndags och har inte vågat köpa hoj än med tanke på högre försäkring osv, men jag har en ganska god aning om var jag kommer hamna. Kanske hinner köpa en i år i alla fall :)

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Vad kostar FJR-en i kevlanche?

Inte mycket kan jag lova. ;) Men kolla och räkna här --> http://www.bilsport-mc.com/se/Onlineberaekningen

Tänkte köra ut imorrn fm och vara ute förmodligen hela dagen. Är någon sugen på att ta en "lukta-på-blommorna"-tur på minst 20-25 mil med spontana och korta pauser kan vi utgå från Statoil Midhem, typ.. :tuttar:tummenupp

Hehe låter bra! Fick lappen i måndags och har inte vågat köpa hoj än med tanke på högre försäkring osv, men jag har en ganska god aning om var jag kommer hamna. Kanske hinner köpa en i år i alla fall :)

Varför inte ta en titt först på BMW, Honda eller Triumph som har märkesförsökringar på IF?

http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/MC/Pages/Oversikt.aspx kan du kolla in och hämta försäkringsbroschyrer så du kan kolla. Allt beroende på din "körstil", tycker jag det är mer rätt att "öva" på en äldre och mindre effektstark hoj de första åren. Om man tänker på försäkringskostnaderna, för Malmö är ju inte precis en billig zon att bo i. :huvet

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Wow fan vad billigt, den skulle kosta mig 4k hel/hel .. E faktiskt sugen på en K1300S men jag har inte råd just nu. Dessutom så tror jag inte att den är helt rätt för mig då det är kardandrivning, och den är jättelång. Inte direkt nån wheelie-maskin mao

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Förstår iofs inte tjusningen med vare sig wheelies, stoppies eller burnouts. Det bara kostar en massa + för med sig annat skit. Men alla är ju inte lika, som tur var. Själv njuter jag av att hinna kolla in naturen och annan omgivning när man kör.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
E faktiskt sugen på en K1300S men jag har inte råd just nu.
Håller med om att den är för lång (bökigt att svänga med).
Men min K1200S som jag hade förut råkade lätta någon gång när jag släppte kopplingen för snabbt på 3:an.
K1300S ska tydligen vara mycket bättre men jag har inte provat någon.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Pheeww, lättar i 3:an ? det måste va jävligt bra drag i de maskinerna ..
Om du har lust någon gång kan vi åka och prova samtidigt, så kan vi jämföra intryck.

Satan vad kallt det var i kväll med skinnkläder.. Dags att ta ut GTX jackan med vinterfodring igen :/

Förstår iofs inte tjusningen med vare sig wheelies, stoppies eller burnouts. Det bara kostar en massa + för med sig annat skit. Men alla är ju inte lika, som tur var. Själv njuter jag av att hinna kolla in naturen och annan omgivning när man kör.

Jag wheelar mest för att jag är snål och vill spara på framdäcket

Last edited:

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Pheeww, lättar i 3:an ? det måste va jävligt bra drag i de maskinerna ..
Om du har lust någon gång kan vi åka och prova samtidigt, så kan vi jämföra intryck.

Satan vad kallt det var i kväll med skinnkläder.. Dags att ta ut GTX jackan med vinterfodring igen :/

Jag wheelar mest för att jag är snål och vill spara på framdäcket

Och jag flyger fram så sparar jag allt! :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...