mamartin´s klotning!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
har iof aldrig varit där men.. den kurvan ser ut som man kan ta i 500kmh.. å puttrar man runt i jeans å pjucks så kör man väl knappast med knät i backen.. vad var orsaken till vurpan egentligen?

iallfall, krya på dig mannen :tummenupp :tuttar

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Visst var ar det dumt att kora utan full utrustning och jag skall vara glad att jag inte skadade mig mer och fick komma hem idag, med en liten diskussion med overlakarn forst :tummenupp

Svangen ar lite feldimensionerad och ser skon ut fran det ena hallet, fran det hallet ar det annan vinkel och det ar lat att lasa av den fel. Valde att bromsa och kora rakt fram da akern sag slat och fin ut, dock fanns det 2 sma diken innan akern som hojen och jag smallde in i forst, fick bra skjuts av den smallen. Hojen tog ett par varv och jag over den. Den stannade 20 meter in pa akern och jag 10 meter fran hojen. Var lite okoncentrerad och vet faktiskt inte vad jag tankte pa.

Betraffande bilderna sa sa jag att det var ok, jag var vid medvetandet men med ryggsmartor nar jag landade. Knotforskjutning och 6 veckor sjukskrivning blev domen.

Mc:n blir formodligen lagom klar tills jag sjalv ar aterstalld.

Bilderna kan bli en uppmaning att kora lugn och en olycka kan handa var som helst. Blir en bra paminnelse for mig iallfall. :3freak

Tack for inlaggen pöjkar!!!

Last edited:

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Tråkigt att höra om olyckan. Har själv kört dom vägarna några gånger och dom är ju hyffsat "avåkningsvänliga" med åkrar överallt, så det va ju bra att det hände där istället för inne i nån skog (t.ex. Ny-asfalterade vägen till Ullared, är ju som att köra på bana där om det inte vore för träden).
Hoppas du blir helt okej nu så lär vi ses nere i Falkenberg i sommar.

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
mattsson skrev:
Tråkigt att höra om olyckan. Har själv kört dom vägarna några gånger och dom är ju hyffsat "avåkningsvänliga" med åkrar överallt, så det va ju bra att det hände där istället för inne i nån skog (t.ex. Ny-asfalterade vägen till Ullared, är ju som att köra på bana där om det inte vore för träden).
Hoppas du blir helt okej nu så lär vi ses nere i Falkenberg i sommar.

Ja just, sag att de lagt fin asfalt dar. Jag tankte tanken om ett trad hade vart ivagen... tankte en hel del men nu har det hant och det hande pa det viset. Kommer antaglien ingen vart med alla funderingar med vad som kunde hant. Tur att jag ligger hemma i soffan nu iallfall. Vi synes i sommar ja, tat lugnt sa lange!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Alltid trist att gå omkull men personligen är det dumt att åka utan vettiga skydd. Är ni inte rädda om liv och lem eller?
"Jag skulle bara..." :död

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Hoj
KawaHonda
Tur i oturen att det var en slät åker att klota på. Ger ju en tankeställare för de gånger man "bara tagit en liten sväng" och inte haft all skyddsutrustning på... Krya på dig mannen. :tummenupp

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Bikerbitch skrev:
Alltid trist att gå omkull men personligen är det dumt att åka utan vettiga skydd. Är ni inte rädda om liv och lem eller?
"Jag skulle bara..." :död

Ronin skrev:
Tur i oturen att det var en slät åker att klota på. Ger ju en tankeställare för de gånger man "bara tagit en liten sväng" och inte haft all skyddsutrustning på... Krya på dig mannen.

Ja mycket dumt att inte anvanda alla skydd...som sagt latt att saga att man skall ta en liten lugn runda, nagot man angrar. Men hedanefter blir det full utrustning, konstigt att jag alltid behover laras den harda vagen :huvet

Klart man blir radd nar man aker i backen sa hart, man hinner tanka en del. Man kan inte hller gora sa mycket at situationen da man ar i luften, bara till att vant tills man stannar och inte smaller i for mycket.

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Sen var väl inte du den enda som åkte utan skinnställ mamartin??

När jag såg er på Tre Toppar så har jag för mig att inte en enda körde med helt ställ utan bara jackan :va

sleeper

Knastrig grusman
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
2008 XT660R, NTV650(RR)
Skydd

Jag körde en hel del i jeans och tygjacka innan jag frontade med en Nissan Micra iförd - Jeans och tygjacka. Jag skulle ju bara köra hem hojen från jobbet...

Hade max tur och skadade mig knappast alls. Min ZX9 och Micran gick raka vägen till skroten dock.

Sedan dess har jag inte kört en meter utan full utrustning. Bättre att ta bilen och köpa tidningen än hojen iförd jeans.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
sharpedge skrev:
Sen var väl inte du den enda som åkte utan skinnställ mamartin??

När jag såg er på Tre Toppar så har jag för mig att inte en enda körde med helt ställ utan bara jackan :va

Killarna på bilderna har ställ på sig i alla fall.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Skönt att du inte blev värre skadad i alla fall :tummenupp

Nu vet jag inte hur snabbt du kör, men om det inte ligger grus o skit i kurvan och man inte kör fort så in i helvete, så är det ALLTID bättre att bromsa ner så mycket man kan innan svängen och sedan lägga ner och hoppas att man kommer genom. I 99% av fallen så går det även om det känns som det ska gå åt helvete. (använd bara denna taktiken i nödsituationer, inte för att köra snabbare). Bromsar man och tittar ut i åker var man kanske kommer att landa så styr man dit, om man vill eller ej.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Tråkigt att du åkte omkull. Måste gått fort om du inte kunde lägga ner hojjen mer. Fast du kanske inte vågade mer. Det brukar vara så. Man kan lägga ner mer än vad man tror.
Du valde en bra plats att landa på i alla fall!

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Det va ju onekligen en skön plats att landa på. Krya på dig mannen :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...