emullo
Vet inte om det varit uppe ditigare....
SÅ JÄVLA IDIOTISKT...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,335227,00.html
SÅ JÄVLA IDIOTISKT...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,335227,00.html
Joker skrev:Usch!
Det är hemskt.
EDIT: Stog det varför han skulle in dit och göra?
Kahobe skrev:Tragisk definitivt, men kombinationen:
13-åring på moped + hjälmlös + skjutsning + var-är-föräldrarna? kan inte annat än att leda till en "olycka".
Det finns anledning till att det finns en 15-årsgräns för moppar...
Problemet med oansvariga vuxna får vi nog dras med, tyvärr, det ligger i dagens samhälle att ansvaret alltid är "någon annans".
Tommy skrev:Det är inte alltid så att det är föräldrarnas fel.
Jag körde min Honda Z50 på gatorna när jag var 11-12 år.
Min far låste den alltid och gömde nyckeln men jag hittade nyckeln och använde min z50 utan att försäldrarna märkte det..
Samma sak när jag köpt min MT5 när jag var 14.
Fick inte köra med den men självklart gjorde man det ändå (alltid utan hjälm).
Så gnäll inte alltid så jävla mycket på föräldrarna för de flesta gör nog så gott de kan.
Rymding skrev:De borde fått dig att förstå att inte använda den när och där du inte fick i stället. "Låset ska sitta i huvudet"
Tommy skrev:Hoppas du skojar.
Kan du ge ett exempel på hur de skulle kunnat få mig att inte köra den när jag sket i allt de sa och gjorde som jag ville (på ett snyggt sett).
Det är inte så att man kan styra människor hur som hälst.
Samma sak nu när vi är vuxna och många ligger och kör 200+ på vanliga vägar och kör ifrån polisen osv.
Alla vet att man inte ska dricka mycket eller ta andra droger men många gör det ändå.
Det går inte att styra alla eftersom alla är individer som tänker på olika sett. Så är det redan när man är liten.
Tommy skrev:Kan du ge ett exempel på hur de skulle kunnat få mig att inte köra den när jag sket i allt de sa och gjorde som jag ville (på ett snyggt sett).
Rymding skrev:Jag kom på nåt. Prylar har man för förtjänar dom. Om de tog och sa åt dig att "du rör den inte när inte vi är med, annars säljer vi den!" Sen kollade de hur däcken stod eller nåt annan kännetecken för om du flyttat den. Sen om du körde så sålde som den.
Som nån skrev i en annan tråd som slog sönder saker. Du får slå sönder så mycket du vill det är du som får köpa nytt för dina pengar. Det fungerade också.
Om inte männinskor får chansen att välja och chansen att välja rätt kommer det inte bli annat än som han med moppen som nästan blev ihjälslagen som enligit vissa "får skylla sig själv".
Sen visst nåt har väl alla gjort som man inte borde. Men att göra fel nån gång det är lärdom men konstant upprepa samma misstag det är oupfostran. När man gjort fel får man så gott det går (om man inte är död) försöka återställa och visa ånger.
Tommy skrev:Och när de alldrig märkte att jag körde med min Z50 då?
Skulle de sålt den för saken skull då eller?
Samma sak när jag körde bil varje dag en hel sommar när jag var 14år.
Skulle de sålt sina bilar då när de upptäckte vad jag hade gjort eller?
Rymding skrev:Egentligen skulle de visat vem som bestämde långt långt innan dess. I den här ålden så visste du redan att du hade försprånget och att det inte var mycket de kunde göra. Har för mig att man lär sig hälften av vad man lär sig innan 3 års ålder så det är redan då som uppfostran ska sättas in. När ungarna börjar skolan är det (ofta) för sent.
Rymding skrev:Egentligen skulle de visat vem som bestämde långt långt innan dess. I den här ålden så visste du redan att du hade försprånget och att det inte var mycket de kunde göra. Har för mig att man lär sig hälften av vad man lär sig innan 3 års ålder så det är redan då som uppfostran ska sättas in. När ungarna börjar skolan är det (ofta) för sent.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |