Man blir ju så jävla förbannad !!!!!!!

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Sorgligt, men i detta fall verkar det vara en vanlig olycka.

Stockholmare kanske känner till att det finns en "enduro-slinga" längs med E4:an
(i höjd med Akalla), där har jag stött på linor som varit uppspända mellan träd rakt
över spåret. De sitter dessutom i perfekt huvudhöjd och är inte lätta att se ens i dagsljus.

Någon störd människa måste verkligen reta sig på MC-förare...

/A

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Rundningsmärke skrev:

Stockholmare kanske känner till att det finns en "enduro-slinga" längs med E4:an
(i höjd med Akalla), där har jag stött på linor som varit uppspända mellan träd rakt
över spåret. De sitter dessutom i perfekt huvudhöjd och är inte lätta att se ens i dagsljus.

/A

Japp, linor, stockar över spåret, spetsade pinnar, mm.
Borde kunna rubriceras som mordförsök. Äckliga hundägare tror tydligen att dom har ensamrätt till Endurospåret,,,

Mcbrud

Guest
liknande olycka hände förra sommaren i närheten där jag bor... en kille (som jag förövrigt kände rärtt bra) kom körandes mot en vajer som var spänd rätt över vägen. En lastbil hade kört i diket och en traktor försökte dra upp den med hjälp av vajern. när killen kom några meter ifrån vajern lossnade den och han fick nästan huvudet avkapat.. han dog direkt...

Man undrar äna hur sådana här otroligt dumma olyckor kan hända... Det finns ju varningsskyltar att sätta upp!!!!!!!!!

Tråkigt att höra att ännu en sådan olycka har hänt... hoppas att det inte blir fler... hemskt att höra att en man känner har dött av att något har varit för lat för att varna andra människor med skyltar m.m.... :mad:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Meningslös olycka... ja

EBS skrev:
Jo visst och du vet väl att en utopi är det perfekta som inte kan uppnås?

Alla (med undantag för dig tydligen) gör busgrejer.

Originally posted by Rymding
Sen visst nåt har väl alla gjort som man inte borde. Men att göra fel nån gång det är lärdom men konstant upprepa samma misstag det är oupfostran. När man gjort fel får man så gott det går (om man inte är död) försöka återställa och visa ånger.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Rundningsmärke skrev:

//SNIP//

/A

Det är ingen vanlig olycka när någon skapar ett så farligt hinder. Det är en abort som inte skett i tid!

/P

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Diversion skrev:
Vad jag förstår skulle samma sak ha hänt även om föraren haft hjälm och varit gammal nog för att köra moped.

En så enkel sak som att knyta röda vimplar på repet hade kanske hjälpt. :(

Han kan haft dåligt sikt pga fartvinden utan skydd för ögonen.... passageraren med hjälm försökte ju varna. Tråkigt i varjefall. Hoppas de som satt upp repet åker dit.. samma för övriga vägsabotörer.. Jag blir på helspänn nuförtiden vid åkningar under en bro med folk som tittar ner på vägen..

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ny artikel i Vestmanlands Läns Tidning:

http://www.vlt.se/pub/vasteras.asp?art_id=54811&h=2

" I förhöret berättar flickan också om hur hon själv och pojken hört något, troligen en bil, tuta till sekunderna innan de körde in i repet.
- Hon tror att det kan ha varit menat som en varning, säger Gunnar Anger.
Men det fick i stället som följd att pojkens och flickans uppmärksamhet riktades åt ett annat håll.
- Hon såg aldrig repet, säger Gunnar Anger."

"Strax efter klockan 9 i går morse gjorde polisen en teknisk undersökning av platsen. Då hade det blå repet redan knutits bort från det ena trädet. I stället satt där ett mjukt plastband med en varningsskylt på. "

Shrek skrev:
Han kan haft dåligt sikt pga fartvinden utan skydd för ögonen.... passageraren med hjälm försökte ju varna. Tråkigt i varjefall. Hoppas de som satt upp repet åker dit.. samma för övriga vägsabotörer.. Jag blir på helspänn nuförtiden vid åkningar under en bro med folk som tittar ner på vägen..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...