Man blir så arg så att man blir förbannad!!

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Har inte varit inne på SH nu på en tid men nu loggade jag in för jag måste bara avreagera mig!
Hela dagen började jättebra med att jag hade en uppkörning idag på morgonen och det var fint väder. :)

Farsan och jag åkte till manöverbanan och där mötte vi några andra som skulle genomföra samma sak som jag. (Gutt tänkte jag att jag inte är själv!)

Jaja iaf så hade jag lånat en hoj av en kompis och skule precis påbörja den obligatoriska säkerhetskontrollen när uppkörningsledaren sätter sig ner på huk och börjar syna hojens framdäck.
"Vill du verkligen köra den här motorcyklen?" frågade han mig.
-Ja sa jag, klart jag vill. vaddå?
Ditt framdäck är så slitet så du får inte köra upp idag.
Nehe tänkte jag, va fan ska jag göra nu? :huvet
Jag sa att den var besiktigad med däcket i det skicket och att jag hade gjort inbromsningar i 90-100 utan problem..

Men han var väldigt bestämd på den punkten så jag hade inte så mycket att komma med tyvärr... :dummer

Man ville bara ge honom fingret!!! :FU
Vilket piss att en liten bokstav på ett plastkort ska kunna ställa till så mycket problem för en...
Men men det är bara att bita ihop och försöka igen till våren. :såjaponken

Näähh nu ska jag ut och avreagera mig på bilen istället för att ta upp er tid som suttit och läst detta missöde!! :död

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hur slitet var framdäcket då?

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Hur slitet var framdäcket då?

Det var precis 1 mm och det är lag på att hela däckets slitbana ska vara minst 1 mm.
Enligt mig så var det väl på gränsen men jag hade godkänt det iaf..

Enligt uppkörningsledaren så var det helt utdömt.
D.V.S helt fucking jävla slut. :arsele

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
vet du vad marginaler är? =) .. man ska gå igenom hojen innan, synd o kugga på en sådan skitgrej. better luck next time:pannkyss

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
japp det vet jag men det är inte lätt att fixa en 25kw reggad hoj dagarna innan ett körprov ska du veta,iaf inte i den hålan jag bor.

Så man fick ta det som fanns till hands, och sen att det var lite dåliga däck det kan jag hålla med om men vafan??.. :smasha

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Du är inte ensam om att ha maximal otur vid uppkörningen.

Försök ett:
Klarade garagesväng perfekt, konbana perfekt, inbromsning 50km/h perfekt, 70km/h perfekt sen var det slut. Hojens koppling var helt slut så hojen kom inte upp i 90 km/h. Fick inte fortsätta uppkörningen.

Försök två (två veckor senare):
Klarade garagesväng perfekt, konbana perfekt, inbromsning 50km/h perfekt, 70km/h perfekt sen var det slut. Det var samma sak här, kopplingen helt slut. Att notera var att jag tog mitt kort genom en trafikskola och de sa att de lagat hojen efter första floppen, tveksamt.

Försök tre (ytterliggare 2 veckor senare):
Misslyckade på första garage sväng vänster, blev skitarg med tanke på att jag klarat detta moment 2 ggr tidigare på uppkörning. Andra försöket satte jag och sen rann allting på. Fick köra min runda vilken bestod av en lång grusväg samt en bit på en landsväg. Att notera är att detta var på dagen ett år efter jag skrev teorin så om jag eller hojen misslyckats här hade jag varit tvungen att skriva upp på nytt. Men denna gången var den sista. Äntligen.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n

Försök ett:
Klarade garagesväng perfekt, konbana perfekt, inbromsning 50km/h perfekt, 70km/h perfekt sen var det slut. Hojens koppling var helt slut så hojen kom inte upp i 90 km/h. Fick inte fortsätta uppkörningen.

Klarade garagesväng perfekt, konbana perfekt, inbromsning 50km/h perfekt, 70km/h perfekt sen var det slut. Det var samma sak här, kopplingen helt slut. Att notera var att jag tog mitt kort genom en trafikskola och de sa att de lagat hojen efter första floppen, tveksamt.

Maximal otur :fakta

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00

Försök ett:

Misslyckade på första garage sväng vänster, blev skitarg med tanke på att jag klarat detta moment 2 ggr tidigare på uppkörning. Andra försöket satte jag och sen rann allting på. Fick köra min runda vilken bestod av en lång grusväg samt en bit på en landsväg. Att notera är att detta var på dagen ett år efter jag skrev teorin så om jag eller hojen misslyckats här hade jag varit tvungen att skriva upp på nytt. Men denna gången var den sista. Äntligen.

Men det borde ju inte vara ditt fel att kopplingen ger upp (2!) gånger!
Och verkligen inte när trafikskolan säger att de har fixat den..
Men de kankse bara hade tuggummi och ståltråd till hands när det skulle meckas.. :jisses

Ja jag håller med dig DET kan kallas maximal otur.. :näsblod

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
....Hojens koppling var helt slut så hojen kom inte upp i 90 km/h. Fick inte fortsätta uppkörningen...

Fyfan vad jag skulle bli tokig! Skulle kräva en uppkörningskostnad av trafikskolan.

Men hade du inte kört med hojen före andra gången? Då hade du ju märkt om kopplingen var slut igen.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
joo.. som fan..

Men det är ju också tiden som man får vänta tills nästa gång, för det blir ju inte förrns till våren om jag fortsätter att ha otur. :rolleyes

När jag körde upp innan somaren var det nog mycket sämre väder den dagen än vad det har varit dem hära dagarna.

Det öste ner regn, det va minst 1,5 cm om inte mera på bromssträckan.
Nu är det iaf torra vägar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hahahahahahahah Skulle det där va jävulskap? haha oj oj lvet måste va bra lätt för dig. Men lycka till :)

3217223 Du är inte ensam om att ha maximal otur vid uppkörningen.

Försök ett:

Mmm körskolor som inte håller vad dom lovar är härligt..
Grattis till att klar det tillslut

(psst det är 2 år teorin gäller)

Last edited:

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Hur blev det där, fick du nån typ av sponsring som plåster på såren? :rolleyes:

Någon sponsring blev det inte men de stod för uppkörning två och tre.

Fyfan vad jag skulle bli tokig! Skulle kräva en uppkörningskostnad av trafikskolan.

Men hade du inte kört med hojen före andra gången? Då hade du ju märkt om kopplingen var slut igen.

Nej jag körde inte hojen mellan uppkörningar eftersom jag tyckte redan att jag kunde det där med hojkörning. :tungan

Mmm körskolor som inte håller vad dom lovar är härligt.. Grattis till att klar det tillslut

(psst det är 2 år teorin gäller)

Är ganska övertygad att det bara var ett år när det begav sig, 1998.

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
När jag körde upp innan somaren var det nog mycket sämre väder den dagen än vad det har varit dem hära dagarna.

Det öste ner regn, det va minst 1,5 cm om inte mera på bromssträckan.
Nu är det iaf torra vägar.

Det kan hända men det var bara våt asfalt på manöverbanan för den låg ju flera mil rätt in i bålaskogen där solen aldrig skiner (ungefär) :huvet

Men när vi körde in så var det bara lite blött kvar efter frosten som hade varit natten innan men det torkade ju upp bara en liten stund senare.. :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag har svårt att tycka att han gjorde fel som dömde ut dit framdäck. Det handlar inte bara om vattenavledning utan även om att däcket inte når arbetstemp eftersom mönstret är i princip obefintligt. Åka runt på dåliga däck är aldrig smart, vare sig det är på bilen eller hojen. Tänk på din egen hälsa, det gjorde uppkörningsgubben!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Det är LAG på 1mm, men lämpligt att byta mycket tidigare. Vittnar ju verkligen om ett moget trafikbeteende att ha grejer som är på gränsen till olagligt. Det är hyffsat farligt att köra hoj som det är..

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Det är LAG på 1mm, men lämpligt att byta mycket tidigare. Vittnar ju verkligen om ett moget trafikbeteende att ha grejer som är på gränsen till olagligt. Det är hyffsat farligt att köra hoj som det är..

Må så vara men det finns många mer hojar som rullar ute på vägarna som är olagligare än vad den jag lånade var. Som t.ex de som inte har någon reg.plåt eller effekthöjande delar som kräver en ny reg besiktning. :rolleyes:

På MINA fordon jag haft har det varit lagliga däck iaf och stressbyta ett däck på en annans mc och få han till att betala det är inte alltid den lättaste uppgiften man kan ha. :näsblod

Men skitsamma nu är de som det är.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...