Man fick Jackpott direkt !!!!

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Krigge skrev:
Tanterna på bolagen förstår inte att man måste scrolla ner lite på skärmen för o se att effekten är sänkt. Precis samma grej hände mig hos salus, men när jag fick tala med en kille blev det annat bud.

mmm...tänkte det.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
fluppen skrev:
jag får ge fan i att klota då...grejen är att den hade nog vart dyrare i halvförsäkring, det var förra hojen iaf..det hade blivit halvförs om den inte vart så billig nu

Nu blir det ett jävla liv om att du skenförsäkrar........

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Ja, lite märkligt verkar det allt...
Själv betalar jag för närvarande 8600:- hel/hel för min gamla -88:a.

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Blir halvförsäkring för mig iaf... 650kr/månaden hof folksam. Hel skulle gå på 1250kr/mån och det har jag som arbetslös inte råd med. Skulle jag skenförsäkra blir självrisken 16000kr och det har jag ändå inte råd med, dessutom kan man fixa rätt mycket för 16000kr... Eller så köper man en äldre hoj för 16000kr om man kvaddar pärlan... Eller så köper man öl för 16000kr och sörjer pärlan :öl :tummenupp

Men kul ska jag ha!!! :squid

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 996
Fel Premie

Jag skulle försäkra min ZX9:a och ringde runt en del. Billigast var L-F med en premie på 8800:- hel/hel.
Ok tänkte jag. Ringde upp för att teckna och då skulle den bara kosta 4400:- hel/hel- :tummenupp
Tjoho..blev glad som fan.. men sen gick det ett par dar. Fick ett brav på posten att jag skulle
ringa upp min handläggare. Såklart var det ju fel.. rätt premie var 8800:- :mad:
Hon skyllde nånting på att det stod skumt på hennes skärm.
Nånting om att hojen var fulleffekt men det stor fel kw. Så det hade förmodligen gått åt h**ve*
om man smällt och haft den i fel klass... så se upp... inte bara bra med lotteriet på försäkringsbolagen...
Man kan ju bli ersättningslös.... =DYRT!!!

Nu skall jag inte klaga, har rätt ok premie om man jämför med en del här på forumet.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Re: Re: Man fick Jackpott direkt !!!!

eisbaer skrev:
Sen när är duken en offroad? Får du verkligen ut några pengar om nått händer?

Det var första tanten på LF som sa det. Jag har 4-5 försäkringar hos dom sen tidigare och då var det okej att sätta denna typ av hoj som offroad. Jag har inte sagt eller gjort något fel. Påpekade bara för tant nr 2 att den första sa att det var en offroad.

Skillnad om det hade varit jag som sagt att det var offroad men det var det inte.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati