Man kan inte alltid lita på Ambulansen..

Hugin&Munin

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Norrk
Hoj
Såld Fzr600r
Hmm känns ju jävligt bra när man pendlar till Katrineholm varje dag nu med bågen. Kanske får börja ringa innan man åker så dom höjjer beredskapen... :tungan
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
ja såg det på nyheterna ikväll,skrämmande...
föraren var 37år man,tur i oturen att passageraren klarade sig.
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
helt jävla skrämmande och i detta jävla landet betalar man skatt. Och sen har d mage att bara skära ner på sjukvården och dylikt. Göran för helvete din feta gubbjävel ta tag i saker och ting och sluta ät förhelvete. :mad:
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Torde vara som i alla andra fall att det är kommunen som sparar in på resurserna. Sen kan det mycket väl vara så att det har blivit felprioriterat och det är i så fall MYCKET beklagligt.
Sorglig historia!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Inte igen

Ungefar samma grej hande har i Dublin nara meter fran var jag bor. Ett MC bud korde helt lagligt o bra utmed gatan nar en karring bestamde sig for att gora en u-svang UTAN ATT BLINKA :mad: :mad: :mad: . Killen for i gatan och foll sa olyckligt med motande traffik att han avled direkt pa plats. 37 ar och frugan vantar tredje barnet nu i veckan.

Det ar sa att man blir fysiskt illamende.

Ambulanserna har e dock bra pa att komma fort. Har haft tva mindre olyckor pa mina mindre hojar och det tog aldrig mer an 5 min for ambulans och brandkar :rolleyes: att komma till platsen ( i rusningstraffik, och den e inte att leka med har).
Kommer brandkaren rutinmassigt med ambulansen da man klotar i Sverige?

Kram
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Sverige är ett jävla U-land.... Tyvärr men så är de fan nu. Man blir så trött på de.

R.I.P
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag har varit nära exakt samma sak en gång,

när jag körde moped för några år sedan så kom det en övningskörande tonårstjej (vad annars)
som svängde ut i min fil så att jag var centimeter från v70:n till vänster om mig och
centimeter från diket till höger.

blir så jävla less, vissa kvinnor har inget bakom ett fordon att göra.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nursey skrev:
Ambulanserna har e dock bra pa att komma fort. Har haft tva mindre olyckor pa mina mindre hojar och det tog aldrig mer an 5 min for ambulans och brandkar :rolleyes: att komma till platsen ( i rusningstraffik, och den e inte att leka med har).
Kram

Nä och sen kör ni dessutom på fel sida :tungan
Brandkåren kom när jag larmade att en barnfamilj gått av vägen på E4:an här i alla fall. Först kom brandkåren och ambulansen, brandkåren spärrade vägen och ambulansen tog hand om familjen. 10 minuter senare kom polisen :rolleyes:
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Blip skrev:
Nä och sen kör ni dessutom på fel sida :tungan
Brandkåren kom när jag larmade att en barnfamilj gått av vägen på E4:an här i alla fall. Först kom brandkåren och ambulansen, brandkåren spärrade vägen och ambulansen tog hand om familjen. 10 minuter senare kom polisen :rolleyes:
Brandkåren kan vara brutalt snabba i Norrköping. Det fick vi uppleva när vi grillade utanför ett studentkorridorsfönster för 1,5 vecka sedan. Vi var tvungna att vara lite konstruktiva -Det spöregnade ju och grillat är godast... :hihi
Det tog ca 4 min innan brandkåren stormade in och skulle släcka grillen. Respekt :tummenupp
R.I.P.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
jag måste säga att jag haft bra erfarenheter av att dom kommer snabbt!!!

Vid en olycka några km från stan så kom först brandkåren efter 4 minuter.. sen kom ambulans efter 5 minuter.. och polisen efter 10 minuter..

3 bilar från brandkåren kom till platsen samt 2 ambulanser..

Jag blev förvånad av hur snabba dom var iaf!!

Mkt olyckligt det som har hänt.. och mkt olyckligt att det tog så lång tid för dom att komma till platsen... man kan bara beklaga..

RIP
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
-

Blev omkörd av två raceande volvos igår. Den första kör om med långtradarmöte och pressar ut mig mot sidan och efterföljande volvo har jag kunnat stulit sidospegeln av. Detta i mörker (ca 00:00) och regn :3freak på väg hem från dalaskogarna.
Om jag farit ut i skogen på grund av dom dårarna så är ju frågan om det kommit nån ambulans överhuvudtaget då jag åkte ensam.
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Tyvärr brukar det vara så att brandkår och ambulans är framme före polisen till en olycka.
Har jobbat som ambulansman en sommar och ppå de trafik olycker jag var ute på så var ambulans och brandkår först på plats.

Edit: tyvärr och tyvärr, tur att de som kan livsuppehållande åtgärder kommer fram.

I detta fallet så är det nog en "planmiss" för andra områden brukar bli satta i standby när en stations ambulanser är upptagna //Slut edit Man kanske ska tänka klart innan man skriver
 
Last edited:

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Ekeby/Kågeröd
Hoj
- SÅLD -
Jo allt sånt har försämrats. När min Farmor ramlade och krosade en massa skit i ena benet och i bäckenet fick vi vänta 3h 40 minuter på Ambulans. Helsingborg vägrade ta det så Malmö fick skicka en Ambulans. Det var i Billesholm 2 mil från helsingborg och runt 7-8 mil från Malmö.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
sätt dig in i sakerna innan du yppar

CMF skrev:
helt jävla skrämmande och i detta jävla landet betalar man skatt. Och sen har d mage att bara skära ner på sjukvården och dylikt. Göran för helvete din feta gubbjävel ta tag i saker och ting och sluta ät förhelvete. :mad:

tycker det är skönt att det inte är vissa andra partier som har hand om sjukvården.... för då skulle man få fiska fram plastkortet innan dom skickade någon ambulans....

få saker jag blir förbannat less på.... men när dom gnäller på sjukvården är det faktiskt de lokala landstingen som är ansvariga... eller är det så att du är ansvarig för alla MC förare i landet ?? i så fall kan du PM:a adressen så skickar jag mina parkeringsböter och ev. andra böter....
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
smacker skrev:
Sverige är ett jävla U-land.... Tyvärr men så är de fan nu. Man blir så trött på de.

R.I.P

titta över till norge då vet jag... dom har bra med slantar...
3st 6pack = 600kr
ett paket cigg = 110kr

och dom har pengar....

Men då bor jag hellre i sverige... där finns det både billig mat, sprit, öl och fruntimmer.... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top