Man kan inte alltid lita på Ambulansen..

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
arrow skrev:
tycker det är skönt att det inte är vissa andra partier som har hand om sjukvården.... för då skulle man få fiska fram plastkortet innan dom skickade någon ambulans....

få saker jag blir förbannat less på.... men när dom gnäller på sjukvården är det faktiskt de lokala landstingen som är ansvariga... eller är det så att du är ansvarig för alla MC förare i landet ?? i så fall kan du PM:a adressen så skickar jag mina parkeringsböter och ev. andra böter....


Äh lägg av politiksnacket. Det ser väl vilken idiot som helst att sjukvården blir sämre och sämre. Jag tror inte att det hade blivit ett dugg sämre med en annan färg på styrande parti. Här sitter sossarna i kommunfullmäktige och slåss benhårt för att lägga ner akuten, tja eller gjorde i alla fall.

Lokala landstingen må ha ett visst ansvar men ytterst ansvarig är ändå regeringen. Sen kan du sitta och prata om dina böter hit och dit, det gör ändå ingen skillnad.

Är inte landstingen till för att sysselsätta politiker numera?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är nog lika illa överallt.
För några år sen ramlade tjejen med cykeln och fick förutom skrubbsår en kortare minneslucka, oregelbunden puls, frös och mådde illa. Jag kastade in oss båda i en taxi och for till akuten i Gävle. Där fick vi efter 2h väntan diagnosen skrubbsår, och ombads åka hem och tvätta dom! När jag påpekade den misstänkta hjärnskakningen så bestämde läkarn snabbt att det hade hon inte, genom att studera hennes skrubbsår! När jag undrande påpekade hennes symptom blev han arg på mig! :4skrika :gnissla

I vintras blev jag och tjejen påkörda bakifrån i bilen. Senare samma dag fick vi båda ont i ryggen och åkte till SöS i S-holm. Efter några timmar började vi inse att vi skulle få vänta minst 12h till! Så vi gick pratade med personalen. Dom sa åt oss att komma tillbaka nån annan dag, men inte på måndagar, det va mycket då. Ryggen va det ju inget fel på, vi kunde ju gå! :huvet :4skrika :kocko

Ska man orka vara sjuk i sverige måste man vara kärnfrisk, ha fysik som gunde svan och ha all tid i världen! :huvet :kocko
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
YamahaJojje skrev:
Jo allt sånt har försämrats. När min Farmor ramlade och krosade en massa skit i ena benet och i bäckenet fick vi vänta 3h 40 minuter på Ambulans. Helsingborg vägrade ta det så Malmö fick skicka en Ambulans. Det var i Billesholm 2 mil från helsingborg och runt 7-8 mil från Malmö.

Sjukt :huvet :kocko
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Ja men det här vet varenda människa som jobbar i amblanssjukvården...
det finns inte ambulanser så det räcker, alla neddragningar som görs ...
Dessutom så beror detta mycket på att ambulanssjukvården missbrukas nåt oerhört av människor som kan ta sig till sjukhuset själva med egen bil el taxi osv...
Men man har inte rätt att neka människor att åka...
Jag lovar er att ni skulle inte tro att det är klokt hur detta fungerar.

Det är gratis att åka ambulans medans taxi kostar stålar, Detta vet väldigt många om... priset blir att någon som verkligen behöver ambulans blir liggandes , och som i detta fall tyvärr avlider...
Det kryllar av doktorer som på hälsocentraler ringer ambulans till sin patient som kom gåendes dit...
Men sverige är alldeles för flata.. politiker kan härja fritt utan att nån gör nåt..
Ambulans ska ju såklart kosta pengar att åka... behöver man det betalar man gärna åxå.
 

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Ort
MaLmÖ...RoNNeBy
Hoj
...
ambulans skrev:
Ja men det här vet varenda människa som jobbar i amblanssjukvården...
det finns inte ambulanser så det räcker, alla neddragningar som görs ...
Dessutom så beror detta mycket på att ambulanssjukvården missbrukas nåt oerhört av människor som kan ta sig till sjukhuset själva med egen bil el taxi osv...
Men man har inte rätt att neka människor att åka...
Jag lovar er att ni skulle inte tro att det är klokt hur detta fungerar.

Det är gratis att åka ambulans medans taxi kostar stålar, Detta vet väldigt många om... priset blir att någon som verkligen behöver ambulans blir liggandes , och som i detta fall tyvärr avlider...
Det kryllar av doktorer som på hälsocentraler ringer ambulans till sin patient som kom gåendes dit...
Men sverige är alldeles för flata.. politiker kan härja fritt utan att nån gör nåt..
Ambulans ska ju såklart kosta pengar att åka... behöver man det betalar man gärna åxå.

Jo var i Prag i våras och en polare blev medvetslös så vi ringde ambulans och dem var snabbt på plats och även en akutbil, men när dem la honom på båren sa dem att de åker inte förens vi betalar 4500 på plats :död ... var bara att leta pengar fort som fan och få iväg honom och allt gick bra men de var nära...
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
tråkigt att sånthär händer, En tanke till familj och vänner



arrow skrev:
men när dom gnäller på sjukvården är det faktiskt de lokala landstingen som är ansvariga...


Landstinget är också ett jävla påhitt
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
ambulans skrev:
Ambulans ska ju såklart kosta pengar att åka... behöver man det betalar man gärna åxå.

Ja, och nej. Har man verkligen behov av ambulansen ska det vara gratis, men persontransporter, i stil med läkare som flyttar patienter mellan sjukhus, som du nämnde, borde få betala taxikostnad, eller helst mer, då kanske man frigör många ambulanser! Men, det blir ju en svår tolkningsfråga, vem ska få betala och vem ska få åka gratis? :va Det kostar nog många byrokrattjänster för att reda ut det :huvet
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ambulans skrev:
Ja men det här vet varenda människa som jobbar i amblanssjukvården...
det finns inte ambulanser så det räcker, alla neddragningar som görs ...
Dessutom så beror detta mycket på att ambulanssjukvården missbrukas nåt oerhört av människor som kan ta sig till sjukhuset själva med egen bil el taxi osv...
Men man har inte rätt att neka människor att åka...
Jag lovar er att ni skulle inte tro att det är klokt hur detta fungerar.

Det är gratis att åka ambulans medans taxi kostar stålar, Detta vet väldigt många om... priset blir att någon som verkligen behöver ambulans blir liggandes , och som i detta fall tyvärr avlider...
Det kryllar av doktorer som på hälsocentraler ringer ambulans till sin patient som kom gåendes dit...
Men sverige är alldeles för flata.. politiker kan härja fritt utan att nån gör nåt..
Ambulans ska ju såklart kosta pengar att åka... behöver man det betalar man gärna åxå.
Nog tror jag att jag fick en räkning för ambulanstransport, men det är kanske olika i olika landsting?
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Hoztic skrev:
Ja, och nej. Har man verkligen behov av ambulansen ska det vara gratis, men persontransporter, i stil med läkare som flyttar patienter mellan sjukhus, som du nämnde, borde få betala taxikostnad, eller helst mer, då kanske man frigör många ambulanser! Men, det blir ju en svår tolkningsfråga, vem ska få betala och vem ska få åka gratis? :va Det kostar nog många byrokrattjänster för att reda ut det :huvet

Om du lider av diabetes och hamnar i medvetslöshet... din tjej ringer ambulans... vi kommer dit , sätter en nål på dig och sprutar i dig 70 ml glucos intravenöst... skriver en journal och ser till så att din tjej sätter på fika för du måste få i dig långsamma kolhydrater... nu e du helt återställt och behöver inte åka till sjukhuset utan endast ta kontakt med din diabetessköterska dagen efter.. detta är helt gratis.. trots att du va i stort behov av ambulans.. utan behandling kommer du att dö.

Senario 2...

Du lider av diabetes och blir medvetslös... din tjej får in dig i eran bil och kör dig till akuten... dom tar in dig där och ger dig EXAKT samma behandling som jag gjorde i ditt hem.. detta tar akuten 300 :- för i Gävleborgs län...

förklara för mig varför jag ska ge dig samma behandling gratis... ??
Detta va bara ett exempel....
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
valmers skrev:
Nog tror jag att jag fick en räkning för ambulanstransport, men det är kanske olika i olika landsting?

ja de finns vissa landsting som tar betalt .... hur mycket och vilka dom är vet jag inte.. men det är inte många. Dom skyller på att det skulle kosta för mycket i administration att syssla med debiteringar...
du kan ju rapportera sen va de gick på.. kul att veta bara...
 

carina73

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Vingåker
Hoj
ingen
unlock26 skrev:
ja såg det på nyheterna ikväll,skrämmande...
föraren var 37år man,tur i oturen att passageraren klarade sig.

Min bror var bara 34 år och likaså hans sambo. Vi är tacksamma att hon överlevde för deras två pojkars skull. Hon vaknade upp imorse tack o lov efter mycke operationer.
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
carina73 skrev:
Min bror var bara 34 år och likaså hans sambo. Vi är tacksamma att hon överlevde för deras två pojkars skull. Hon vaknade upp imorse tack o lov efter mycke operationer.

Fy vad hemskt, alltid mycket värre när det finns barn i bilden med..
:(
 

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Innan hårnålen på kullen , V-ås.
Hoj
inte ens en sparkcykel
carina73 skrev:
Min bror var bara 34 år och likaså hans sambo. Vi är tacksamma att hon överlevde för deras två pojkars skull. Hon vaknade upp imorse tack o lov efter mycke operationer.


Jag beklagar djupast det som hände din bror.
Hoppas han har det bra där han är nu och att hans sambo blir snabbt återställd.

Åter igen, beklagar verkligen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
carina73 skrev:
Min bror var bara 34 år och likaså hans sambo. Vi är tacksamma att hon överlevde för deras två pojkars skull. Hon vaknade upp imorse tack o lov efter mycke operationer.

Tur att hon klarade sig, hoppas verkligen att hon kryar på sig fort! Skänker en tanke till er! :krama
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
CMF skrev:
helt jävla skrämmande och i detta jävla landet betalar man skatt. Och sen har d mage att bara skära ner på sjukvården och dylikt. Göran för helvete din feta gubbjävel ta tag i saker och ting och sluta ät förhelvete. :mad:
:klappar bra sagt...Men du fattar väl att det inte är han fel utan felt ligger hos de som röstar på han...
tråkigt och höra om olyckan!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top