Man tager vad man haver-tråden!

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
*Lagade ett Yamaha DT avgassystem med silvertejp och slang klämma i moppeåldern. Dum jävel som köpte skiten sen :D!

*Kokat kaffe med papper som man egentligen använder för att torkar händer.

*Polygripstången går hett när folk inte har skiftnyckel hemma. Och för er som inte har skiftnycklar, skaffa det (betvivlar dock att här på SH finns sådana).

Finns tillfälliga lösningar till allt!

Men hur får man upp en konservburk utan en konservöppnare? (då man inte har en kniv och en hammare)

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
*Lagade ett Yamaha DT avgassystem med silvertejp och slang klämma i moppeåldern. Dum jävel som köpte skiten sen :D!

*Kokat kaffe med papper som man egentligen använder för att torkar händer.

*Polygripstången går hett när folk inte har skiftnyckel hemma. Och för er som inte har skiftnycklar, skaffa det (betvivlar dock att här på SH finns sådana).

Finns tillfälliga lösningar till allt!

Men hur får man upp en konservburk utan en konservöppnare? (då man inte har en kniv och en hammare)
Usch, inte använda skiftnyckel, använd fasta nycklar istället.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Usch, inte använda skiftnyckel, använd fasta nycklar istället.

Men när inte ens det finns! Råkar ha ett gäng polare som inte förstår sig på sådant över huvudtaget och jag förstår inte hur man inte ens har en fungerande verktygslåda i ett normalt hem, ännu värre om man inte har det i en verkstad :pangihuve

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En liten grej. Skulle skruva fast kranen i diskbänken som hade skruvat upp sig hos en kompis. Givetvis var det trångt som tusan så det gick inte att stoppa huvudet under och se hur den satt fast. Efter ett tag försöka känna med fingrarna i blindo så plockade jag fram digitalkameran och brände av några bilder på måfå. Det funkade och jag kunde se vilket vertyg som krävdes. :miniMcGyver
Gjort samma med mobilen i ett doshål fast startade lampan/blixten och använde skärmen för att hitta en kabel massa gånger.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:tummenupp

Samma snubbe torkade kuken med/på flickvännens hamster! Den grejen platsar också i tråden vid närmare eftertanke...Detta lär ha utspelat sig när världen fortfarande var svartvit, och ungdomen inte fick analsextips redan i Kamratposten. Det var alltså en hel del torrjuckande på flickvännerna på den tiden, och Peter (som vi kan kalla honom, för han heter det) hade ägnat hela eftermiddagen åt att torrgnida sig mot sin flickevän på hennes säng när hon blir nerropad till middag. Kåt och frustrerad bestämmer sig vår hjälte för en "nödrunk" medans damen käkar köttbullar med gräddsås. Sagt och gjort, fram med drulen och efter två drag ligger mansjuicen på magen och Peter inser med eftertankens kranka blekhet att han ligger med en dryg halvliter sagge på magen, i flickvännens säng, och med ingenting att sanera sig med. Panik! Det enda som finns i rummet att torka med förutom gardinerna är en hamster. And the rest is history...:Bugar

Wahaha, din polare är ju kung!:rofl Vilken lirare!:rofl

En av mina polare trodde sig ha funnit lösningen på det där för länge sen... De var ett gäng som var ute och grillade och hade fått med sig såna där pilsnerkorvar på konserv, men ingen öppnare. Killen kläcker då den brillianta idén att "vi lägger burken i elden, sen när vätskan börjar koka så ökar trycket och så borde det kunna bli hål i skarven till locket!" Sagt och gjort, burken placerades i elden och gänget satte sig att vänta. Vetefan hur lång tid det tog men efter ett tag säger en av killarna "ööh, burken är typ rund nu..." De andra inser snabbt att han har rätt och alla springer för att ta skydd innan burkhelvetet exploderar, och bara sekunder efter att de hunnit till vad de ansåg vara betryggande avstånd säger det BOOOOOM! (Ska tydligen ha smällt jävligt högt iallafall, polaren beskrev det som "värre än en fucking nyårsbomb!") and the burk was no more:D

Last edited:

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
zx9r -99
:tummenupp

Samma snubbe torkade kuken med/på flickvännens hamster! Den grejen platsar också i tråden vid närmare eftertanke...Detta lär ha utspelat sig när världen fortfarande var svartvit, och ungdomen inte fick analsextips redan i Kamratposten. Det var alltså en hel del torrjuckande på flickvännerna på den tiden, och Peter (som vi kan kalla honom, för han heter det) hade ägnat hela eftermiddagen åt att torrgnida sig mot sin flickevän på hennes säng när hon blir nerropad till middag. Kåt och frustrerad bestämmer sig vår hjälte för en "nödrunk" medans damen käkar köttbullar med gräddsås. Sagt och gjort, fram med drulen och efter två drag ligger mansjuicen på magen och Peter inser med eftertankens kranka blekhet att han ligger med en dryg halvliter sagge på magen, i flickvännens säng, och med ingenting att sanera sig med. Panik! Det enda som finns i rummet att torka med förutom gardinerna är en hamster. And the rest is history...:Bugar

:skrattaåt
Skön snubbe!

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Kunde inte läsa en mycket liten text på ett batteri.
Tog kamera och fottade med macro funktionen, sen var det bara
att zoom in i bilden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag besiktade min motorcykel i tisdags, och tänkte ombesikta i dag, men lyckades tappa bort en liten jävla fjäder till bromsljuskontakten, nu sitter det en liten bit av en tvättsvamp där fjädern skulle sitta, och motorcykeln är nybesiktad!

(först provade jag med fjädern ur en kulspetspenna, men den kortslöt kontakten)

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Skulle byta vevaxeltätning på min gamla Volvo 850 och lånade verkstan på jobbet. Alla verktyg fanns enligt utlånaren! När det var dags att centrera kopplingen visade det sig dock att verktyget för att centrera kopplingen passade en leksaksbil eller nått... Självklart kollade jag inte på det själv förens det var dags att använda det. :huvet

Motorn på golvet, lådan på en pall... Klockan var 3 på natten. Knatade in i Scania-fabriken och började leta grejer att använda som distanser. Efter att ha hittat en stödhysla till en Scania-framaxel, en distansring till en mätmaskin och en rulle eltejp så funkade det utmärkt sen :gnissla :banana

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag lagade en laptop med en Expressen, det borde väl platsa här?

Satt på X2000 mellan Stockholm och Göteborg o skulle dra igång datorn. Strömknappen hade varit lite trött redan innan så man fick trycka rätt hårt på knappen, men nu verkade den ha gett upp helt. Efter lite eskalerande allmänt våld mot datorn så bad att få låna grannens Expressen och frågade om han läst klart vilket han hade. Jag bände loss panelen där knappen sitter från datorn, tog loss en häftklammer i ryggen på tidningen och kortslöt mikrobrytaren. Datorn startade och ögonen på stolsgrannen som jag lånade tidningen av höll på att hoppa ur skallen på honom. "Laga datorn med en dagstidning, det var det värsta!"

En annan liknande grej var när batterierna tagit slut i kameran på tältsemestern. Var ju tvungen att pyssla med något när vi satt i tältet så det blev till att bygga ihop ficklampans batteripack till digitalkameran med hjälp av aluminumfolien vi hade haft runt frukostmackorna som ledare. Bra bild blev det också!

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag har en sån där diskbänk som har ett vred så man slipper köra ner handen i kallt diskvatten för att öppna proppen/silen. Dvs. den sänker och höjer silen i diskbänken "remote". Den var fan omöjlig att justera upp så vattnet rann ur snabbt hur jag än försökte justera.

Efter att ha skruvat isär den så behövde jag en distans men inga brickor jag hade passade. Till slut skar jag ut en passande "bricka" av en snörklocka, lärde jag mig nyss att det heter, till en persienn. I och med att den var konisk så kunde jag få en bricka i perfekt storlek. Jag var faktiskt djävulskt nöjd över att bli av med det där I-landsproblemet utan att behöva åka iväg och köpa nåt :)

61

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu kom jag på en sak till! Jag byggde en säkringsadapter av två plåtremsor och två kabelskor igår!:D Höll på att installera en cd-stereo i bilen som ersättning för originalkasettbandspelaren och upptäckte, efter ett antal svordomar och timmars felsökande kring varför sterohelvetet inte ville starta, att en liten särking på baksidan hade bränt. Plockade ut säkringen och upptäcker, till min stora förvåning, att säkringen är pytteliten. Absolut inga vanliga standard flatstiftsäkringar här inte, det här var nån form av halvvariant som det stod "mini" på:va Självklart hade jag ju inga nya hemma (aldrig sett eländet innan) men eftersom jag ville få igång stereon så bestämde jag mig för att bygga en adapter. Tog två kabelskor, klämde fast en remsa plåt i varje (lika tjocka som stiften på minisäkringen) och satte en vanlig standardsäkring med ett stift i varje kabelsko. Sen tryckte jag helt enkelt in plåtremsorna i säkringshonan på stereon och hay presto, det funkade klockrent!:yoparty

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Silvertejp är bra till mycket. :)

Nääääääää stackars liten, man får inte tejpa en bäbis med silvertejp! Jag har jätte stort hjärta för barn så jag kan inte låta bli att :gråta än om hon själv inte ser ledsen ut.

Visste ni att det finns en SILVERTEJP.SE och under tejpat finns där en bild för er grabbar! Och här springer man och köper nya outfit när man ska gå på krogen...

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Visste ni att det finns en SILVERTEJP.SE och under tejpat finns där en bild för er grabbar! Och här springer man och köper nya outfit när man ska gå på krogen...

Ni cheyer bara överanstränger er... Gör det enkelt och praktiskt istället (precis som donnan på bilden du pratar om) så ska du se att det hjälper:tuttar :D

Förresten lär hon få ont när hon ska byta kläder/klä av sig...:3freak

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Ni cheyer bara överanstränger er... Gör det enkelt och praktiskt istället (precis som donnan på bilden du pratar om) så ska du se att det hjälper:tuttar :D

Förresten lär hon få ont när hon ska byta kläder/klä av sig...:3freak

OH AJ :eek:! Jag hoppas inte det växer gräs på rajsingbanan :hihi:rofl:hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Eller så ser man det som GuW gör, två flugor på smällen!:hihi

Jag tror denna tråden kommer spåra ut om jag spinner vidare på det där :D:D Men varför finns det inga bilder på läckra män i silvertejp! Tror jag måste övertala någon av mina grabbar att köra samma outfit som mig på krogen nästa gång :fyllisar. SILVERTEJP är alltså "the shit"!

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield