Manlig bil!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
hållundan skrev:
Killen jobbar på SKF, inte alls långt ifrån min lina.. Jävligt schysst snubbe. Finfina bilar har han också!

Jo fan, hur får han råd med allt detta?

Lönen på SKF bör väl inte vara kanon, eller?
 

janoshki-jonaz

Guest
mmm gillar verkligen Ticco´s bil..men vi får ju inte glömma Limmet som har sin vassa 320/325/m3 turbo e30 i stan oxo...den går ju ruggigt snabbt den med...
när båda dessa superbimmers står på linjen vid bananpiren vid rejs e det hög ballfaktor...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Finns många balla beemers, Ticcos, Limmets, Bäckis, Ärtan, Jakan, Hammarström, Kilander osv.
Bild och film på Kilanders E30: (875HK 1263Nm)

http://kilander-racing.se/movies/kilander.wmv

killander_nya_01.sized.jpg
 

sandstream

Guest
Rigge skrev:
Därför att en Volvo är framhjulsdriven och har inte en fläskig sexa! Den på filmen är ingen 318 begriper du väl???
Å fan!
Då kanske herr bilexperten kan ringa till Volvo och säg åt dem att ta bort texten AWD från ett par modeller :hihi
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
sandstream skrev:
Å fan!
Då kanske herr bilexperten kan ringa till Volvo och säg åt dem att ta bort texten AWD från ett par modeller :hihi

Ok... så du menar att en "typ en S40 T4" som han pratade om är fyrhjulsdriven herr nogranntrådläsare?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ni e konstiga som vill ha sånna skurhinkar till bilar.

Här är en BIL, en manlig sådan.... om ni måste ha en trång liten jävel.

Gick inte att ladda upp, lägger den som länk.

normal_e31_b12_02.jpeg
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Mavve skrev:
Ni e konstiga som vill ha sånna skurhinkar till bilar.

Här är en BIL, en manlig sådan.... om ni måste ha en trång liten jävel.

Gick inte att ladda upp, lägger den som länk.

Fjortislack och raggarpipor men annars schysst!
 

FreddaGädda

Guest
P-E skrev:
Om någon ändå kunde göra så med min bil. Typ Pimp my ride, fast prestanda istället för utseende, skulle vilja ha, Sparco stolar, nya bromsar, fram och bak Ny och hel topp, lacka om bilen och fixa den lilla rosten som finns. Öppet filter, trimchip, avgassystem och en fin stero. Sen skulle jag varit glad. :)

Hur mycket mer effekt/vrid kan man med säkerhet mosa upp en gammal sugmotor i innan kopplingen börjar säga ifrån? Lägg till en tryckplatta, heavy duty-lamell och starkare fjädrar i listan för att vara på säkra sidan. När du ändå är i farten kan du lika gärna smälla på en beggad turbin från blocket :tummenupp

Vid överladdning och allmän toktrimning av bilar spelar uppbytet av bromsar större roll än de flesta vill tro. Det går inte att kontrollerat bromsa ner min Escort från 160 km/h, jag trodde nånting punkterat bromsrören när jag av den anledningen missade högersvängen till mitt hemkvarter. Det blev till att backa tillbaka :rofl
 

sandstream

Guest
Rigge skrev:
Ok... så du menar att en "typ en S40 T4" som han pratade om är fyrhjulsdriven herr nogranntrådläsare?
Nej, Herr bilexpert. Jag är fullt medveten om att den gamla S40:n inte finns med fyrhjulsdrift.
Du skrev dock, citat "en Volvo är framhjulsdriven".
Korrekt hade varit att skriva "den Volvon/modellen är framhjulsdriven".
:pannkyss
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
sandstream skrev:
Nej, Herr bilexpert. Jag är fullt medveten om att den gamla S40:n inte finns med fyrhjulsdrift.
Du skrev dock, citat "en Volvo är framhjulsdriven".
Korrekt hade varit att skriva "den Volvon/modellen är framhjulsdriven".
:pannkyss

Jag ber ödmjukast om ursäkt :Bugar Jag ska tänka på att formulera mig korrekt i framtiden så att alla förstår.
 

P-E

Guest
Muskedunder skrev:
Hur mycket mer effekt/vrid kan man med säkerhet mosa upp en gammal sugmotor i innan kopplingen börjar säga ifrån? Lägg till en tryckplatta, heavy duty-lamell och starkare fjädrar i listan för att vara på säkra sidan. När du ändå är i farten kan du lika gärna smälla på en beggad turbin från blocket :tummenupp

Vid överladdning och allmän toktrimning av bilar spelar uppbytet av bromsar större roll än de flesta vill tro. Det går inte att kontrollerat bromsa ner min Escort från 160 km/h, jag trodde nånting punkterat bromsrören när jag av den anledningen missade högersvängen till mitt hemkvarter. Det blev till att backa tillbaka :rofl

Inte för 30hk mer, helt onödigt. hade det varit 100+ mer så kanske..
 
Last edited:

FreddaGädda

Guest
P-E skrev:
Inte för 30hk mer, helt onödigt. hade det varit 100+ mer så kanske..

Självsagt inte på 30, men 100 är bra högt. Vid vanlig turbokonvertering brukar det bli aktuellt med kopplingsförbättring, även om man inte toktrimmar. Det ger inte nödvändigtvis i närheten av 100 extra hästar. Det är inte effekten som förstör kopplingen, det är vridmomentet
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top