Mans språket guide

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mansspråks guiden: Mannens lätt genomskådade språk

Mansspråk - Svenska med inslag av engelska eller andra ord som låter flashiga

Jag vill - Han vill

Jag behöver - Han behöver

Det får du bestämma - Nu gör vi som hon har sagt

Gör som du vill - De vet han att hon kommer göra åxå

Vi behöver prata - ... :confused: Det säger de aldrig

Jag är inte upprörd - Nej det är han inte

Du är verkligen uppmärksam i kväll - Är du kåt?

Var lite romantisk - Ska vi?

Du har så fina ögon- Ska vi..?

Du är så snygg- Ska vi..?

Det här köket är så opraktiskt - Jag går ut i verkstaden istället, så slipper jag göra mat.

Soppåsen är full - det kanske går i lite till

Har jag ett fett bakdäck? - Tala om för mig hur snyggt det är.

Du måste lära dig att kommunicera - Prata inte så mkt

Mmmmm- Jag är inte döv, jag bara skiter i dig.

Det är ok älskling - Tyst, jag ser på sporten

Jag älskar dig- Vill du...?

Ja - Ja

Nej - Nej

Kanske - Han lyssnar inte

Det var inte meningen - Antagligen inte

Jag skriker inte - Jag vrålar

Som svar på frågan: Vad tänker du på?

Samma som alltid - Bilar, mc, sporten, senaste matchen, bruden med tuttarna han såg på stan, de där fälgarna, pizza, några öl...

Inget - Han har glömt vad det var han tänkte på

Allt - Inget, men han har ingen ursäkt till att han vart tyst de senaste 5 timmarna

Inget, egentligen - Bruden med tuttarna igen..

Jag vill inte prata om det - Försvinn, jag kollar på Rally

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Då skall jag försöka klargöra vissa delar.

Vi behöver prata - Betyder "Jag vill göra slut"
Vad tänker du på - Sex. Bara sex. Ni som tror nåt annat har fel. Sex är kul. Mer sex.
Mmmmmm - Betyder: Så oerhört intressant. Låt mig anteckna det på min lillfingersnagel.

Tillägg:
Nu blir det som jag sagt - Snälla låt mig behålla hedern förihelvete!

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Freppa skrev:
Då skall jag försöka klargöra vissa delar.

Vi behöver prata - Betyder "Jag vill göra slut"
Vad tänker du på - Sex. Bara sex. Ni som tror nåt annat har fel. Sex är kul. Mer sex.
Mmmmmm - Betyder: Så oerhört intressant. Låt mig anteckna det på min lillfingersnagel.

Tillägg:
Nu blir det som jag sagt - Snälla låt mig behålla hedern förihelvete!

haha.. stämmer bättre =) :fakta

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
"Trevlig" guide till det där språket "Mans" eller "guide" eller nåt ;)

Annan variant på kvinnors språk...

Words Women Use

Fine
This is the word women use to end an argument when they feel they are right and you need to shut up. Never use "fine" to describe how woman looks - this will cause you to have one of those arguments.

Five Minutes This is half an hour. It is equivalent to the five minutes that your football game is going to last before you take out the trash, so it's an even trade.

Nothing
This means "something," and you should be on your toes. "Nothing" is usually used to describe the feeling a woman has of wanting to turn you inside out, upside down, and backwards. "Nothing" usually signifies an argument that will last "Five Minutes" and end with "Fine".

Go Ahead (With Raised Eyebrows)
This is a dare. One that will result in a woman getting upset over "Nothing" and will end with the word "Fine"

Go Ahead (Normal Eyebrows)
This means "I give up" or "do what you want because I don't care" You will get a "Raised Eyebrow Go Ahead" in just a few minutes, followed by "Nothing" and "Fine" and she will talk to you in about "Five Minutes" when she cools off.

Loud Sigh
This is not actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A "Loud Sigh" means she thinks you are an idiot at that moment, and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you over "Nothing".

Soft Sigh
Again, not a word, but a non-verbal statement. "Soft Sighs" mean that she is content. Your best bet is to not move or breathe, and she will stay content.

That's Okay
This is one of the most dangerous statements that a woman can make to a man. "That's Okay" means that she wants to think long and hard before paying you back for whatever it is that you have done. "That's Okay" is often used with the word "Fine" and in conjunction with a "Raised Eyebrow."

Go Ahead
At some point in the near future, you are going to be in some mighty big trouble.

Please Do
This is not a statement, it is an offer. A woman is giving you the chance to come up with whatever excuse or reason you have for doing whatever it is that you have done. You have a fair chance with the truth, so be careful and you shouldn't get a "That's Okay".

Thanks
A woman is thanking you. Do not faint. Just say you're welcome.

Thanks A Lot
This is much different from "Thanks." A woman will say, "Thanks A Lot" when she is really ticked off at you. It signifies that you have offended her in some callous way, and will be followed by the "Loud Sigh." Be careful not to ask what is wrong after the "Loud Sigh," as she will only tell you "Nothing".

/F.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ok, jag sväljer det som en karikatyr över mannen, men ärligt talat tror jag att de tjejer som träffas bäst av det här har träffat fel killar...

Sen märks det att det är en kvinnlig tolkning av mannens sätt att tänka. I verkligheten är vi mycket rakare, det måste inte va massa dolda budskap hela tiden.

/Martin

Tinatjejen skrev:
Mansspråks guiden: Mannens lätt genomskådade språk

Mansspråk - Svenska med inslag av engelska eller andra ord som låter flashiga

Jag vill - Han vill

Jag behöver - Han behöver

Det får du bestämma - Nu gör vi som hon har sagt

Gör som du vill - De vet han att hon kommer göra åxå

Vi behöver prata - ... :confused: Det säger de aldrig

Jag är inte upprörd - Nej det är han inte

Du är verkligen uppmärksam i kväll - Är du kåt?

Var lite romantisk - Ska vi?

Du har så fina ögon- Ska vi..?

Du är så snygg- Ska vi..?

Det här köket är så opraktiskt - Jag går ut i verkstaden istället, så slipper jag göra mat.

Soppåsen är full - det kanske går i lite till

Har jag ett fett bakdäck? - Tala om för mig hur snyggt det är.

Du måste lära dig att kommunicera - Prata inte så mkt

Mmmmm- Jag är inte döv, jag bara skiter i dig.

Det är ok älskling - Tyst, jag ser på sporten

Jag älskar dig- Vill du...?

Ja - Ja

Nej - Nej

Kanske - Han lyssnar inte

Det var inte meningen - Antagligen inte

Jag skriker inte - Jag vrålar

Som svar på frågan: Vad tänker du på?

Samma som alltid - Bilar, mc, sporten, senaste matchen, bruden med tuttarna han såg på stan, de där fälgarna, pizza, några öl...

Inget - Han har glömt vad det var han tänkte på

Allt - Inget, men han har ingen ursäkt till att han vart tyst de senaste 5 timmarna

Inget, egentligen - Bruden med tuttarna igen..

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Mans språket guide

berggren_martin skrev:
Ok, jag sväljer det som en karikatyr över mannen, men ärligt talat tror jag att de tjejer som träffas bäst av det här har träffat fel killar...

Sen märks det att det är en kvinnlig tolkning av mannens sätt att tänka. I verkligheten är vi mycket rakare, det måste inte va massa dolda budskap hela tiden.

/Martin

Det är en ploj på Flaggas inlägg i "20 regler för kvinnor"tråden. Inte så mkt annat :D
Och såklart, retas jag. :fakta

Behöver inte såna här fåniga saker för att förstå MIN karl, det räcker för mig iaf.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Re: Re: Re: Mans språket guide

Tinatjejen skrev:
Det är en ploj på Flaggas inlägg i "20 regler för kvinnor"tråden. Inte så mkt annat :D
Och såklart, retas jag. :fakta

Jo, det förstod jag allt :). Fast det brukar va svårt att kontra såna inlägg eftersom vi inte tar åt oss lika lätt...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Mans språket guide

berggren_martin skrev:
Jo, det förstod jag allt :). Fast det brukar va svårt att kontra såna inlägg eftersom vi inte tar åt oss lika lätt...
*s* Vadå.. vem har sagt att JAG tog åt mig?
Satt mest å hade inget för mig åsså vart de som d vart.

Jag vet ju redan att jag inte bryr mig om sådant där tjaffs, eftersom ingen annan någonsin lyckats DÄGA ÅT MIG VAD JAG SKA GÖRA. Så varför skulle jag bry mig nu helt plötsligt :tummenupp

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Enda anledningen till att det blir en disskision efter ett sådant här inlägg är att vi män är rädda för att vårat "hemliga" språk ska bli avslöjat men det kanske är dags att komma på nya fraser, vad vet jag.

Jag vet bara att jag känner igen mig allt för väl. :fakta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Freddo skrev:
Enda anledningen till att det blir en disskision efter ett sådant här inlägg är att vi män är rädda för att vårat "hemliga" språk ska bli avslöjat men det kanske är dags att komma på nya fraser, vad vet jag.

Jag vet bara att jag känner igen mig allt för väl. :fakta

Haha. det är väl inte så hemligt som du trodde då:)

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Tinatjejen skrev:
Haha. det är väl inte så hemligt som du trodde då:)

Antar det men å andra sidan så är det bara en sak man behöver veta om tjejer, de säger ALLTID tvärtemot det de menar. Säger de att de inte vill något i födelsedagspresent betyder det att de vill ha något jättedyrt och säger de att de inte är arga för att man inte fattade det så betyder det att om man inte har köpt den där jättedyra saken de ville ha senast imorgon behöver man inte komma hem. :confused: :notme

Summa sumarum är väl att män inte behöver ha något hemligt språk tjejer får ändå alltid som de vill. :fakta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag tycker vi ska vara mer ärliga mot varandra.

Kommer kärringen och stör under Formel 1 på söndagen, säg då det som du känner att du behöver säga. :fakta

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Gustav1 skrev:
Kommer kärringen och stör under Formel 1 på söndagen, säg då det som du känner att du behöver säga. :fakta

Är det inte då man säger:
"Hörru vet du om det är nå't om hojar på TV"

Då svarar hon:
"Hur ska jag veta det!?!"

Svaret på det är självklart
"men leta upp TV-guiden då" :whip :tummenupp

:notme

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Freddo skrev:
Antar det men å andra sidan så är det bara en sak man behöver veta om tjejer, de säger ALLTID tvärtemot det de menar. Säger de att de inte vill något i födelsedagspresent betyder det att de vill ha något jättedyrt och säger de att de inte är arga för att man inte fattade det så betyder det att om man inte har köpt den där jättedyra saken de ville ha senast imorgon behöver man inte komma hem. :confused: :notme

Summa sumarum är väl att män inte behöver ha något hemligt språk tjejer får ändå alltid som de vill. :fakta

Vilket skitsnack.
Eller så e jag inte 100%tjej :eek:
Jag hade aldrig i livet sagt "inget" om nån frågade vad jag önskade mig.
Pengar, miniblinkers, ett par nya handskar, en varm å go krage till höstens körningar bla bla bla
:fakta
Säger man "inget", då får man ju skylla sig själv.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Gustav1 skrev:
Jag tycker vi ska vara mer ärliga mot varandra.

Bildbevis!!! :rolleyes: :D

Du har absolut rätt. Ärlighet varar verkligen längst.
Fattar inte folk som ljuger, hur kan de komma ihåg allt de har hittat på/ändrat på? (eller det kanske är just det dom inte gör? kommer ihåg alltså)
Själv tycker jag det är alldeles jätteonödigt att ljuga, då jag inte har problem att säga till folk vad jag verkligen tycker och känner.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Oblic skrev:

Så given :rock

Har en sån däringa kille jag.
Fast han säger aldrig så. Men jag vet att när de e Rally på teve så ska man inte va ivägen.

Just därför är det ju väldigt roande att VARA I VÄGEN :p (fast oftast rotar jag i nån gammal AlltOmMc eller dylikt, då istället)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Roande att vara ivägen?
Herrejävlar....flygande fjärrkontroller och vasar..helt livsfarligt ju.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...