Manual Kitbox R1 -04

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Hej Sveriges samlade racerelit.

Efter ett litet missöde på Mantorp i söndags där vår motor helt plötsligt började låta som sämre stenkross. När stenkrossen sedan analyserades i lugn och ro hemma så upptäcktes att en insugsventil fått så mycket stryk att den beslöt sig för att flyga upp i luftburken och ner i nästa cylinder för att sedan orsaka en ventilsallad utan dess like.

Detta har medfört att vi är på jakt efter en ny motor och har hittat några objekt men de som ligger prismässigt korrekt saknar databoxen, detta är egentligen inte ett problem då vi har en fullt fungerande kitbox på vår befintliga cykel.

Det som skapar ett problem är dock att jag inte äger en manual för att kunna ställa in denna efter den nya motorn.

Så är det nån vänlig själ som sitter på en manual för en kitbox till en Yamaha R1 -04 så får ni gärna höra av er till mig.

/Urban #129

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Mekfria fyrtaktare eller? :rolleyes:

Hur är det annars då?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur i helvete får man upp en ventil baklänges genom insugningskanalen :va :va Den motorn kvalar lätt in i min corner of shame i garaget...

Vet inte om där finns separat manual för boxen men jag har kittmanualen för den cykeln. Skicka mig ett PM med din mail....

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Hur i helvete får man upp en ventil baklänges genom insugningskanalen :va :va Den motorn kvalar lätt in i min corner of shame i garaget...

Vet inte om där finns separat manual för boxen men jag har kittmanualen för den cykeln. Skicka mig ett PM med din mail....

Inte hela ventilen som gått upp. Små delar av ventilen och fjädern åkte upp i luftboxen och ner i nästa cylinder.

Det positiva är att cylinderlopp etc är repfria så det går ju att fixa men inte just nu bara.

Tackar ödmjukast!

/Urban

Mekfria fyrtaktare eller? :rolleyes:

Hur är det annars då?

Jo men visst är de mekfria iaf mellan rasen =)

Skämt åsido motorn har ju gått rätt långt och hårt så nån gång skiter det sig väl.

Ska du med och meka och dricka öl på ERFet på Knutstorp?

/Urban

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jo men visst är de mekfria iaf mellan rasen =)

Skämt åsido motorn har ju gått rätt långt och hårt så nån gång skiter det sig väl.

Ska du med och meka och dricka öl på ERFet på Knutstorp?

/Urban

Jasså ni vill ha in lite spetskompetens ifrån en riktig SM åkare i teamet ;)

Hade varit jätteskoj, men jag har jouren på robotcellen då.... Fast den kanske går hela helgen...Hmmm....

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Det går att nollställa alla värden i boxen via instrumenteringen. Manualen finns även att ladda ner från yec www.yamaha-racingparts.com.
Ring mej annars.
Mvh Sorpa

Jag återkommer till dig imorgon, tackar!

/Urban

Jasså ni vill ha in lite spetskompetens ifrån en riktig SM åkare i teamet ;)

Hade varit jätteskoj, men jag har jouren på robotcellen då.... Fast den kanske går hela helgen...Hmmm....

Är det en blå eller orange?

Det kommer fler chanser men det finns gott om öl, ska du träna på torpet på måndag?

/Urban

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha