Fisch
Ny medlem
- Gick med
- 10 Apr 2011
- Hoj
- Yamaha
Frågan har säker ställts hundra gånger förr.
Har en MT-07 som var tänkt att byta efter första säsongen, men gillar den så skarpt att den kommer att bli kvar några år till. Det är en årsmodell 2020 som gått med Akrapovic helsystem med dämpare i kolfiber sedan ny (monterat av återförsäljaren vid köp), majoriteten av milen utan DB killer förstås. Nu tänkte jag ju behålla den och då blir ju frågan kring bränslemixen relevant, den går ganska tunt nu vilket också syns på tändstiften som är knappt lätt brunaktiga, alltså nästan vita. Detta är alltså ingen slitochsälj hoj.
Vilket är det bästa sättet att få en fetare bränsleblandning?
- Flasha ECU via postorder hos ett proffs.
- Beställa homekit från utlandet och flasha ECU själva hemma.
- Montera typ Power commander eller annan piggytail.-
- Finns det fler alternativ?
Ska tilläggas att jag troligtvis kommer gå från original luftfilter till K&N eller DNA när jag ändå håller på.
Har en MT-07 som var tänkt att byta efter första säsongen, men gillar den så skarpt att den kommer att bli kvar några år till. Det är en årsmodell 2020 som gått med Akrapovic helsystem med dämpare i kolfiber sedan ny (monterat av återförsäljaren vid köp), majoriteten av milen utan DB killer förstås. Nu tänkte jag ju behålla den och då blir ju frågan kring bränslemixen relevant, den går ganska tunt nu vilket också syns på tändstiften som är knappt lätt brunaktiga, alltså nästan vita. Detta är alltså ingen slitochsälj hoj.
Vilket är det bästa sättet att få en fetare bränsleblandning?
- Flasha ECU via postorder hos ett proffs.
- Beställa homekit från utlandet och flasha ECU själva hemma.
- Montera typ Power commander eller annan piggytail.-
- Finns det fler alternativ?
Ska tilläggas att jag troligtvis kommer gå från original luftfilter till K&N eller DNA när jag ändå håller på.