Minns att han har fått grönt ljus redan en vecka efter kraschen när armen bröts. Eller minns jag fel ?
Jag hoppas det går bra men kan tänka mig att nästa gång MM räddar ett framhjulssläpp går armen av på nytt. #
(Som jämförelse: En granne körde snöscooter hemma i Karesuando under Höstlovet 2020. Scootern gick genom isen 30 Oktober och hon fastnade med med vänster fot mellan scootern och iskanten samtidigt som kroppen fortsatte framåt i en roterande rörelse. Spiralbrott på vänster lårben. Som skruvades ihop med titanplatta.
Hon går fortfarande med kryckor, 5 månader senare och ska inte belasta benet med mer än 50 %.
Träffade henne idag 15 april och fick då klart att det var under höstlovet, 30 Oktober 2020, inte Jullovet 2020 som jag missuppfattat och att läkningen inte gått bra utan det verkar bli dags för ny operation.)
# Ett år efter en vän bröt armen kastar han upp en ryggsäck på ryggen och bryter armen på nytt.
Kan ha en viss betydelse att 50 kg ryggsäck inte var några problem att bära för honom vid havsnivå.
Hittade
https://the-race.com/motogp/marc-ma...-motogp-crash-escalated-into-painful-debacle/