Marc Marquez rehabilitering 2021

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
MM kan inte jämföras med Doohan på något plan förutom att båda är/var överjävligt bra på att köra hoj. I övrigt är MM ett obegåvat, osportsligt kräkmedel.
Jag har egentligen inte så mycket åsikter om MM, men efter att ha sett dokumentären "Unlimited" på Viaplay måste jag säga att jag fick ett väldigt gott intryck av honom som person. Verkade genuint omtänksam och väldigt hängiven/dedikerad sin sport. Rekommenderar alla att se "Unlimited", den var väldigt sevärd.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag har sett MM på motorcykel på bana tillsammans med andra förare. Det räcker för att jag ska hålla honom som en smula osympatisk.
Tror att det gäller samtliga racingförare då man inte tar sig till toppen utan riktigt vassa armbågar. Skillnaden är väl att vissa lämnar det på banan medans andra är det rakt igenom. Finns ju någon video där VR i stort sett rammar ett fan som är i vägen för hans moped vilket knappast stämmer överrens med hans mediala bild.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tror att det gäller samtliga racingförare då man inte tar sig till toppen utan riktigt vassa armbågar. Skillnaden är väl att vissa lämnar det på banan medans andra är det rakt igenom. Finns ju någon video där VR i stort sett rammar ett fan som är i vägen för hans moped vilket knappast stämmer överrens med hans mediala bild.
Så var det ju inte riktigt, Vale kom körandes på moppen och en kvinna ska ta en bild och backar bakåt mot hållet Rossi kommer körandes och för att inte köra på henne sträcker han ut benet så att inte båda ska gå omkull.

Finns ju en anledning till varför alla förare kör med väldigt utsträckta armbågar i depån, just för att inte styret ska vridas om de kör på någon utan att personen mer ska studsa iväg. Har man varit i depån förstår man varför de kör som galningar, stannar de en sekund kommer de inte därifrån.

Här är klippet på Rossi för övrigt:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Så var det ju inte riktigt, Vale kom körandes på moppen och en kvinna ska ta en bild och backar bakåt mot hållet Rossi kommer körandes och för att inte köra på henne sträcker han ut benet så att inte båda ska gå omkull.

Finns ju en anledning till varför alla förare kör med väldigt utsträckta armbågar i depån, just för att inte styret ska vridas om de kör på någon utan att personen mer ska studsa iväg. Har man varit i depån förstår man varför de kör som galningar, stannar de en sekund kommer de inte därifrån.

Här är klippet på Rossi för övrigt:
Fast han ser ju rätt irriterad ut ändå... Förståeligt, men är det inte det som diskuteras? Framställningen av vissa förare.. Rossi alltid glad och finurlig..

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Fast han ser ju rätt irriterad ut ändå... Förståeligt, men är det inte det som diskuteras? Framställningen av vissa förare.. Rossi alltid glad och finurlig..
Så är det ju alltid i livet, människor är oftast glada på jobbet eller bland folk, men kanske mindre glada när de är själva eller privat med vänner.

Givetvis skillnad på en förare under en intervju eller presskonferens än när han åker runt i depån, kanske efter en dålig träning eller ett dåligt kval.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Så är det ju alltid i livet, människor är oftast glada på jobbet eller bland folk, men kanske mindre glada när de är själva eller privat med vänner.

Givetvis skillnad på en förare under en intervju eller presskonferens än när han åker runt i depån, kanske efter en dålig träning eller ett dåligt kval.
Det säger jag inte emot!

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
MM kan inte jämföras med Doohan på något plan förutom att båda är/var överjävligt bra på att köra hoj. I övrigt är MM ett obegåvat, osportsligt kräkmedel.
Tänkte först lajka ditt inlägg men sen kom jag på att man ska inte sparka på nån som redan ligger. Är det som det verkar, dvs att hans tid är förbi så kommer åtminstone inte jag sakna honom. Somliga gillar man, andra bryr man sig inte om just och en del kan man inte med. Han tillhör den sista kategorin för mig och har så alltid gjort.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tänkte först lajka ditt inlägg men sen kom jag på att man ska inte sparka på nån som redan ligger. Är det som det verkar, dvs att hans tid är förbi så kommer åtminstone inte jag sakna honom. Somliga gillar man, andra bryr man sig inte om just och en del kan man inte med. Han tillhör den sista kategorin för mig och har så alltid gjort.
Samma här tillsammans med Lorenzo och Biaggi.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Men hur kan han vara både "överjävligt bra på att köra hoj" och "obegåvad"? :va
Där har nog din aversion övertrumfat ditt ordval. ;)
Noterade du "i övrigt"?
Som racepilot är MM är naurligtvis oerhört talangfull och begåvad men vad gäller allt annat verkar han vara rejält dum i huvudet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
MM är (var :va ) intressant, för att inte säga fantastisk att se men kan för all del vända blad och se någon ny talang ta den styrningen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har inte sett något lopp än men har bara hört gott om Acosta, kan det vara en ersättare ?
Ja men det är ju inte orimligt. ”Rätt nationalitet”, dock behöver han ju passera iaf Moto2 först. Så inte före 2024 tror jag.
Om Acostas utveckling fortsätter kommer han definitivt göra livet surt för många förare i MotoGP. :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Noterade du "i övrigt"?
Som racepilot är MM är naurligtvis oerhört talangfull och begåvad men vad gäller allt annat verkar han vara rejält dum i huvudet.
OK, då var din aversion i paritet med ditt ordval.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag drev tidigt i tråden om hjärnspöken.

Tyvärr är våra sinnen konstruerade på det viset att gör något ont nog så undviker vi detta utan att tänka på att vi gör det.

Man har bevisat medesinskt att tillfoga tillräckligt stor smärta lagras informationen på något sätt till o med i generna dna/rna.

Vi djurförsök har man sett att avkomma till föräldrar som utsatts för stor smärta skyr samma sak utan att avkomman på något sätt blivit utsatt eller på något vis sett att föräldrarna blivit utsatta.

Dessa typer av hjärn spöken är högst troligt oerhört svåra att bråka med då hela denna prosessen helt o hållet sköts utanför våra sinnen som vi själva märker av. Det är ett otroligt gammalt överlevnad system i våra kroppar som våran reptil hjärn del som får mäniskor att reagera utan att tänka.

Hoppas markques får ordning på sinnena men i det tempot dom har räcker en tiondels sekund avaktan/tvekan per varv för att gå från King till rätt medioker.

Inte för att påstå att någon i MotoGP är medioker den sämsta i MotoGP är till 99,99% bättre än oss andra annars hade vi haft den platsen.
Det stämmer nog som generell ingångspunkt och sen finns det jätteundantag. Doohan är väl ett sådant, sen finns det ett par till som kommit tillbaka efter skador.

/R

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Marc körde 87 varv i gårdagens test i Barcelona jämfört med 10 på testet i Jerez.
Fysiken börjar sakta komma tillbaka. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...