Mariestad o närheten! samåkning?

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Tjena, undrar om det finns några aktiva mcförare kvar i dessa krokar, tänkte om det kan vara värt att försöka ordna lite åkande tillsammans framåt sommarn o så, alla är självklart välkomna.
Jag kör supermotard själv o det vore trevligt med fler eller är jag ensam på motard häromkring? Men som sagt; alla är välkomna!
Bara o skriva nåt här i tråden så kan vi diskutera vidare sen! :banana

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
slutet mars mitten april....om ca 1 1/2 månad , FAN gott det låter eller änn u bättre ca 7 veckor.....

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
mojjsan skrev:
slutet mars mitten april....om ca 1 1/2 månad , FAN gott det låter eller änn u bättre ca 7 veckor.....

Gött det, ja ska ta ett par repor så fort snön försvinner, måste ju köra med min nya hoj..hör/ser du något helsvart som dånar förbi med lite eldkvastar ur sliponet så är det nog jag.

Kenya skrev:
Vi är väll runt 5 st som åker och gasar ihop i Mariestad :banana dock ingen motard...

jomen det e bara o samla ihop allt på 2 hjul o motor o köra..men bor du i mstad? borde veta vem du e?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:hej alla mariestadsbor. Vi är ett stort gäng som samåker i skövde, samling vid statoil ryd. Häng på eller skriv upp en tid, datum, plats när ni ska åka ifrån Mariestad så är det väl alltid någon som åker med.

Spamtråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46984&highlight=sam%E5kning
Samåkningstråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82328&highlight=sam%E5kning

/Lena

En av många turer, vägvisare är Pathfinder som för övrigt kör en KTM. Stellan gillar rondeller och grus :D

Edit..be gärna Ljungqvist lägga in era tfnnr eller gör en egen tfnlista.

Bifogat

• juni 19.jpg
    juni 19.jpg
    137.1 KB · Visningar: 288
  • SFT.JPG
    SFT.JPG
    82.2 KB · Visningar: 314
  • Rondell Hjo.jpg
    Rondell Hjo.jpg
    57.4 KB · Visningar: 271
Last edited:

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
2fast4hjo skrev:
:hej alla mariestadsbor. Vi är ett stort gäng som samåker i skövde, samling vid statoil ryd. Häng på eller skriv upp en tid, datum, plats när ni ska åka ifrån Mariestad så är det väl alltid någon som åker med.

Spamtråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46984&highlight=sam%E5kning
Samåkningstråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82328&highlight=sam%E5kning

/Lena

En av många turer, vägvisare är Pathfinder som för övrigt kör en KTM. Stellan gillar rondeller och grus :D

Edit..be gärna Ljungqvist lägga in era tfnnr eller gör en egen tfnlista.

Låter fint det..vi får hålla lite kontakt framöver o se om det blir nåt åkande.
Det är ju ändå ett tag kvar till säsongen för de flesta.
Hörs framöver o ordnar till nåt kul i sommar! :banana

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
destruid skrev:
Tjena, undrar om det finns några aktiva mcförare kvar i dessa krokar, tänkte om det kan vara värt att försöka ordna lite åkande tillsammans framåt sommarn o så, alla är självklart välkomna.
Jag kör supermotard själv o det vore trevligt med fler eller är jag ensam på motard häromkring? Men som sagt; alla är välkomna!
Bara o skriva nåt här i tråden så kan vi diskutera vidare sen! :banana

Jag är ganska ensam på gatmotard i skövdetrakten. Hänger gärna på och åker asfalt och grus runt om i skaraborg.

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Pathfinder skrev:
Jag är ganska ensam på gatmotard i skövdetrakten. Hänger gärna på och åker asfalt och grus runt om i skaraborg.

ok men nu är du inte ensam längre! :lol På motard härifrån blir det iaf jag o förhoppningsvis en kompis till som måste greja körkortet bara.. :3freak
Då blir vi tre pers på retarder iaf! :yoparty
Vad har du för cykel?

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
destruid skrev:
ok men nu är du inte ensam längre! :lol På motard härifrån blir det iaf jag o förhoppningsvis en kompis till som måste greja körkortet bara.. :3freak
Då blir vi tre pers på retarder iaf! :yoparty
Vad har du för cykel?

Låter bra. Hojen är en 640 SM utrustad med GPS, hittar många roliga småvägar på det sättet. Kör mycket med sporthojar men dom gillar inte grusvägar har jag märkt :D

//Stellan

Belhoo

Det här kallar jag konst!
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
R1:a -00
Oj Mariestad! =))

Klart jag hänger på i sommar! har ju mina föräldrar som bor där uppe, brukar vara där ganska mycket under sommaren.

Det är inte ofta jag ser någon med sporthoj i mariestad... hmm, såg nog 1 i sommras tror jag :) vart brukar ni mariestadsbor hålla hus?? Antagligen på någon go väg utanför, men vilken?

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
Hehe.... Hojjen står i gullspång så det är sällan man åker i Mariestad... Eller också åker man på vägen mellan Kinnekulle och Mariestad.... :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Belhoo skrev:
Oj Mariestad! =))

Klart jag hänger på i sommar! har ju mina föräldrar som bor där uppe, brukar vara där ganska mycket under sommaren.

Det är inte ofta jag ser någon med sporthoj i mariestad... hmm, såg nog 1 i sommras tror jag :) vart brukar ni mariestadsbor hålla hus?? Antagligen på någon go väg utanför, men vilken?

Askersundsvägen, Finneröja (stavning, vägen vid Finngården), Hjo, gamla flygfältet i skövde. Mccafet vid Halna och vägarna runt omkring där. Vägarna runt kinnekulle mfl mfl. Sett någon röd gsx r som har wheilat med passagerage i Mariestad så vart det garanterat 2fast4some och jag :D

Sent i höstas och framåt har jag dock egen :squid

Bifogat

• Forsvik 14 mil.jpg
    Forsvik 14 mil.jpg
    107.3 KB · Visningar: 204
  • Mc tur 2 april -05.jpg
    Mc tur 2 april -05.jpg
    106.1 KB · Visningar: 237
  • Mc-tur 24 april -05.jpg
    Mc-tur 24 april -05.jpg
    98 KB · Visningar: 196
Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag kommer att nöta däck på min TRX i Mariestadstrakten i sommar. Är nyinflyttad så jag tar gärna detta tillfälle till att träffa "Likasinnade barn att leka med".

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln