Mark Stanton??

pelleplutt

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Haninge
Hoj
gixxer-85,916sp-97,1098,KTM RC4-R.
Har också blivit lurad... Blåögd som jag är så mejlade jag namn, telefonnummer och min mejl som var knuten till mitt Paypalkonto.

Kan han nu göra något med det???? Har ändå inga pengar där, men kanske i framtiden.... Behöver man skapa nytt konto för framtida ebayköp?
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
När fick ni senaste detta mail? Är det någon som fått det efter kl 15 igår den 24e?

Jag blockade då så ingen kan skicka mail utan att vara registrerad medlem på forumet. Reggar han sig, kan jag blocka honom mer konkret.

Jag undrar dock om han verklighen är från Nigeria, då vissa mail jag fått visar ett svenskt IP-nummer från bredbandsbolaget.

Kanske att han hackar och lyckas surfa via någon svensk som ovetandes agerar mellanhand...
Jag fick mitt mail kl20,28 d24,,det som jag kopierade i tidgare inlägg,,och det är från bredbands bolaget
 

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda 125 Räser
Orka lyssna på skiten längre!
DOM SOM MAILAR KOMMER INTE I FRÅN AFRIKA!!
meijlen kommer säkert i från hackade datorer.
DU BLIR INTE AV MED DET DU SÄLJER!!
du torskar bara pengarna för transporten.
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Jag har också fått samma mail...man blir ju lite sugen på att svara bara för att skojja lite med honom. Ingen annan som har gjort det?


Ipnummret som jag fick var också från bredbandsbolaget.
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Har mailat lite fram och tillbaka nu men när jag frågade om det gick att köra hoj på Haiti nu efter översvämningen så fick jag inte nåt mer svar...märkligt :tungan
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hur kommer det sig att dom här idioterna inte åker dit. Det kan ju inte direkt va megasvårt att spåra?

Man kan ju hitta från vilket IP det är skickat, och även om det är ett hackat IP så borde man kunna spåra vem som hackat dennes IP.

Fast å andra sidan kanske inte Nigerianska polisen tycker det är ett problem. Men den Svenska borde tycka det... kan man tycka...

Men ett enklare förslag som nån var inne på: blocka alla afrikanska IP-adresser. Kanske till och med alla icke-nordiska-IP-adresser iofs.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Har med fått mail från denna skojare.

Jag mailade några gånger o drev med honom.

Sista mailet skrev jag att han va en looser sen fick jag inget mer mail:tummenupp
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Hur kommer det sig att dom här idioterna inte åker dit. Det kan ju inte direkt va megasvårt att spåra?

Man kan ju hitta från vilket IP det är skickat, och även om det är ett hackat IP så borde man kunna spåra vem som hackat dennes IP.

Fast å andra sidan kanske inte Nigerianska polisen tycker det är ett problem. Men den Svenska borde tycka det... kan man tycka...

Men ett enklare förslag som nån var inne på: blocka alla afrikanska IP-adresser. Kanske till och med alla icke-nordiska-IP-adresser iofs.

Jag skulle tro att en av anledningarna är att det inte är någon som anmäler det. Inte i detta läget iaf.
Jag skulle aldrig drömma om att anmäla och lägga ner energi på det om det krävdes.
Tycker att om man säljer sin hoj till någon som varken prutar eller ställer frågor och som dessutom ska transportera den till Haiti så får man skylla sig själv, fattar man inte att man håller på att bli blåst innan så gör man det efter...
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
När fick ni senaste detta mail? Är det någon som fått det efter kl 15 igår den 24e?

Jag blockade då så ingen kan skicka mail utan att vara registrerad medlem på forumet. Reggar han sig, kan jag blocka honom mer konkret.

Jag undrar dock om han verklighen är från Nigeria, då vissa mail jag fått visar ett svenskt IP-nummer från bredbandsbolaget.

Kanske att han hackar och lyckas surfa via någon svensk som ovetandes agerar mellanhand...

dessa mail florerar på flertalet forum med köp och sälj del.. även blocket.
Det är en ganska stor internationell grupp som håller på med det och svaren som kommer från svenska ip-adresser är oftast ofentliga datorer som biblotek, skolor, arbetsförmedlingen osv.

Detta gör det mer eller mindre omöjligt för polisen att försöka spåra den som skickat mailet.
emailadresserna är ju allt som oftast kalaskalle1234@nånmail.com och ändras så fort dom blir änmälda.

bra ide att man måste regga sig för att svara på en annons.

:tummenupp
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag skulle tro att en av anledningarna är att det inte är någon som anmäler det. Inte i detta läget iaf.
Jag skulle aldrig drömma om att anmäla och lägga ner energi på det om det krävdes.
Tycker att om man säljer sin hoj till någon som varken prutar eller ställer frågor och som dessutom ska transportera den till Haiti så får man skylla sig själv, fattar man inte att man håller på att bli blåst innan så gör man det efter...

Nej jag förstår vad du menar, och tror också att så är fallet. Men det intressanta är ju att folk orkar lägga energi på 100 såna här trådar, men inte orkar göra något åt problemet.

Känns som ganska missriktad energi ;)
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Mark mailade på min annons den 24 oktober.

Jag gjorde som han sa och min hoj är såld och jag har fått pengar.
Bra betalt också :tummenupp . Han sa något om att han försökt köpa hoj från Sverige tidigare men att folk här verkar vara lite skeptiska till att använda Paypalkonto.

Bara skoja!

Han mailade mig 24e okt, och jag svarade på hans första mail. Där han frågade om hojen fans kvar.

Men sen förstod jag att det bara var en skam så jag brydde mig inte mera.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag startade en egen tråd. Denna såg jag nu.

Han ville ha min hoj med, men jag berättade att käsh is king i BBG(Borensberg)

Jag hittade en bild på honom på fejjan:

41654_1145559111_1247_n.jpg
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:arsele är ute efter min hoj med... Har inte hört av honom efter att jag skrev att jag förutsatte att han kommer att vara på plats för att betala hojen samtidigt som han hämtar den....

Tyckte att han fick en lite OTREVLIG TON I SITT MAIL NÄR HAN BÖRJADE SKRIVA MED BARA VERSALER!!!

Kom via Blocket i mitt fall...
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Nej jag förstår vad du menar, och tror också att så är fallet. Men det intressanta är ju att folk orkar lägga energi på 100 såna här trådar, men inte orkar göra något åt problemet.

Känns som ganska missriktad energi ;)

Kan ju inte annat än att hålla med faktiskt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top