MM verkar ha en sällsynt förmåga att få tillbaka hojens grepp när han slarvat bort det. Att hans fanbase är mindre än VRs beror väl på två saker.
1. MM är fortfarande färsk om man jämför med VR.
2. MM har inte samma snygga sätt att ta sig upp förbi övriga som VR. Han kommer förbi, men inte är det en fröjd för ögat.
Jag är helt övertygad om att Marquez "lät" Dovi vinna några race förra året. Det var jämt i tabellen och Marquez har blivit äldre samt att han får rejält med påtryckningar från Honda att inte ta onödiga risker.
Marquez visste att kunde sejfa hem titeln förra året och behövde inte vinna varje race för att ta titeln..
Fortsätter han såhär kommer han ha betydligt fler poäng till godo över sina motståndare och kan därmed utmana hårdare.
De gånger jag kan minnas så gjorde väl MM en halvt misslyckad do or die-omkörning på Dovi, där Dovi efteråt kunde köra i mål som vinnare. Vilka race tänker du på?
...
..., men Marquez kommer antagligen vinna i år då Dovi nollat två race i rad, något oförväntat.
Även CC har nollat oväntat och för många gånger. Trist.
All sändning från MotoGP, Moto2 och Moto3 är Dornas egen.
Det visas samma sak på alla TV-kanaler och MotoGP.com.
Däremot intervjuer i depå osv kan vara kanalens egna personal.
Sista nollan var oväntad. Det var många som klotade på den banan om man summerar MotoGP, Moto2 och Moto3. Förvånadsvärt många. Lätt att vara besviken på Dovi.
Nollan innan var osannolik. JL köra in i DP och AD blir utbowlad. Det var oväntat. Att rutinerade killar ställer till det så. Vill minnas att AD blev utbowlad av DPs hoj även 2016. Som en viss kommentaror skuille säga: "det är racing". Otur för Dovi.
Även CC har nollat oväntat och för många gånger. Trist.
Glöm inte att även MM har nollat i år. Beter man sig som ett svin på banan både före start och efter så tycker jag inte att det var mer än rätt. Resultatet av allt han gjorde i loppet blev ändå 0 poäng.
Än är inget avgjort. Det har hänt mer än en gång att förutsättningarna förändrats sedan någon ställt till det på crossbanan. Sedan ska vi inte glömma den livsfarliga cykelträning. Förutom Hayden så har även Syarin fått känna på att den är farlig.
Crutchlow har väl vurpat bort 50% av alla race han har deltagit i sen han började köra Honda. Inget nytt. Dovi har dock i mina ögon i princip alltid varit säkerheten själv på två hjul, därav att jag tyckte det var oväntat att han skulle nolla 2 race av 4. Senaste var ju helt klart hans eget misstag, den förra var det inte. Båda två var orsakade av Lorenzo, inte med mening men som ett resultat av att han låg och höll upp Dovi så att han har behövt köra över sin förmåga för att komma om. Dovi har verkligen haft otur med sina teamkollegor.
Du menar alltså att Dovi är för långsam mot Lorenzo.
Crutchlow har väl vurpat bort 50% av alla race han har deltagit i sen han började köra Honda. Inget nytt. Dovi har dock i mina ögon i princip alltid varit säkerheten själv på två hjul, därav att jag tyckte det var oväntat att han skulle nolla 2 race av 4. Senaste var ju helt klart hans eget misstag, den förra var det inte. Båda två var orsakade av Lorenzo, inte med mening men som ett resultat av att han låg och höll upp Dovi så att han har behövt köra över sin förmåga för att komma om. Dovi har verkligen haft otur med sina teamkollegor.
Du menar alltså att Dovi är för långsam mot Lorenzo.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|