Marushin-visir

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Köpte en Marushin TNT888nx för snart en månad sedan.
Den levereras med ett klart visir men jag ville även ha ett
spegelvisir så jag beställde med ett sådant.
Efter två dagar fick jag både hjälmen och visiret och till min förvåning
var inte spegelvisiret i närheten av jag hade väntat mig då det ser ut som
ett halvmörkt vanligt visir (se bild).

Enligt återförsäljaren ser Marushins spegelvisir ut så men tänkte kolla om det
finns någon annan som vet om Marushin tillverkar "riktiga" spegelvisir och i så fall var man kan få tag i ett..

Tack på förhand

Bifogat

• Marushin Shiva.JPG
    Marushin Shiva.JPG
    36.9 KB · Visningar: 189
  • Marushin Shiva1.JPG
    Marushin Shiva1.JPG
    44.2 KB · Visningar: 180

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag ska kolla med min fru om du har fått fel visir. Hon jobbar på touringbutiken. Jag har ett iridium visir till min marushin och det och det ser lite mörkare ut vid första anblicken men när man monterat det så kommer rätt look fram.

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Har också en tnt888 med spegelvisir, tyckte också det såg väldigt genomskinligt ut innan det kom på hjälmen, men väl på så ser man inte igenom ett dugg. Men på bilden du lagt upp ser det inte alls ut att vara ett spegelvisir, kanske fått fel? Jag köpte också visir från touringbutiken..

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Nu har jag kollat på spegelvisiret på touring. Visiret med artikel nr.22-4036 är spegel. Det är spegelblankt när man monterat det på hjälmen, men kan se lite annorlunda ut när man har det på sidan.

Marushin har ej samma skal som shark eller kbc hjälmarna.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Nu har jag kollat på spegelvisiret på touring. Visiret med artikel nr.22-4036 är spegel. Det är spegelblankt när man monterat det på hjälmen, men kan se lite annorlunda ut när man har det på sidan.

Tack för ditt engagemang!
Det visiret jag beställt har artikelnr 22-4036 och är nu monterat på hjälmen och det går att se rakt igenom. Kanske har fel visir hamnat i "rätt" förpackning?

Tog en bild med en lotionflaska i för att påvisa att det inte blir någon skillnad även när visiret monterat på hjälmen. Lite halvkassa bilder kanske, men mest för att ge en uppfattning om hur "spegligt" det är..

Bifogat

• spegel.JPG
    spegel.JPG
    45.8 KB · Visningar: 117
  • spegel1.JPG
    spegel1.JPG
    44.7 KB · Visningar: 153
Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Har också en tnt888 med spegelvisir, tyckte också det såg väldigt genomskinligt ut innan det kom på hjälmen, men väl på så ser man inte igenom ett dugg. Men på bilden du lagt upp ser det inte alls ut att vara ett spegelvisir, kanske fått fel? Jag köpte också visir från touringbutiken..

Jag misstänker att det blivit något fel någonstans eftersom det enligt mig inte liknar ett spegelvisir alls.

(vill passa på att poängtera att tråden inte startats för att kasta skit på touringbutiken då jag bara blivit vänligt bemött av de i personalen jag pratat med om detta. Bara så inget missförstånd uppstår).

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Vilket jag vill poängtera att jag aldrig skrev :mattias , bara att de skulle komma fran samma tillverkare/fabrik. :tungan

Inte det heller behöver för det vara sant även om det är sa jag har för mig att det är.

EDIT: Snygg hjälm förresten!!:tummenupp Jag tror inte att nagon har uppfattat det som att du var negativ till Touringbutiken, bara att du var lite besviken pa att visiret inte sag ut som du förväntade dig.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
EDIT: Snygg hjälm förresten!!:tummenupp Jag tror inte att nagon har uppfattat det som att du var negativ till Touringbutiken, bara att du var lite besviken pa att visiret inte sag ut som du förväntade dig.

Man tackar!!
Är själv riktigt nöjd med den, sitter hur bra som helst på.
Förhoppningsvis behöver jag inte ta reda på hur bra den skyddar vid eventuell krasch :rolleyes:

Skönt att höra att man kan uttrycka sig och få fram det man menar.
Kände bara att jag ville vara tydlig med det så ingen missuppfattar mig. Det är absolut inte tänkt som en gnälltråd på touringbutiken, mer på Marushins spegelvisir om det skulle visa sig vara rätt visir jag fått!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy