Gixxer 1000
Medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Västerås
Den finns på försäkringen om man har helförsäkrat, och gäller i 5år eller 5000mil.
Kraven är att man ska ha servat enligt återförsäljarens rekommendationer, det ska vara fack mannamässigt gjort. Man behöver alltså inte lämna in efter att garantin är slut men man måste kunna påvisa att man gjort det, gärna kvitton på tex filter o olja.
Självrisken är ofta 5 eller 3tusen, den slipper man om man köper en hoj med 5års garanti ifrån säljaren, om det skulle hända något, för då behöver man ju inte utnyttja försäkringen.
Min erfarenhet av en del försäkringsbolag är ungefär som banker, dom lånar gärna ut ett paraply men om det börjar regna så tar dom tillbaks det. Skämt åsido men det har väl hänt fler än en gång att försbolag inte vill betala ut. Så min fråga är : finns det något "kryphål" som man bör veta om, finns det något mer man måste tänka på/ha gjort för att inte behöva stå där och få ett, "nej tyvärr det täcker inte pga det o det"
Försäkringen gäller ej om man tävlar eller har en direktimport.
Kraven är att man ska ha servat enligt återförsäljarens rekommendationer, det ska vara fack mannamässigt gjort. Man behöver alltså inte lämna in efter att garantin är slut men man måste kunna påvisa att man gjort det, gärna kvitton på tex filter o olja.
Självrisken är ofta 5 eller 3tusen, den slipper man om man köper en hoj med 5års garanti ifrån säljaren, om det skulle hända något, för då behöver man ju inte utnyttja försäkringen.
Min erfarenhet av en del försäkringsbolag är ungefär som banker, dom lånar gärna ut ett paraply men om det börjar regna så tar dom tillbaks det. Skämt åsido men det har väl hänt fler än en gång att försbolag inte vill betala ut. Så min fråga är : finns det något "kryphål" som man bör veta om, finns det något mer man måste tänka på/ha gjort för att inte behöva stå där och få ett, "nej tyvärr det täcker inte pga det o det"
Försäkringen gäller ej om man tävlar eller har en direktimport.