Massa frågor...

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Re: Re: Re: Massa frågor...

Snabbe_jag skrev:
F-n har du inget liv :confused: :D

Åååh nej!!!
Du kom på mig! :gråta :gråta :gråta
Nu måste jag komma på nåt annat att göra :D :D

Fast den egentliga anledningen var att jag hade en av de
berömda värkattackerna så jag inte kan sova. Enda stället
jag kan sitta är i min "lyxiga" stol... och den står vid datorn
men HUSH, säg det inte till nån.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
exiteme skrev:
Varför finns det inga säkerhetsvästar för tjejer???? Fattar inte tillverkarna att tjejer har bröst????!!! Min Sinisaluväst e skitsnygg, men vissa saker får inte plats...:fakta

Tar de hänsyn till väderleken när man kör upp? Regn, hagel och dylikt måste ju påverka lite....eller...?

Varför pissar min hoj olja när jag kör, men inte när den står still?

:confused: :confused: :confused:

1. Visa bilder så att vi förstår problemet
2. Dom tar hänsyn till väderleken
3. Det gör alla gamla skrothojar

Lycka till med uppkörningen :tummenupp

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
exiteme skrev:
Varför finns det inga säkerhetsvästar för tjejer???? Fattar inte tillverkarna att tjejer har bröst????!!! Min Sinisaluväst e skitsnygg, men vissa saker får inte plats...:fakta

Om du är lite händig så kan du modifiera västen. Ta en vämluftpistol och värm det område på västen som ska tryckas ut. Kläm med nåt i lämplig storlek som du hittar i köket. t.ex. en skål.

Räcker inte det om det inte finns nog med material att klämma ut i västen så den blöir för tunn kan du ta upp hål i stället där brösten kan titta ut. Sen popnitar du fast degbunkar i lagom storlek alá Madonna.

:D

EDIT PS

(Om nån tjej behöver hjälp med att bröstanpassa nåt PM:a mig)

EDIT DS

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Massa frågor...

Rymding skrev:
Om du är lite händig så kan du modifiera västen. Ta en vämluftpistol och värm det område på västen som ska tryckas ut. Kläm med nåt i lämplig storlek som du hittar i köket. t.ex. en skål.

Räcker inte det om det inte finns nog med material att klämma ut i västen så den blöir för tunn kan du ta upp hål i stället där brösten kan titta ut. Sen popnitar du fast degbunkar i lagom storlek alá Madonna.

:D

EDIT PS

(Om nån tjej behöver hjälp med att bröstanpassa nåt PM:a mig)

EDIT DS
Hohoho :D nu blir det :whip

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
exiteme skrev:
Är lite orolig, för jag har hört från flera att de inte gör det.... Och jag ska köra upp imorrn och vädergudarna lovar regn, regn och hällande regn... :skr?

Bromsprovet är ok om det är ngt längre vid halt väglag..
Men manöverbanan ska man klara på samma tid (19sek eller vad det är) oavsett spöregn eller solsken... sen kan du ju ha tur att de är på gott humör osv... men räkna inte med det...

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
exiteme skrev:

Tar de hänsyn till väderleken när man kör upp? Regn, hagel och dylikt måste ju påverka lite....eller...?

Varför pissar min hoj olja när jag kör, men inte när den står still?

Sluta gnäll, hur bekvämt tror du att det är att klämma ned k*ken i ett skinställ?. Killar har faktiskt också saker som ska få plats!. :fakta

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Re: Re: Massa frågor...

Hightuned skrev:
Sluta gnäll, hur bekvämt tror du att det är att klämma ned k*ken i ett skinställ?. Killar har faktiskt också saker som ska få plats!. :fakta

HA! Jämför du storlek 75 D med en liten prinskorv och två små bihang????!!!!

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Massa frågor...

Hightuned skrev:
Du menar väl 2 halva mandariner med en falokorv och 2 kokosnötter?. :D

Gnällpelle... Ett skinnställ är format så att metmasken och kompisarna ska få plats. Men en säkerhetsväst är totalt platt framtill. Inte många tjejer som är så lite utrustade... men efter egen undersökning vet jag att killar INTE särskilt ofta behöver så stora skinnställ...MOAHAHEHEHIHIIHIHI....... (fast jag själv har en make som kör cross i rymliga pösiga crossbrallor...Mmmm....)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Re: Re: Re: Massa frågor...

exiteme skrev:
HA! Jämför du storlek 75 D med en liten prinskorv och två små bihang????!!!!

Ooohhhhh.... Visst var det så att du var upptagen va? F'n. alltid de bästa som blir uppsnappade först ;) :p

Annars kan man ju bara hålla med om att en skyddsvästarna som damerna på ridskolan kör med borde funka. Ryggskyddet man man ju antingen integrera i jackan eller köpa ett med njurbälte och axelremmar. Funkar utmärkt.

Hoppas du klarar uppkörningen när du nu får tiden. :tummenupp

När jag körde upp så spöade det under manöverproven, sen blev det torrt. Jag låste framhjulet i konbanan, men fixade det och fick godkänt. Han sa sen att han trodde jag skulle klota ch var imponerad över att jag klarade det. Personligen så har jag ingen j*vla aning om att det låste sig. Måste varit milisekunden innan jag släppte för att styra. Man har tur ibland, helt enkelt.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Massa frågor...

amullo skrev:
Ooohhhhh.... Visst var det så att du var upptagen va? F'n. alltid de bästa som blir uppsnappade först ;) :p

Annars kan man ju bara hålla med om att en skyddsvästarna som damerna på ridskolan kör med borde funka. Ryggskyddet man man ju antingen integrera i jackan eller köpa ett med njurbälte och axelremmar. Funkar utmärkt.

Hoppas du klarar uppkörningen när du nu får tiden. :tummenupp

När jag körde upp så spöade det under manöverproven, sen blev det torrt. Jag låste framhjulet i konbanan, men fixade det och fick godkänt. Han sa sen att han trodde jag skulle klota ch var imponerad över att jag klarade det. Personligen så har jag ingen j*vla aning om att det låste sig. Måste varit milisekunden innan jag släppte för att styra. Man har tur ibland, helt enkelt.

Japp. De bästa är redan upptagna :fakta ;)

Nja... Jag vill ha ett riktigt crosskydd med axel, armbågs och bröstskydd. Ska nog följa rådet ovan och göra en madonna variant *s*

Fick ny tid den 1/7. Är inspektören sjuk då (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=13562), lär han få några brutna ben oxå...!!!!! :mad:

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000
Re: Re: Re: Re: Re: Massa frågor...

exiteme skrev:
Japp. De bästa är redan upptagna :fakta ;)

Nja... Jag vill ha ett riktigt crosskydd med axel, armbågs och bröstskydd. Ska nog följa rådet ovan och göra en madonna variant *s*

Fick ny tid den 1/7. Är inspektören sjuk då (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=13562), lär han få några brutna ben oxå...!!!!! :mad:

Det finns skydd anpassade för tjejer!! :fakta Har sett flera såna på tjejcross tävlingar, vet dock inte hur svårt det e att få tag på!? Men vilken välsorterad mc-shop som helst borde kunna fixa hem ett skydd till dig!!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Re: Re: Re: Re: Re: Massa frågor...

exiteme skrev:
Gnällpelle... Ett skinnställ är format så att metmasken och kompisarna ska få plats. Men en säkerhetsväst är totalt platt framtill. Inte många tjejer som är så lite utrustade... men efter egen undersökning vet jag att killar INTE särskilt ofta behöver så stora skinnställ...MOAHAHEHEHIHIIHIHI....... (fast jag själv har en make som kör cross i rymliga pösiga crossbrallor...Mmmm....)

Vilka skinnställ pratar fröken om, vad jag vet så finns det inga p.t.v och p.t.h ställ?. :confused:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Anledningen till varför saker o ting inte är välanpassade till tjejer är ( om vi pratar motorcyklar)
Det är färre tjejer som kör båge. Sämre marknad.
Dom tjänar mer på att sälja killsaker eftersom det oftast är killar som kör hoj.

Sen finns det mer saker som killar står bakom som gör att man som tjej undrar utifall att männen ens har en gnutta koll...

Jag tycker det är kanon med stora tuttar.
Riktigt fina airbags när man trillar i backen :rock
Har du 75 D Exiteme, ja då förstår du vad jag pratar om när jag säger Airbags :tummenupp

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Bikerbitch skrev:

Har du 75 D Exiteme, ja då förstår du vad jag pratar om när jag säger Airbags :tummenupp

Jag vet en som har 110 D. :cool: :rodnar :rolleyes: :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...