nissepelle
Strandraggare
På väg till bussen gick jag förbi körskolan som vanligt, men kom nu på att fan, skulle man inte ha hojkort och kunna glida stiligt till jobbet istället? Gick in och hörde efter om priser osv.
Jag vill ju så klart komma billigt undan. Från början hade jag tänkt att skita i att köpa hoj förrän nästa säsong (är 22 år så behöver ta kortet nu om jag ska slippa vänta till 24). Tänkte mig att jag tar en eller två lektioner på körskolan bara, och sedan kör upp. Har kört en hel del annat tvåhjuligt innan av mindre storlek (50-125cc) så jag tänker mig att det borde gå ganska lätt. Dessutom tog jag B-körkortet efter 1 lektion.
Men sen började jag bli skeptisk, en tung motorcykel är ju ändå rätt tung, och man ska klara den där lågfartsdelen och allt med. Så va fan, jag köper en egen hoj nu och lär mig själv istället. Farsan har mc körkort (från kellog's-paketet) så han kan väl bara ta bilen och hänga på bakom när vi beställt handledartillstånd?
Jag hittade hojar som såg helt okej ut på blocket. Typ den här http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XJ_900_41129619.htm?ca=15&w=1 eller den här http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XJ_900_41129619.htm?ca=15&w=1
Det är väl shyssta nybörjarhojar? Billig försäkring och lär väl ta mig från punkt a till b liksom?
Sen kommer det där med utrustning.. Jag hittade den här sidan: http://www.sharkspeed.se/
Jacka och byxor för typ 1200kr styck. Ryggplatta för typ en femhundring. Hjälm för tusenlappen, etc. Vad jag förstått har ni på sporthoj väldigt höga krav på skyddsutrustningen, men det är ju inget vrålåk jag ska köra och jag gillar hastighetsbegränsningar, vilket kanske inte så många av er gör? Skulle ni säga att den här utrustningen är HELT utesluten och livsfarlig eller är det okej att jobbpendla i vid lågtrafik liksom?
Jag vill ju så klart komma billigt undan. Från början hade jag tänkt att skita i att köpa hoj förrän nästa säsong (är 22 år så behöver ta kortet nu om jag ska slippa vänta till 24). Tänkte mig att jag tar en eller två lektioner på körskolan bara, och sedan kör upp. Har kört en hel del annat tvåhjuligt innan av mindre storlek (50-125cc) så jag tänker mig att det borde gå ganska lätt. Dessutom tog jag B-körkortet efter 1 lektion.
Men sen började jag bli skeptisk, en tung motorcykel är ju ändå rätt tung, och man ska klara den där lågfartsdelen och allt med. Så va fan, jag köper en egen hoj nu och lär mig själv istället. Farsan har mc körkort (från kellog's-paketet) så han kan väl bara ta bilen och hänga på bakom när vi beställt handledartillstånd?
Jag hittade hojar som såg helt okej ut på blocket. Typ den här http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XJ_900_41129619.htm?ca=15&w=1 eller den här http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XJ_900_41129619.htm?ca=15&w=1
Det är väl shyssta nybörjarhojar? Billig försäkring och lär väl ta mig från punkt a till b liksom?
Sen kommer det där med utrustning.. Jag hittade den här sidan: http://www.sharkspeed.se/
Jacka och byxor för typ 1200kr styck. Ryggplatta för typ en femhundring. Hjälm för tusenlappen, etc. Vad jag förstått har ni på sporthoj väldigt höga krav på skyddsutrustningen, men det är ju inget vrålåk jag ska köra och jag gillar hastighetsbegränsningar, vilket kanske inte så många av er gör? Skulle ni säga att den här utrustningen är HELT utesluten och livsfarlig eller är det okej att jobbpendla i vid lågtrafik liksom?