Massvis med bilder från Rörken igår (11/8)

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
Schysst att du fick en bild där jag klappar om min passagerare!

Jajamensan :) såg inte passageraren förrens jag kikade på bilderna hemma.

Då jag tog kortet (på uppvärmningsvarvet) trodde jag att du försökte hitta på någon ny gest att visa mig. :crash

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Schyssta bilder :tummenupp satt du uppe hela natten och fixade till dom eller??? Sömn är tydligen överskattat...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kryptonit skrev:
Då jag tog kortet (på uppvärmningsvarvet) trodde jag att du försökte hitta på någon ny gest att visa mig. :crash

Min nya gest fick zeal den stora äran att fotografera igår, så den dyker förhoppningsvis upp på bild senare! :D

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jesper skrev:
Schyssta bilder :tummenupp satt du uppe hela natten och fixade till dom eller??? Sömn är tydligen överskattat...

Det tog så lång tid att ordna bilderna från söndagen så då kunde jag lika gärna fortsätta med Rörken-bilderna tyckte jag :rolleyes:

Nåja.. jag får sova längre ikväll och under natten iaf, för nu har jag inga bilder som ska redigeras (om jag inte åker till Ulva kvarn ikväll) :crash

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Instruktören Taz visar efterföljarna hur man ska sitta när det svänger :crash

Bifogat

• 108.jpg
    108.jpg
    72.9 KB · Visningar: 170

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Schnyggt!

Snygga bilder Krypto! :tummenupp
Nu är du allt bra värd en god natts sömn! :) Eller blir det bara några fjuttiga timmar...? :eek:

Alltid lika kul att drömma sig bort från jobbet med hjälp av bilder från rörken... :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Schyssta bilder Krypto! Vad använder du för utrustning och har du några tips? :hej

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Schnyggt!

peefell skrev:
Snygga bilder Krypto! :tummenupp
Nu är du allt bra värd en god natts sömn! :) Eller blir det bara några fjuttiga timmar...? :eek:

Alltid lika kul att drömma sig bort från jobbet med hjälp av bilder från rörken... :D

God natts sömn :confused:

Jag har ju precis kommit till jobbet :crash

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Schyssta bilder Krypto! Vad använder du för utrustning och har du några tips? :hej

Jag har ingen värsingkamera (ännu).. En Olympus c3020 är det jag knäpper med:
http://www.cyberphoto.se/olympus/3020.php

Fr.o.m. i söndags använder jag oftast ett polfilter också.

Tips... tja... knäpp massvis med kort så blir det bra tillslut :tummenupp
Övrigt som jag gör (men kanske inte alla andra?) är att följa med med kameran när jag tar en bild.. Sedan fokuserar jag kontinuerligt den sista biten också.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Blir väldigt bra bilder måste jag säga. Själv kör jag med en Nikon Coolpix 995 som jag är väldigt nöjd med överlag, men autofokusen är något slö, och den manuella fokusen är riktigt lam. Hur är det på din? Kan du följa hojen och låta kameran fokusera automatiskt hela tiden, eller har du ställt in fokusen på något förutbestämt ställe?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Blir väldigt bra bilder måste jag säga. Själv kör jag med en Nikon Coolpix 995 som jag är väldigt nöjd med överlag, men autofokusen är något slö, och den manuella fokusen är riktigt lam. Hur är det på din? Kan du följa hojen och låta kameran fokusera automatiskt hela tiden, eller har du ställt in fokusen på något förutbestämt ställe?

Jag följer och låter kameran fokusera hela tiden :)

Det ska bli intressant att höra hur korten från Kortstubinas systemkamera blev igår. När jag rattade den blev jag tvungen att fokusera innan..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kryptonit skrev:
Jag följer och låter kameran fokusera hela tiden :)

Blir det ingen fördröjning när du fyrar av då, eller är kameran såpass snabb?

Jag har iofs kontinuerlig autofokus på min också, men har inte provat den så mycket. Tycker det är störande när den surrar hela tiden. Kanske ska prova lite och se hur det blir.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Blir det ingen fördröjning när du fyrar av då, eller är kameran såpass snabb?

Jag har iofs kontinuerlig autofokus på min också, men har inte provat den så mycket. Tycker det är störande när den surrar hela tiden. Kanske ska prova lite och se hur det blir.

Det är ingen fördröjning alls.. och något speciellt surrande blir det inte från min (fast jag står ju precis bredvid banan, så hojarna överröstar nog eventuella ljud)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kryptonit skrev:
Det är ingen fördröjning alls.. och något speciellt surrande blir det inte från min (fast jag står ju precis bredvid banan, så hojarna överröstar nog eventuella ljud)

Får prova som sagt, kanske inte är någon fördröjning på min heller när den fokuserar kontinuerligt.

Det är inte själva ljudet som stör, utan att den håller på hela tiden. Känns som att det drar onödigt mycket batteri. Men om det är enda sättet att få bra hojbilder utan att lägga ut en månadslön på en digital systemkamera så kan man väl leva med det. :)

Man kanske skulle satsa på ett byte? Nikon Coolpix 995 och Canon EOS 300 med finfina tillbehör bytes mot Canon EOS 10D. Någon lättlurad stackare kanske går på det. :rolleyes:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Psyko skrev:
Mycket bra plåtar, :bow och nu var jag med oxå :tummenupp
\H

Ja, fast du blev rätt suddig (tror jag använde mig av "sharpen" på sgs alla bilder där du var med)..
Du får åka långsammare förbi kameran nästa gång :crash

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Efter gårdagen är man äntligen invigd i känskraparnas rike! :) Fattar inte varför jag inte kommit till Rörken tidigare.

Hittade även jag ett par bilder på min gula TT, man tackar!