Mats Nilsson 2:a på IOM i racet Manx GP

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Riktigt grymt...enligt realroadracing.com har det varit på en helt standard yamaha R6.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Ser minst sagt spännande ut; "Mats Nilsson at Ballaugh Bridge":

139.jpg
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fantastiskt! Fattar inte att de vågar köra där alls.

Vem är Mats? Vad har han kört i Sverige?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Imponerande galet och fränt, jag skulle aldrig ens komma på tanken att köra IOM Manx.

Nutidens gladiatorer på två hjul.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
GRYMT!!

Efter att ha varit på Isle of Man och både kört Mad Sunday och kollat på racen kan jag bara säga att, i mina ögon, finns det inget brutalare man kan göra på en hoj. Både maskiner och förare tas till sitt yttersta.

Jag har läst om IOM väldigt mycket det sista året och jag vet faktiskt inte om jag varit biten av något under så lång tid förut. Ju mer man läser desto mer impad blir man.

Speciellt de som körde "förr" vilka snittfarter med tanke på grejerna de hade att åka med.

6 varv och totalt drygt 36 mil med ett snitt på snart 210 km/h på dessa bitvis dåliga vägar.. fy satan säger jag bara.

Bruce Anstey har noterats för 331 km/h på sin GSXR 1000 på ett av banans sanbbaste partier.

Isle Of Man is the SHIT!
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Imponerande!!! Men inte överraskad att det är just Mats som lyckas så pass bra. Han kör ju bra och verkar vara så där lagom orädd.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett citat från officiella racing-siten:

Connor puts them all to Shane!

Twenty two year old Irishman Shane Connor grabbed the headlines on the Isle of Man today with a record breaking performance in this mornings Manx Grand Prix Newcomers Race. Connor broke Ian Hutchinson’s lap record with a lap of 19 minutes 20.84 seconds; 117.008mph on lap two of the four lap race averaging over 114mph for the race. That makes Connor the tenth fastest newcomer EVER around the TT Mountain Circuit and a hot prospect for the future at TT level.

Connor dominated the race from the off, leading off the line from starting partner and pre race favourite Mats Nilsson from Sweden. Connor’s pace was relentless and he eventually crossed the line 1 minute and 14 seconds ahead of the hard riding Swede who in turn impressed on his standard R6 Yamaha, complete with standard rear shock absorber!

Local rider Jules Croft crashed out of third place at Kerrowmooar and sustained a suspected broken collar-bone leaving Irish Support star Michael Weldon to get the better of another local rider Andy Cowin for third, with Irish Senior Support Champion in waiting Wayne Kirwin fifth and Southern Irish rider Kiaran Hankin in sixth.

Dunlop dominates despite miss-fire
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Vem är han,känner inte igen honom?Vad har han kört för något här hemma?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top