Mattsvart Fighterblade 954 -02

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Nu efter mkt om och men är äntligen min mattsvarta fighterblade nästan klar, besiktning på mån 31 juli=) Måntro om jag får igenom den med arapovic helsystemet och alla ombyggnationer, kommer lägga upp bilder på den på lördag då jag förhoppningsvis har allt klart=)

Nån som vet var man får tag på kolfiber ramskydd till 954:an?

Hittade massa mumma på bikersneed.se men dock inga ramskydd.

Måste man ha tuta på besiktningen? Köpte för säkerhetsskull en moppe el tuta som jag stripar fast på styret=) Tappat bort min orginal tuta..

Om det är nån som behöver fireblade 954 delar så har jag lagt in en annons på blocket...sök på 954 i mc-delar, bla grymma nylackade mattsvarta sidokåpor, toppkåpa mm=)

Några andra som byggt 954 fighter...isåfall lägg gärna upp bilder i den här tråden så kan vi jämföra, vore kul!!

//TRIPLX
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Det kommer bilder var så säkra=) Blev rätt bra matt effekt även fast man drog klarlack på kåporna, men är så kallad matt klarlack....nån som har styrdämpare på sin fighter? Har inte hunnit köra än men eftersom jag höjt min baktill med matisse höjningssats så ska den ju bli mer kvickstyrd, kanske för kvickstyrd=)? Men de lär man snart bli varse om...
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
du måste ju visa denna skapelse någon kväll:tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
triplx skrev:
2331037 Nu efter mkt om och men är äntligen min mattsvarta fighterblade nästan klar, besiktning på mån 31 juli=) Måntro om jag får igenom den med arapovic helsystemet och alla ombyggnationer, kommer lägga upp bilder på den på lördag då jag förhoppningsvis har allt klart=)

Nån som vet var man får tag på kolfiber ramskydd till 954:an?

Hittade massa mumma på bikersneed.se men dock inga ramskydd.

Måste man ha tuta på besiktningen? Köpte för säkerhetsskull en moppe el tuta som jag stripar fast på styret=) Tappat bort min orginal tuta..

Om det är nån som behöver fireblade 954 delar så har jag lagt in en annons på blocket...sök på 954 i mc-delar, bla grymma nylackade mattsvarta sidokåpor, toppkåpa mm=)

Några andra som byggt 954 fighter...isåfall lägg gärna upp bilder i den här tråden så kan vi jämföra, vore kul!!

//TRIPLX

Hej och välkommen i klubben för oss som verkligen har roligt med våra 954:eek:r!

Det finns bilder på min 954 fighter i bild-tråden som är en sticky i detta forum. Det är en basic fighter så det kanske inte är så mycket till inspiration i och för sig men rolig att köra är den! :)

Ang. ramskydd så har jag genom en handlare i Umeå beställt ramskydd i kolfiber från Harris men jag ska låta vara osagt om de verkligen finns. Jag beställde de i början av juni och har fått fyra olika leveransbesked varav det senaste var leverans för en dryg vecka sedan men har fortfarande inte sett några ramskydd så det verkar osäkert om de verkligen finns. Det ska även finnas skydd från Sebimoto enligt deras och Grevens hemsida men när Greven en månad efter beställning fortfarande inte kunde lämna något leveransdatum anullerade jag den ordern för att beställa de från Harris istället. Kanske inte var ett så smart drag men det visste jag ju inte då...

Hur gjorde du med luftinsugen på din? Jag hade först tänkt ta bort de gummin som sitter där eftersom de är så fula men sen blev jag lite rädd att det skulle komma in lite av varje där om jag tog bort de så gummina fick sitta kvar för säker framfart. Jag funderar på att köpa luftintagen i hårdplast och såga till dessa så att de bara täcker gummina, det borde bli lite snyggare och sen i framtiden kan man ju alltid byta till kolfiber istället för plast.

Behövde du verkligen höja baken på din hoj? Det räckte inte med att höja gaffeln lite i gaffelkronan? Jag tycker den är snabbstyrd nog som den är original för körning på vanlig väg men jag vet ju å andra sidan inte vilka preferenser du har vad gäller vad som är snabbstyrt och inte.

Släng upp några bilder på din med så vi får beundra den!
 
Last edited:

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Före bilder på pärlan

Så här såg den ut i oktober, fin var den...snyft...men men gillar den nya looken mer=) Bilder kommer imorrn när tanten kommer hem från sthlm med digitalkameran=)
 

Bifogat

  • IKEA 1056.JPG
    IKEA 1056.JPG
    101.7 KB · Visningar: 156
Last edited:

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Citat:

Hej och välkommen i klubben för oss som verkligen har roligt med våra 954:eek:r!

Det finns bilder på min 954 fighter i bild-tråden som är en sticky i detta forum. Det är en basic fighter så det kanske inte är så mycket till inspiration i och för sig men rolig att köra är den!

Ang. ramskydd så har jag genom en handlare i Umeå beställt ramskydd i kolfiber från Harris men jag ska låta vara osagt om de verkligen finns. Jag beställde de i början av juni och har fått fyra olika leveransbesked varav det senaste var leverans för en dryg vecka sedan men har fortfarande inte sett några ramskydd så det verkar osäkert om de verkligen finns. Det ska även finnas skydd från Sebimoto enligt deras och Grevens hemsida men när Greven en månad efter beställning fortfarande inte kunde lämna något leveransdatum anullerade jag den ordern för att beställa de från Harris istället. Kanske inte var ett så smart drag men det visste jag ju inte då...

Hur gjorde du med luftinsugen på din? Jag hade först tänkt ta bort de gummin som sitter där eftersom de är så fula men sen blev jag lite rädd att det skulle komma in lite av varje där om jag tog bort de så gummina fick sitta kvar för säker framfart. Jag funderar på att köpa luftintagen i hårdplast och såga till dessa så att de bara täcker gummina, det borde bli lite snyggare och sen i framtiden kan man ju alltid byta till kolfiber istället för plast.

Behövde du verkligen höja baken på din hoj? Jag tycker den är nog snabbstyrd som den är men jag vet ju å andra sidan inte vilka preferenser du har vad gäller vad som är snabbstyrt och inte.

Släng upp några bilder på din med så vi får beundra den!
__________________
Mullet - Business up front, party in the back

--------------------------------------------------------------------------------
Senast ändrad av DR-Zätare : Idag kl 00:16.

Tackar, min blade är också rätt basic men älskar looken, har du nån hemsideadress till dom du beställt ramskydd av? Har du fått veta pris?? Bara man får dom till nästa sommar så e jag nöjd....är lite små gnuggmärken från kåporna på ramen så hade varit fint å få snygga kolfiberskydd å lägga över=)

Jag plockade mina gumminsug efter att ha snackat med påarps mc service där jag köpte fatbarstyret och den nya kronan, han hade byggt om sin 929 till fighter och kört utan problem utan gummiinsugen, antar att de skräp som kommer in inte kan ta sig förbi luftfiltret, men man lär ju få rensa burken lite oftare.

Jag höjde den mest bak för att få coolare uppnosigare bakdel....och så får ju tjejen bättre utsikt=) Men blir den för nervös får jag nog montera styrdämpare.

Vet du var man får tag på nåt racingluftfilter till 954:an? Är även ute efter nåt snyggt kromat oljefilter, hade blivit lite "bling"=)

Vad gjorde du av allt kablage framtill, gömde undan mitt bakom kylaren, lite orolig att dom ska smälta mot toppen bara, men tror inte de ska hända, att fimpa en bit är ju också ett alternativ men kändes omständigt..

Imorrn kommer bilder....promise...

Mikey det så allvarligt ut blåmärket där...kraschat med crossen?
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
triplx skrev:
2336773

Tackar, min blade är också rätt basic men älskar looken, har du nån hemsideadress till dom du beställt ramskydd av? Har du fått veta pris?? Bara man får dom till nästa sommar så e jag nöjd....är lite små gnuggmärken från kåporna på ramen så hade varit fint å få snygga kolfiberskydd å lägga över=)

www.norrlandsmc.se, det var där jag beställde. Dock tar de hem skydden från www.boove.se så det kan nog vara lika bra att beställa direkt därifrån eller ifrån Harris direkt. De sa att de skulle kosta 2200:- och det är väl i det prisområdet som ramskydd i kolfiber verkar ligga.

triplx skrev:
2336773

Jag plockade mina gumminsug efter att ha snackat med påarps mc service där jag köpte fatbarstyret och den nya kronan, han hade byggt om sin 929 till fighter och kört utan problem utan gummiinsugen, antar att de skräp som kommer in inte kan ta sig förbi luftfiltret, men man lär ju få rensa burken lite oftare.

Skräpet tror jag inte är någon fara eftersom luftfiltret fortfarande sitter kvar. Jag var mest nervig för vatten om det börjar regna eftersom det är mer eller mindre raka spåret in till luftfiltret och pappfilter mår nog inte så bra i längden av alltför mycket vatten. Risken är ju att det släpper igenom lite vatten om man råkar hamna i en åskskur eller ligger i tät trafik på motorväg med våt vägbana så att det sprutar upp vatten från bilarna framför och man vill ju inte ha vatten i insuget direkt...

Jag utbytte lite erfarenheter med en annan kille här på SH som byggde fighter på en 954:a. Han hade tagit bort luftgummina och gjort egna nät av en metallapapperskorg som han klippte till och limmade fast för att täcka för hålet mellan ramen och tanken där luften kommer in, det stoppar ju det mesta av skräpet och han hade aldrig haft några problem med att det kom in vatten eller liknande.

Kanske bara är jag som är nojjig...

triplx skrev:
2336773

Jag höjde den mest bak för att få coolare uppnosigare bakdel....och så får ju tjejen bättre utsikt=) Men blir den för nervös får jag nog montera styrdämpare.

Baken var en av de anledning till att jag köpte en 954:a, den har grymt snygg bak tycker jag!

triplx skrev:
2336773

Vet du var man får tag på nåt racingluftfilter till 954:an? Är även ute efter nåt snyggt kromat oljefilter, hade blivit lite "bling"=)

De flesta märken (K&N, DNA osv) tillverkar sportluftfilter till 954:an så det gäller egentligen bara att hitta ett företag som säljer något av de märkena. Någon av handlarna i Luleå borde sälja sådana tycker jag. Luftfiltren brukar ligga kring 800:-. Oljefilter har jag ingen aning om tyvärr, jag är inte så bling:ig av mig :rolleyes:

triplx skrev:
2336773

Vad gjorde du av allt kablage framtill, gömde undan mitt bakom kylaren, lite orolig att dom ska smälta mot toppen bara, men tror inte de ska hända, att fimpa en bit är ju också ett alternativ men kändes omständigt..

Jag har ett Acerbis Cyclopse lyse så jag har allt kablage bakom lyset. Instrumenteringen (original) har jag monterat på styret med ett hemmagjort fäste. Kanske inte blev estetiskt optimalt eftersom det sticker upp rätt mycket men det fick inte plats bakom lyset så det får sitta där så länge.

triplx skrev:
2336773

Imorrn kommer bilder....promise...

It better! Nu vill jag få inspiration till vidare bygge!
 
Last edited:

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
DR-Zätare skrev:
2337228 www.norrlandsmc.se, det var där jag beställde. Dock tar de hem skydden från www.boove.se så det kan nog vara lika bra att beställa direkt därifrån eller ifrån Harris direkt. De sa att de skulle kosta 2200:- och det är väl i det prisområdet som ramskydd i kolfiber verkar ligga.



Skräpet tror jag inte är någon fara eftersom luftfiltret fortfarande sitter kvar. Jag var mest nervig för vatten om det börjar regna eftersom det är mer eller mindre raka spåret in till luftfiltret och pappfilter mår nog inte så bra i längden av alltför mycket vatten. Risken är ju att det släpper igenom lite vatten om man råkar hamna i en åskskur eller ligger i tät trafik på motorväg med våt vägbana så att det sprutar upp vatten från bilarna framför och man vill ju inte ha vatten i insuget direkt...

Jag utbytte lite erfarenheter med en annan kille här på SH som byggde fighter på en 954:a. Han hade tagit bort luftgummina och gjort egna nät av en metallapapperskorg som han klippte till och limmade fast för att täcka för hålet mellan ramen och tanken där luften kommer in, det stoppar ju det mesta av skräpet och han hade aldrig haft några problem med att det kom in vatten eller liknande.

Kanske bara är jag som är nojjig...



Baken var en av de anledning till att jag köpte en 954:a, den har grymt snygg bak tycker jag!



De flesta märken (K&N, DNA osv) tillverkar sportluftfilter till 954:an så det gäller egentligen bara att hitta ett företag som säljer något av de märkena. Någon av handlarna i Luleå borde sälja sådana tycker jag. Luftfiltren brukar ligga kring 800:-. Oljefilter har jag ingen aning om tyvärr, jag är inte så bling:ig av mig :rolleyes:



Jag har ett Acerbis Cyclopse lyse så jag har allt kablage bakom lyset. Instrumenteringen (original) har jag monterat på styret med ett hemmagjort fäste. Kanske inte blev estetiskt optimalt eftersom det sticker upp rätt mycket men det fick inte plats bakom lyset så det får sitta där så länge.



It better! Nu vill jag få inspiration till vidare bygge!

Ok då blir det att kolla finanserna och beställa av dom, ska testa beställa av harris direkt, kanske blir billigare t.om.

Jo alltså vatten e jag också lite nojig över, som du sa tidigare hade det varit fett med nå kolfiberinsug, ska forska i om en firma i kalix ev kan gjuta av mina gummiinsug så jag får fina i kolfiber, dock släta ej med mönstret på, eller ev några lite mer extrema, lite vassare linjer i designen kanske hade varit fett=)

Har också monterar cyclops lyset, men ska köra utan övre delen så jag får plats med en snygg rund acewell mätare där sen.

Tror jag hinner få in bilder vid 20 tiden ikväll....
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Nu har jag äntligen lyckats fota den!!

Här är min hoj som jag pulat med i vinter!

Lägger upp fler bilder imorrn, måste förminska vissa tror jag, funkar inte att få in dom annars.

Så vad tycker ni?
 

Bifogat

  • Liam 30 juni 2006 012.jpg
    Liam 30 juni 2006 012.jpg
    137.7 KB · Visningar: 455
  • Liam 30 juni 2006 019.jpg
    Liam 30 juni 2006 019.jpg
    50.5 KB · Visningar: 658

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Älskar det mustiga insugsljudet som kom av att man tog bort insugskåporna å insugsgummina, och körställningen....körställningen....wooooow....sååå sweeet....tjejen var dock fundersam över om det var bättre eller sämre körställning för henne....måste åka mer innan hon bestämmer sig....
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Mer bilder på pärlan!

Tack, jo jag är riktigt nöjd med den, så underbar att köra också i jämförelse med en traditionell sporthoj, men har ännu massor av grejer jag vill göra,

#direktmonterade sportfilter, (bortplockad luftburk)
#acewell rund mätare
#kylarskydd (typ sånt atlas har)
#fotpinnesats
#kolfiber ramskydd
#s-racings framskärm och bakskärm i kolfiber med inbyggda guldfärgade nät
#diodblinkers fram och bak
#eloxerade skruvar i nån snygg färg till motorn
#positionslyse i skruvar (led) på varsin sida om hojen
#broms och kopplingshandtag i kolfiber
#klä om förrar och passagerarsitsen med nått snyggt överdrag
#Turbo=) haha
 

Bifogat

  • Liam 30 juni 2006 010.jpg
    Liam 30 juni 2006 010.jpg
    65.7 KB · Visningar: 181
  • Liam 30 juni 2006 011.jpg
    Liam 30 juni 2006 011.jpg
    129.9 KB · Visningar: 138
  • Liam 30 juni 2006 013.jpg
    Liam 30 juni 2006 013.jpg
    68.5 KB · Visningar: 204
  • Liam 30 juni 2006 015.jpg
    Liam 30 juni 2006 015.jpg
    59.8 KB · Visningar: 292
  • Liam 30 juni 2006 018.jpg
    Liam 30 juni 2006 018.jpg
    62.5 KB · Visningar: 245

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
triplx skrev:
2338275 Här är min hoj som jag pulat med i vinter!

Lägger upp fler bilder imorrn, måste förminska vissa tror jag, funkar inte att få in dom annars.

Så vad tycker ni?


Riktigt riktigt clean look på den.
Ser jävligt snygg ut faktiskt. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top