Mattsvart Fighterblade 954 -02

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Kul att ni tycker den e fin, ska montera av övre delen på cyclops kåpan igen och montera stenskottskåpan som jag lackat med mörkblå blinkersfärg, sån som släpper igenom ljus=) Kommer se fett ut, måste även dra om lite kablar och vajrar märker jag så det blir cleanare look fram....

Brumm brummm åhh kan inte smälta insugsljudet....sååå grymt
 

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
triplx skrev:
2338275 Här är min hoj som jag pulat med i vinter!

Lägger upp fler bilder imorrn, måste förminska vissa tror jag, funkar inte att få in dom annars.

Så vad tycker ni?


Snygg hoj & snygg flicka =)

tycker jag
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Den va klart snygg, har haft en 954 fighter själv. Hur kul som helst :yoparty

Däremot så MÅSTE du ta bort tutan som sitter på styret, förstör hela hojens utseende :7peta
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
hehe japp den ryker imorrn efter besiktningen=) Har monterat massa besiktningsgrejer idag, blinkers, stänkskärm och regplåt.... får se om den går igenom med accra systemet bara, de som jag e osäker på...får väl trycka lite dämpull sen i den om den inte går igenom!?
 

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Schysst hoj! Ser grym ut.

Men ska damen köra måste du hänga på ett par backspeglar!

En detalj för att få cleanare fram (förutom tutan) är att byta bromsvätskebehållaren till en mindre.
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Fredsfursten skrev:
2340328 Schysst hoj! Ser grym ut.

Men ska damen köra måste du hänga på ett par backspeglar!

En detalj för att få cleanare fram (förutom tutan) är att byta bromsvätskebehållaren till en mindre.

Jo ska rensa upp som fan kring styret, dra om lite kablar/vajrar, ta bort tutan,
ta bort övre delen på cyclops lyset, montera diodblinkers vid sidan av ögonen på cyclopsen, byta till en acewell mätare så man ser kronan på hojen, och sen tänkte jag ta bort orginal kylvätskebehållare och montera en blå typ termos vid sidan på hojen, och som du säger en mindre bromsvätskebehållare vore perfekt, måntro det går att få en typ crossbehållare att passa, dom e ju lite mindre??

Nej hon får lära sig köra cross innan hon får köra besten=)
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Gick igenom besiktningen idag klockrent=) Inga frågor om helsystemet eller nå=)

Men alla gubbarna kom å kollade på den=)
 
Last edited:

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
triplx skrev:
2340554 och sen tänkte jag ta bort orginal kylvätskebehållare och montera en blå typ termos vid sidan på hojen, och som du säger en mindre bromsvätskebehållare vore perfekt, måntro det går att få en typ crossbehållare att passa, dom e ju lite mindre??

Du kan ju hänga dit en NOS-flarra som kylvätskebehållare om du ändå ska ha något blått :)

Till bromsvätskan finns det ju snygga alubehållare, snikalternativet (som jag tog) är en behållare till nån moppe.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
triplx skrev:
2340554 Jo ska rensa upp som fan kring styret, dra om lite kablar/vajrar, ta bort tutan,
ta bort övre delen på cyclops lyset, montera diodblinkers vid sidan av ögonen på cyclopsen, byta till en acewell mätare så man ser kronan på hojen, och sen tänkte jag ta bort orginal kylvätskebehållare och montera en blå typ termos vid sidan på hojen, och som du säger en mindre bromsvätskebehållare vore perfekt, måntro det går att få en typ crossbehållare att passa, dom e ju lite mindre??

Nej hon får lära sig köra cross innan hon får köra besten=)

en kopplingsbehållare funkar även bra på bromssidan :tummenupp
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Slappa skrev:
2339842 Ja kommer fortfarande tycka att det är förstörelse av fin motorcykel även om ja håller mig till RR delen:tummenupp

Den blir juh bara bättre!

__________

tycker inte att bromsvätske behållaren borde vara prio 1 iaf... därimot tutan som redan några andra nämt :p
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
fahrenheit skrev:
2341670 Den blir juh bara bättre!

__________

tycker inte att bromsvätske behållaren borde vara prio 1 iaf... därimot tutan som redan några andra nämt :p

Tutan e borta nu=)

Fredsfursten skrev:
2341386 Du kan ju hänga dit en NOS-flarra som kylvätskebehållare om du ändå ska ha något blått :)

Till bromsvätskan finns det ju snygga alubehållare, snikalternativet (som jag tog) är en behållare till nån moppe.

Jo skulle nog se fett ut med en NOZ flaska fast den e säkert svindyr, ska kila in på nån affär å leta nån snygg termos, har för mig att jag sett nån flaska på nån sportfiske affär, som skulle kunna funka att bygga om, man kan nog dra fast den med 2 snygga slangklämmor sen på nåt lämpligt ställe...

Var hittade du din alu moppebehållare?

Funderar på kylar slangarna, hade det sett cool ut med såna stålomspunna som typ atlas har, vem gör sådana?
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Om du inte har något emot att synas lite sämre i trafiken kan jag verkligen rekomendera ett baklyse med inbygda blinkers, det ger en betydligt cleanare bak när du inte behöver ha några blinkers som sticker ut. Det syns dock inte lika tydligt bakåt när du blinkar vilket kan vara dumt i trafiken men man får se till att gasa så det inte ligger någon nära bakom när man ska svänga :rolleyes:
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
fahrenheit skrev:
2341670 Den blir juh bara bättre!

__________

tycker inte att bromsvätske behållaren borde vara prio 1 iaf... därimot tutan som redan några andra nämt :p

Ehhh hmm hur fan blir en hoj bättre utan kåpor?
 

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
DR-Zätare skrev:
2342101 Om du inte har något emot att synas lite sämre i trafiken kan jag verkligen rekomendera ett baklyse med inbygda blinkers, det ger en betydligt cleanare bak när du inte behöver ha några blinkers som sticker ut. Det syns dock inte lika tydligt bakåt när du blinkar vilket kan vara dumt i trafiken men man får se till att gasa så det inte ligger någon nära bakom när man ska svänga :rolleyes:


Ja gärna, dom blinkersena jag har på bilden är egentligen mina besiktningsblinkers=) Finns det nån sida man kan kolla in de på?

Precis man ska köra fort så dom inte hinner köra på en=)

Hur går din blade förresten, har du kvar gummitrattarna till insuget?
Har grymt skönt ljud i min utan dom=)

Slappa skrev:
2342406 Ehhh hmm hur fan blir en hoj bättre utan kåpor?

Det är körställningen som e prio, så skön att köra, kör mest i stan å lattjar å så, visst e de lite mer blåsigt utan kåpor men de får man ta då man e ute på landsvägen, sen e de rätt fett när man ser motorn lite=) För den e värd å synas blade motorn, inget man ska gömma unden bakom plast=)
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
triplx skrev:
2342417 Ja gärna, dom blinkersena jag har på bilden är egentligen mina besiktningsblinkers=) Finns det nån sida man kan kolla in de på?

Precis man ska köra fort så dom inte hinner köra på en=)

Hur går din blade förresten, har du kvar gummitrattarna till insuget?
Har grymt skönt ljud i min utan dom=)



Det är körställningen som e prio, så skön att köra, kör mest i stan å lattjar å så, visst e de lite mer blåsigt utan kåpor men de får man ta då man e ute på landsvägen, sen e de rätt fett när man ser motorn lite=) För den e värd å synas blade motorn, inget man ska gömma unden bakom plast=)

Vettiga argument för en gångsskull:tummenupp :) :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top