Smc löser det enligt uppgift. Typ som alla tre underglidningsskydd som täcker hela landet. Tog bara 20 år att fixaJa, grattis till dispensen, men det visar ju tyvärr bara att det är en pengafråga.
Så länge eleverna på den svarta körskolan pröjsar dom 1500:- det kostar att få dispens så är det inga problem...
Du bestämmer inte vilka åsikter folk ska ha. Man kan naturligtvis ha åsikter om vad en organisation bör/bör inte göra utan att själv vara medlem.Då kanske du inte skall ha åsikter om vad SMC bör göra och inte.
Men du kanske inte ens kör hoj? Om du gör det så bör du dock vara med eftersom SMC arbete just med den här typen av frågor.
Om SMC springer runt och påstår att dom gör så mycket bra för motorcyklisterna kanske dom skulle ta och visa det också.Då kanske du inte skall ha åsikter om vad SMC bör göra och inte.
Men du kanske inte ens kör hoj? Om du gör det så bör du dock vara med eftersom SMC arbete just med den här typen av frågor.
Frågar man smc-torskarna så skulle Sverige som ensamt land i världen förbjudit motorcyklar. Detta genom hemlig lobbying.Om SMC springer runt och påstår att dom gör så mycket bra för motorcyklisterna kanske dom skulle ta och visa det också.
Varje gång SMC diskuteras så har dom gjort så många bra saker, men ingen kan peka på något konkret.
Det här är något konkret som dom skulle kunna göra, dessutom är det trafiksäkerhetsfrämjande.
Jag kommer att fortsätta att tycka att miljöpartiet, om dom påstår sig värna om miljön, måste bli kärnkraftsvänliga, annars värnar dom inte om miljön.
Jag har aldrig någonsin varit med i miljöpartiet heller.
SMC är en organisation som hela tiden påpekar det som uppfattas som fel och försöker påverka de som fattar beslut att göra det som SMC tycker är rätt.Frågar man smc-torskarna så skulle Sverige som ensamt land i världen förbjudit motorcyklar. Detta genom hemlig lobbying.
Och kolla hur små smc är. De lyckas rätt dåligt med påverkan.SMC är en organisation som hela tiden påpekar det som uppfattas som fel och försöker påverka de som fattar beslut att göra det som SMC tycker är rätt.
Att en intresseorganisation "kan fixa underglidningsskydd" kommer inte hända. Att de försöker påverka de som fattar beslut om räcken så att det händer däremot kommer hända. Om ingen försöker påverka för det så är sannolikheten klart mindre att det händer. Hur stark en lobbyorganisation är beror på hur stor den är. Kolla på NRA, de lyckas rätt bra med påverkan.
Och nu blir det en femtonhundring till för dispans , så tvåtusen pix för att få köra med sin egen son.Jag har åkt på samma problem!
Har hjälpt några hoj bröder att ta A-kortet så nu får jag inte övningsköra med min egen son.
Gjorde handledarkursen för ett par veckor sedan och frågade då när jag bokade kursen hur det låg till.
"Det avreggas nog automatiskt" sa han på trafikskolan.
Men inser i efterhand att han bara ville tjäna in en femhundring på mig..
Jag ser ett moment 22.Och kolla hur små smc är. De lyckas rätt dåligt med påverkan.
När de kan producera konkreta resultat överväger jag att gå med. I dagsläget är den enda lobbying the lyckats med att skrämma upp medlemmar att alla vill förbjuda motorcyklar och de enda som kan stoppa totalförbudet är smc.
Om det är just mina slantar som krävs för att kunna leverera konkreta resultat så är det så. Nu är det inte där skon klämmer då smc lyckats locka en stor del av mc-kollektivet att ge dem sina pengar.Jag ser ett moment 22.
Det är inte så mycket slantar som mängd medlemmar för att en lobbyorganisation skall ha större möjlighet att påverka. Om det är tre pers är det svårare att få sin röst hörd än om det är 3000000.Om det är just mina slantar som krävs för att kunna leverera konkreta resultat så är det så. Nu är det inte där skon klämmer då smc lyckats locka en stor del av mc-kollektivet att ge dem sina pengar.
Det kostar slantar att gå med. Hade det varit gratis hade jag kunnat gå med.Det är inte så mycket slantar som mängd medlemmar för att en lobbyorganisation skall ha större möjlighet att påverka. Om det är tre pers är det svårare att få sin röst hörd än om det är 3000000.
Jag försöker alltså inte få dig att gå med men känner att logiken inte hänger med. Du vill inte gå med förrän de bevisat att de lyckas påverka men möjligheten att påverka hänger ihop med hur många som de representerar. Sen är det självklart också så att det är personerna som försöker påverka som är viktiga också, bara för att man har 3000000 medlemmar så behöver det inte påverkas om det är en tratt som gör det.
Nu vet jag inte var du försäkrar hojen men jag får tillbaka medlemsskapet bara på försäkringrabatt. Dessutom tycker jag kurserna är lärorika och roliga, vilket egentligen är min anledning att vara med.Det kostar slantar att gå med. Hade det varit gratis hade jag kunnat gå med.
Inte särskilt intresserad av kurserna i dagsläget. Jag hade inte heller fått rabatt på försäkring om jag varit medlem. Så för mig är det bara en utgift som inte leder till konkreta resultat. Så ser jag det, kan vara annorlunda för andra och då står det en fritt att bli medlem.Nu vet jag inte var du försäkrar hojen men jag får tillbaka medlemsskapet bara på försäkringrabatt. Dessutom tycker jag kurserna är lärorika och roliga, vilket egentligen är min anledning att vara med.
Jag får hålla med om känslan som Tegel1432 beskriver. Hade det inte varit så att jag körde bana med SMC (vilket jag verkligen uppskattar), så hade jag troligen inte varit med heller.Inte särskilt intresserad av kurserna i dagsläget. Jag hade inte heller fått rabatt på försäkring om jag varit medlem. Så för mig är det bara en utgift som inte leder till konkreta resultat. Så ser jag det, kan vara annorlunda för andra och då står det en fritt att bli medlem.
Påminner lite om facket. De har noll respekt för att man inte vill bli medlem. Hotar med diverse konsekvenser om man inte vill stödja dem. Inte märkt något hittills. Företrädare för smc skrämmer medlemmar och potentiella medlemmar att motorcyklar förbjuds om inte alla går med. Såhär typ 50 år senare har det fortfarande inte funnits några skarpa förslag att förbjuda motorcyklar. Inte de 50 åren innan smc grundades heller.
För övrigt kan jag upplysa om att jag känner flera som kryssat i att de är medlemmar i smc när de tecknar försäkringen, trots att de inte är medlemmar. Alla får rabatten utan undantag.
…och denna fina tidning kostar bara medlemmarna sex miljoner kronor att producera, typ 20% av alla intäkter. Per år. Plus admin och overhead.En av anledningarna är att jag upplever just dessa likheter med facket eller hyresgästföreningen, men också att tidningen som kommer hem till mig ser ut som något man ska visa upp för icke-motorcyklister snarare än folk som älskar att köra hoj
Jag pratade med SMC angående tidningen för ett par år sedan. Frågade om jag kunde exkludera den ur medlemskapet. Tidningen kunde jag exkludera, men avgiften skulle vara den samma.…och denna fina tidning kostar bara medlemmarna sex miljoner kronor att producera, typ 20% av alla intäkter. Per år. Plus admin och overhead.
Dock verkar det som att nästan alla lovordar SMC club och SMC school. Trots det lägger man bara cirka 3,5 miljoner per år på det. Fin prioritering.
Var resten av de 25-30 miljonerna per år hamnar är en ännu större fråga. ”lObByInG”?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |