Max Biaggi gör comeback i MotoGP!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Låter ju smått desperat. Varför blanda in ytterligare en förare när man redan får feedback från Dovizioso, Hayden, Pirro och Iannone. Behöver man dessutom höra vad Biaggi tycker? Det ger inte precis intryck av att Ducati är på rätt spår.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Låter ju smått desperat. Varför blanda in ytterligare en förare när man redan får feedback från Dovizioso, Hayden, Pirro och Iannone. Behöver man dessutom höra vad Biaggi tycker? Det ger inte precis intryck av att Ducati är på rätt spår.

Nu förstår jag inte varför du tycker att det är ett negativt tecken, baggi är nog en bra testförare med en del kunskap som skulle gynna samtliga stall i motogp idag. Det han gjorde för tex aprilia är en jävla bedrift som inte många motgp förare idag skulle klara av.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Nu förstår jag inte varför du tycker att det är ett negativt tecken, baggi är nog en bra testförare med en del kunskap som skulle gynna samtliga stall i motogp idag. Det han gjorde för tex aprilia är en jävla bedrift som inte många motgp förare idag skulle klara av.
Vilka erfarenheter har Biaggi som kan vara relevanta för Ducati och som de förare jag räknade upp saknar?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vafan, jobbar du som rubriksättare på Aftonbladet? Sensationsjournalistik... :)

Hoppas de mot förmodan publicerar vavtider, skulle vara kul att se vad the roman emperor är kapabel till efter några års marinad i WSBK-medelmåttigheten :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Kan bl.a ha att göra med antal däck som varje förare får använda sig av under en säsong för test.

Tronto

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
Husaberg FS650
Är det flera team som ska testa eller endast ducati?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
De kanske vill bygga en liten tvåtaktare :-D

Perfekt match tycker jag, Ducati har problem med sin framända och Mad-Max har lång erfarenhet av lowsiders....

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tycker mer det låter som att Biaggi får leka lite med Duccen som en kul grej.
Trodde aldrig jag skulle säga det, men håller faktiskt med NyTeknik här... :) Har svårt att se vad Biaggi, som inte suttit på en MotoGP-hoj på länge, och inte kört nån form av race på ganska länge, ska kunna tillföra som inte dom andra MotoGP förarna och testförarna kan.

Tror som sagt att han får det som en kul grej...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det har inte ens gått ett år sedan Biaggi vann WSBK-titeln så nog kan han fortfarande pressa en hoj till det yttersta. Att han inte kört en MotoGP-hoj sen 2005 är så klart en nackdel men jag tror ändå att han kan komma med viktig input till teamet.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Vafan, jobbar du som rubriksättare på Aftonbladet? Sensationsjournalistik... :)

Perra - du får fan samma känga av mig! vilken jävla bluffrubrik ! Inte för att ja gillar Biaggi, men satte ju morgonkaffet i halsen när jag såg rubriken, för att sedan bli besviken :mad:

:)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5820348 skrev:
...jag tror ändå att han kan komma med viktig input till teamet.
Som sagt: vad kan Biaggi tillföra för kompetens som Dovizioso, Hayden, Pirro och Iannone saknar?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som sagt: vad kan Biaggi tillföra för kompetens som Dovizioso, Hayden, Pirro och Iannone saknar?

Motfrågan blir ju då vilken skada det gör att ha Biaggi ta några varv med hojen? Den enda risken de tar är att han kommer med helt annorlunda synpunkter på hojens egenskaper än de ovanstående men mycket mer troligt är att han bekräftar det man redan vet och då har man en ännu tydligare riktning vart man ska inrikta utvecklingen av hojen.
Sedan ska man inte underskatta PR-värdet av en sådan manöver i Italien...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Perra - du får fan samma känga av mig! vilken jävla bluffrubrik ! Inte för att ja gillar Biaggi, men satte ju morgonkaffet i halsen när jag såg rubriken, för att sedan bli besviken :mad: :)
Jag vet, men ibland är det kul att spetsa till det hela litet och det gav ju uppenbarligen bra effekt :tungan

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Motfrågan blir ju då vilken skada det gör att ha Biaggi ta några varv med hojen?
Jag tänkte att syftet möjligen var datainsamling, men om det handlar om publicitet spelar det möjligen inte någon roll vad Biaggi gör med hojen, bara han syns på den.

Motfrågan blir ju då om Biaggi är den mest spännande person man kan välja. Varför inte Tom Cruise, Brad Pitt eller Zlatan som torkar svetten ur pannan och med ett brett leende intygar att Ducatin minsann var en sjujävla hoj?

Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Det svåraste blir väl att vänja sig vid Bridgestonesulorna, vilket inte var lätt för Rea när han ersatte Stoner så man kan nog inte förvänta sig stordåd. Är nog mest PR över det hela och jag har inget emot att se honom i sadeln igen :)

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Jag tänkte att syftet möjligen var datainsamling, men om det handlar om publicitet spelar det möjligen inte någon roll vad Biaggi gör med hojen, bara han syns på den.

Motfrågan blir ju då om Biaggi är den mest spännande person man kan välja. Varför inte Tom Cruise, Brad Pitt eller Zlatan som torkar svetten ur pannan och med ett brett leende intygar att Ducatin minsann var en sjujävla hoj?

Motfrågan blir då om du tycker att Tom Cruise ,Brad Pitt eller Zlatan är bland dom mest spännande personerna du vet i racing/hojsammanhang.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Dyker det upp några tider någonstans så vore det väldigt kul att få upp de här. :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM