Maxa satan på E6!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan fortfarande åka dit på (grov) vårdslöshet i trafik för det.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om jag vetat om det här när jag besökte mc-mässan hade jag nog ökat farten på berörd sträcka. Det var torra och fina vägar och näst intill ingen trafik att tala om. Undra om man går ut och upplyser när man fått rätt på sina föreskrifter någon gång i april månad. Nu när det är officiellt borde man ju kunna få fram dem snabbare.

När det blir sommarväglag och vår lär det nog vara en och annan som ser sin chans att testa topphastigheten på sina bilar eller motorcyklar om man nu inte kan få dem fälld för någon annan förseelse.

Man kanske skulle se det som ett försök att införa fri fart i Sverige. Om det är någon motorväg i landet man borde kunna införa det är det delar av E6 från norr om Söderåsen och uppåt Göteborg.

Bör vara sträckan i fråga. Söder om Halmstad efter Hallandsåsen och fram t om söder om Falkenberg. Runt Falkenberg blev jag själv stoppad här om året efter att ha haft farthållaren på 150 km/h. De gillar att stå där i lurpass. Det var ett sant nöje att se dem fibbla med kreditkortläsaren.

https://maps.google.com/maps?saddr=...nO3AACndc0nmxslRRjEQS0CjepABCg&mra=ls&t=m&z=9

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Körde just där i tisdags och reagerade på att skyltarna var avstängda och inte en enda vanlig skylt fanns kvar. De flesta ligger ändå i 130-140 den sträckan och så tror jag faktiskt det lär fortsätta men enstaka fartdåren som trycker på lite extra. Typ jag.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
När det inte finns någon angiven hastighet, borde grundhastighet vara norm?

Problemet är nog inte att det inte finns några skyltar, för det är nog en enkel sak att bara tända skyltarna igen.

Problemet är nog att det måste vara beslutat vad som ska gälla för vägen, och just denna vägsträcka har de missat att ta nytt beslut om så just nu finns inga dokument som säger vad det ska vara för hastighet, och då går det inte heller skriva några böter.

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
"Hela denna artikel är en annons från polismyndigheten"
Någon står med lasern imon ;D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Maxa satan säger man bara om man är från 'fel' del av landet. Eller fel socialgrupp.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte för att det kanske spelar någon roll på det här forumet, men är det någon som vågar sätta sitt körkort på spel för att bevisa att man verkligen inte kan åka dit på sträckan i fråga efter den uppmärksamhet den fått via nyheten? Det är åtminstone två månader tills de fått fram rätt förordningar. Värsta avarterna lär de nog vilja få stopp på. Var går gränsen vid vårdslöshet om man nu inte har någon hastighetsbegränsning på en av Sveriges absolut mest lämpade motorvägsavsnitt (ingen tillfällighet att 120 km/h prövades där) om man låt säga sitter i en potent bil?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Maxa satan säger man bara om man är från 'fel' del av landet. Eller fel socialgrupp.
Off Topic:

:D
Hur skulle det låta om man frågar någon som kommer från landet utanför Fjällbacka, då? :D
Vi vill gärna höra något på bred bohuslänska!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Inte för att det kanske spelar någon roll på det här forumet, men är det någon som vågar sätta sitt körkort på spel för att bevisa att man verkligen inte kan åka dit på sträckan i fråga efter den uppmärksamhet den fått via nyheten? Det är åtminstone två månader tills de fått fram rätt förordningar. Värsta avarterna lär de nog vilja få stopp på. Var går gränsen vid vårdslöshet om man nu inte har någon hastighetsbegränsning på en av Sveriges absolut mest lämpade motorvägsavsnitt (ingen tillfällighet att 120 km/h prövades där) om man låt säga sitter i en potent bil?

Låna mig din Pårssche så ska jag sätta kortet på spel.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS