Maxhastighet pa ciao???

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Har helt allvarligt lyckats skramla upp en sketen ciao me halvsnett styre i 75 knutar. Tro mig adrenalinkicken o radslan for o do slar manga plastraketers! Ok mc-relaterat va de men skulle garna hora om liknande vansinnesdad me era gamla knallertar eller vad de nu ma vara.
Eder Jonas

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Seriös offroadkörning med en Virago 250 på Cypern :whip, Rädslan att denna vidriga tingest inte skulle hålla hyrtiden ut infann sig många gånger.

Last edited:

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Offroad me virago 250?? Later som vansinnet sjalv!! Hoppas du inte ar heltidssysselsatt me liknande stolligheter. Hor av dig till jackass ganget

Eder Jonas

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Att köra på en crossbana med en GT125:a från -80 är också jävligt spännande! :D

Bifogat

• 1020_0005.jpg
    1020_0005.jpg
    61.9 KB · Visningar: 402

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Herregud an e den sista galningen inte fodd. Se bara till o ha riddarrustningen pa dig.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
crossåkning(på crossbana) med dt175mx utan fotpinnar, man fick sätta fötterna på motorn.
Lyckades ändå köra från en polare på en80cc höghjuling, säger dock mer om hans förmåga än min:)

körande på slyghögar med sucka gs450, tokdumt, men det gick ett tag sen skar framhjulet ner i c:a 60 knyck och jag fick volta framlänges.
För att den inte skulle sjunka ner var man tvungen att åka så mycket den orkade.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Provkörde polarns Ciao förut som toppade 55, den var ju livsfarlig!! Den gick från kant till kant av vägen, man var ju livrädd att den skulle gå av eller nåt :crash

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Brukade köra runt på grustagen med en SuperBravo. Dom har skitsköna stötdämpare så det gick ""jävligt"" bra.

Fick upp den i 65 men sen vågar man juh nästa inte köra snabbare...(inte på grustaget)

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
haha, en annan snubbe jag känner hade fått för sej att Ciaoen hade bättre ram och stötdämpare än DT'n, fast framgaffeln va lite sämra på Ciaoen :)

satsumas

en frukt om dagen...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade
Jag var med Banco på cypern... Även jag hade en "potent" virago 250 mellan benen. Viragon är helt klart underskattad, när det gäller att klara halvmetersdjupa potthål och allmän djungelkörning.
Klart att en del saker tog i, men fram kom man alltid. :D

Vad gäller mopeder hade jag på 80-talet en toktrimmad suzuki k-50 -78 som förre ägaren hade borrat upp max. Att styret satt löst och bakbromsen nöp, kompenserades med liten/ingen bromsverkan fram. Tippar på toppfart runt 100km/h. Hur jag klarade mig utan större blesyrer vete fan. :rolleyes:

För ngt år sedan provade jag en trimmad/ostrypt Aprilia 50 LC på hojladan. Visade över hundra på mätaren (70-80 verklig fart kanske?).

Vridstyvheten kan liknas vid en övermogen banan.
Komforten var noll och intet, men det var ganska kittlande att fara fram på två skottkärrehjul med en ylande "motor" dold i plast.

/kul tråd btw

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Släpp me skoter

I somras på Cypern hade jag hyrt en SYM, en moppe eller möjligen en 80 cc var det. Lyckades få ett riktigt otrevligt framhjulsläpp med denna avskyvärda farkost å foten höll på att gå genom marken. Redan från det att jag satte mig på den längtade jag hem till min 350.

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
satsumas skrev:
Viragon är helt klart underskattad, när det gäller att klara halvmetersdjupa potthål och allmän djungelkörning.

I sanning, tycker att det är märkligt att de inte förekommer frekvent i novemberkåsan eller varför inte i ökenrace. Viragon är ju som byggd för att tackla dessa svåra uppgifter. Att vi aldrig satte dem på det tuffa testet på quadrace banan kommer jag alltid att gräma mig över. Ett avgörande test i en uppföljare kanske? Cyprus, the rental madness...... :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jg blev omkörd 2! gånger under hela min greklandsvistelse, och då körde jag Scooter konstant. Toppade 95 vid maxvarv, men ujuj vilken väghållning :D Tjejen satt bakpå och vi var de enda på hela ön tror jag som körde med hjälm som var tillval i hyrprogrammet! :skrämd
Körde iofs jeep en dag också, men då var de inte ens i närheten av att köra om mig :crash Så jäkla fin asfalt, helt blödande nästan och tokvarm och sen mjukt gummi på det :rock Hade fullt hjulspinn i nästan varje kurva med den stackars jeepen, som man kunde koppla ur grävlingen på som tur var. Har en bild när vi står 20cm från en avgrund som är ungefär 40 meter djup, och den vägen körde vi lite lugnare på :)

btw, så är min lillebror galen. Han planterade min cross 2 meter upp i en tall när han var 12 år! den var lite ramsned efter det och lillebrorsan har iofs varit ramsned från födseln men det blev inte bättre av den vurpan iaf......

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
En bild säger mer än 1000 ord. (inte jag som kör)

Bifogat

• hoppmindre.jpg
    hoppmindre.jpg
    79.6 KB · Visningar: 277

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
när jag var 13 bast så köpte jag min första riktiga "nyare" moppe än den jag hade...(en cresent compact -7?) det var en peugeot fun sport 103 lr nått, (ciao liknande fast mé kick :D) jag + passagerare, i 70 blås i skogen med den där jekeln :D efter en stund så tog vi fram spadar & börja fixa upp ett hopp :D, 2 pers 1 hopp & en tok ful snabb ciao...slutade med att gaffeln vek sig på mitten & polaren, skallade mig i bakhuvet så jag svimma.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Min CIAO har 60cc cylle, ormbo med exp.kammare, större förgasare, moddat vevhus och större remskiva och den tror jag gjorde ca 55-60 km/h (hastighetsmätaren gick sönder pga dålig kvalitet)

Jag mätte upp en sträcka och körde med tidtagning.
Men det var ca 5-6 år sen så jag minns inte så noga...
Det jag minns är att den har otroligt dålig väghållning...

Öhh Jag blev också tagen av en polis på motorcykel när jag åkte på denna till jobbet. - han tyckte nog att jag var lite väl gammal för att åka fast för trimmad moppe så jag fick åka vidare... :rodnar

Nu står den i cykelförrådet och samlar på damm...

Last edited:

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Maste tacka for alla underbart balla svar. :bow :bow Skulle va kul o veta varlds(sinnessjuk)rekordet pa dumciao?? Full semestergas o tyrolerhatt!

Eder Jonas

Kan inte skriva dem sista vokalerna i vart alfabet p.g.a Mr dells val att utesluta dem pa deras keyboard i australien. Hoppas att det blir lasligt anda...
Finns forresten fler speedkameror har an det finns flugor runt skit sa man far se upp (nej rakt fram ska man titta nar man kor motorcykelfarkost...) nar man fraser ivag har nere. Ett litet tips om nagon av er skulle fa for er a aka hit o branna lite...

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...