Maxxis däck ?

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Hej ! Har en fråga är jag dum som sitter och funderar på om jag ska ha ett Maxxis däck 190 50 17 vet inte mod spec men har fått ett väldigt bra pris Lr ett Michelin Pilot power 2 ct 190 50 17 ? Är det Enorm skillnad lr får man betala ont om man är snål på däck ??


Tacksam för svar // Fredrik
 

Kim_600RR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
där jag somnar
Hoj
honda -08
Hoj hoj. Bytte sj till maxxis inför säsongen. Har funkat bra. Antar att du tänkt köra bana oxå. Är kanske inte lika bra i regn, har inte testat det så mkt, men annars mkt bra. Kan dock vara lite ovant i början. Men jobba upp lite temp i gummit så är de inga problem.
CT2 är ju alltid bra, och lite dyrare.

Lycka till...
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Så ni tror att man kan köpa Maxxis däck utan att vara orolig ? det sista man vill snåla på är väl däck ?


Mvh Fredrik

Hoj hoj. Bytte sj till maxxis inför säsongen. Har funkat bra. Antar att du tänkt köra bana oxå. Är kanske inte lika bra i regn, har inte testat det så mkt, men annars mkt bra. Kan dock vara lite ovant i början. Men jobba upp lite temp i gummit så är de inga problem.
CT2 är ju alltid bra, och lite dyrare.

Lycka till...




Vilket Maxxis däck har du köpt och vad gick det på??

Mvh
 
Last edited:

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Kör du bana eller landsväg? Jag har snart nött ut mitt Maxxis Presa Sport bakdäck, och måste säga att jag är nöjd. Jag har även Maxis fram. Jag har inte testat det på bana eller speciellt mycket i regn.

Jag hör inte till kategorin åkare som pressar däcken till max på landsväg, men för mina behov fungerar de bra. Mycket troligt att jag lägger på Maxxis igen.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har spakat två banträffar och en bkk på kartbana - och en hel del gata, inspirerat tempo stundtals - inga som helst knepigheter. :)
Maxxis Presa Sport, vill minnas jag gav ~2300 för ett set med smc-rabatt (120/190) hemlevererat från Hojdäck.se (och en hundring billigare hos min lokala däcknasare, monterat :huvet :D ).

Nybörjare, men viljan är god, så det händer att det rör på sig ibland.

Jag köper ledigt likadana nästa gång, kan prova något annat mest för provandets skull.

/J
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Kör du bana eller landsväg? Jag har snart nött ut mitt Maxxis Presa Sport bakdäck, och måste säga att jag är nöjd. Jag har även Maxis fram. Jag har inte testat det på bana eller speciellt mycket i regn.

Jag hör inte till kategorin åkare som pressar däcken till max på landsväg, men för mina behov fungerar de bra. Mycket troligt att jag lägger på Maxxis igen.

Hej ! Jag är inte den som kör bana lr pressar väl hårt än ! så det lutar nog åt det vad gav du för ditt ??

Mvh
 

Kim_600RR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
där jag somnar
Hoj
honda -08
:näsblod
Så ni tror att man kan köpa Maxxis däck utan att vara orolig ? det sista man vill snåla på är väl däck ?


Mvh Fredrik






Vilket Maxxis däck har du köpt och vad gick det på??

Mvh

Det var presa sport. Har kört en hel del bana. Har funkat bra.
Nej, däck ska man väll inte snåla på. Men ett par fräscha är alltid bra. Mindre bra att köra ut på banan och pressa med korden framme... :näsblod
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Maxis presa sport är mycket prisvärda! Tvekar inte att köpa likadana även nästa gång jag byter. De har aldrig givit mig några negativa överaskningar varken på gata eller bana.

Jag tror man betalar en hel del pengar bara för märket när det gäller Michelin och även andra "erkända" märken.

mvh Johan
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tjaaaa... jag vet inte... Med tanke på att jag var där och jag tourar runt på mellan 1.03-1.05 bra dagar... med likadana däck... så tror jag nog det funkar :tungan

Presa Sport är schyssta däck, funkar förmodligen OK i regn iom att de är i Silica (poröst, ungefär som tvättsvamp) precis som 2CT. Inte världens mest snabbsvängda utan snarare gjorda för mjukare nerlägg som i gatkörning :)
 
Last edited:

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Ja kör på Maxxis Supermaxx på min ktm funkar bra, men kan väl kana lite vid kraftiga nerlägg innan man fått upp tempen i det men det är väl inte så konstigt, Körde på Metzeler förut bra mycket bättre men höll knappt 250 mil o va svindyrt.
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Slängt på ett Supermaxx bak på hojjen (BMW R1100S) idag. Känns stabilt det lilla jag kört än på det.

Kör hyfsat lugnt och räknar med det räcker för mig även för en del instruktörsåka på SMC kurser. Ska köra på Knutstorp på söndag. Skulle jag köra med aggresivt hade jag valt Presa Sport.
Ska bli spännande att testa hur detta Supermaxx är :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top