MC åk och musik i öronen.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Spelas alltid den värsta dödsmetallen som finns ur mitt titan helsystem från sebring! Det är bättre än musik

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Om jag mot alla principer åker långa (transport)sträckor på hojen så kan det bli in-ear snäckor och musik. Tror dock att min kära sambo har slarvat bort dem nu :huvet

Vid riktig körning är det bara öronproppar och tandskydd som gäller! :tummenupp

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Har kört med Philip GoGear Luxe 4 GB 1 säsong nu och den slår ipod. Kan starkt rekommendera den. Har en Ipod med men den här är mindre och smidigare (endast 2x5 cm stor)

gogearluxe4gb.jpg

Eftersom den är så liten funkar den att sätta i kragen på tröjan, mp3 spelaren är utformad som en klädnypa så man kan enkelt fästa den i kläderna. Hela fronten är en stor pause/play knapp vilket gör att man kan pausa den enkelt och snabbt vid tex ett rödljus om man vill prata lite med polarna.

Knappar för att byta låt finns på sidan och funkar att hantera även med handskar på.

Det som är lite roligt är att den fungerar även som ett bluetooth headset som enkelt kan länkas med mobilen :D In-ear lurarna som medföljer fungerar toppen och ljudet är utmärkt. Lurarna har en liten mic som sitter på sladden som kan fästas i hjälmen. Har dock inte testat att använda den som headset när jag är på hojen. Frugan ringer mig för ofta :D

Ca 990:- Riktigt bra pris för så mycket teknik.
http://www.consumer.philips.com/c/mp3-och-mp4-spelare/gogear-luxe-4-gb-sa2446bt_02/prd/se/

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Om jag mot alla principer åker långa (transport)sträckor på hojen så kan det bli in-ear snäckor och musik. Tror dock att min kära sambo har slarvat bort dem nu :huvet

Vid riktig körning är det bara öronproppar och tandskydd som gäller! :tummenupp

Bara med tandskydd å öronproppar? :va

Med ett strålande leende kan man slå världen med häpnad :tungan

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
ang. in-ear så gör monster nåra fräcka. monster turbine och turbine pro. men dom kostar ju en hel del också :/

Förresten...hur säkert är det egentligen att lyssna på musik när man kör mc? :O

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...