Mc-åkning 9 januari...

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Någon mer som tog en tur idag?
Själv tog jag mig en tur från täby till stockholm och körde runt lite, besökte mc varuhuset. körde ca 70 km idag:yoparty

Enligt smhi ska det vara lite varmare på fredag så tar jag mig en tur till då :)

dsc00290cv8.jpg

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Det var ALLT annat än varmt. Hade inget skinnställ på mig, utan bara dubbla jeans o lite tröjor..

För att spara på moraltanternas påhopp, så kan jag säga att stället var på lagning, o en kvinna slarvat bort min ena mc-handske :huvet Annars hade stället givetvis varit på!

Dock så visade man ju inte upp ngt större IQ när man gasade på med dom andra i hastigheter runt 200 o tröjan satt som en halsduk uppe vid halsen.. Tur man hade ryggplattan på, så man slapp visa allt fett *harkel* menar muskler på ryggen...

Last edited:

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Det var ALLT annat än varmt. Hade inget skinnställ på mig, utan bara dubbla jeans o lite tröjor..

För att spara på moraltanternas påhopp, så kan jag säga att stället var på lagning o en kvinna slarvat bort min ena mc-handske :cry Annars hade stället givetvis varit på!

Dock så visade man ju inte upp ngt större IQ när man gasade på med dom andar i hastigheter runt 200 o tröjan satt som en halsduk uppe vid halsen.. Tur man hade ryggplattan på, så man slapp visa allt fett *harkel* menar muskler på ryggen...

haha.. ja hadde skinställ och jeans ovanpå, å överdelen hadde jag t-shirt,fleecetröjja,skinjackan,fleecetröjja,bombertröjjan.. så jaa kunde nästan inte röra på mig :p haha.. men men de höll iaf..

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Jah har åkt hoj (180cc scooter) hela "vintern" :)

Är inga som hellst problem, bara till att ta på sig bra kläder.:yoparty

För att spara på moraltanternas påhopp, så kan jag säga att stället var på lagning o en kvinna slarvat bort min ena mc-handske :cry Annars hade stället givetvis varit på!

Dock så visade man ju inte upp ngt större IQ när man gasade på med dom andar i hastigheter runt 200 o tröjan satt som en halsduk uppe vid halsen.. Tur man hade ryggplattan på, så man slapp visa allt fett *harkel* menar muskler på ryggen...

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
haha.. ja hadde skinställ och jeans ovanpå, å överdelen hadde jag t-shirt,fleecetröjja,skinjackan,fleecetröjja,bombertröjjan.. så jaa kunde nästan inte röra på mig :p haha.. men men de höll iaf..

Haha, ja visst är det underbart! Man riktigt NJUTER av sånna utflykter :D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Senast jag var ut och skulle köra var 27dec. Det var +3 och blött ute, inga problem tänkte jag, samma väderförhållanden som på julafton och då körde jag jue. Problemet var dock att lu längre det skred mot kvällen desto mer underkylt var det, trots sina +3 var det glittrigt och blankt ute av ren is. Skulle vända hojjen på en gata och stod bara och slant med fötterna fick inte runt den, usch de var ett helvete, körde kanske 15-20km/h i 20minuter för att ta mig hem, åkte rakt fram i kurvor 3 ggr.
Så jäkla förädiskt! Aldrig tidigare varit med om sån där riktigt underkylt.

Nu ser de dock ut att bli mildare, +5 och de lär hålla i sig, kanske blir en tur till helgen !

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln