Jag har full förståelse för om en däckfirma som både säljer och monterar däck blir irriterade på en sniken jävel som försöker spara nån hundralapp genom att handla däck på nätet och komma släpandes med för att försöka få så billig montering som möjligt.
Jag skiter fullständigt i vilka marginaler en däckkrängare har på sina däck. Det handlar om att dra in X antal kronor per näsa och dag i sin verksamhet oavsett vad man säljer. Det fattar alla som har någon som helst ekonomisk skolning.
Det finns företag som gladeligen monterar däck man köpt någon annanstans. Varför inte bara vända sig till dem?
Själv orkar jag inte krångla utan betalar glatt 2.000:- per däck, monterat och klart. Har provat att montera själv, vilket gick alldeles utmärkt och kanske något jag gör mer av i framtiden men har inte lust med det nu. Främst för att min kompressor är lite för klen och jag har inget större behov av en rejälare i garaget.
Det var inte så att firman inte ville göra det vitt, men att individen du pratade med kunde tänka sig att göra det svart?
Ofta kommer ju också floskeln att däck köpta på nätet är andrasortering, gamla däck osv, vilket ju är bullshit. Jag har köpt sulor på nätet i 15 år, och däcken har varit någon månad gamla på sin höjd, dvs spretans i praktiken. Och ingen seriös däcktillverkare säljer andrasorteringsdäck, det är varumärket alldeles för värdefullt för. Det är ju snarare så att den lokala däcknasaren har äldre däck, omsättningen där är ju betydligt långsammare än på valfri näthandel. Nu sjunker ju visserligen dom lokala lagren, allt ska ju vara JIT idag och man ska inte binda kapital i lager. Men då blir ju plötsligt ledtiden ett problem istället, och då vinner näthandeln igen eftersom jag har däcken hemma snabbare den vägen, och fortfarande billigare.Man skall ju inte glömma att tack vare onlinehandeln har däckprisena i sverige kommit ner en hel del också. När jag började köpa bildäck på nätet för typ 20 år, sen diffade det ofta 40%.
Oftast går det ju snabbare att få det man vill ha också, istället för att nån handlare/lokal däckfirma skall beställa hem.
Det var inte så att firman inte ville göra det vitt, men att individen du pratade med kunde tänka sig att göra det svart?
Personal som hemma bedriver konkurrerande verksamhet och erbjuder svartjobb till kunderna är ju inte direkt nåt man vill ha bland sina anställda men inte heller nåt man kan klandra firman för.
Oftast tar väl folk som jobbar på verkstäder på sig jobb svart på kvällstid på jobbet, där de har alla verktyg och liknande.
Om det är icke konkurrerande verksamhet kan jag tycka det är ok men vilken företagare tillåter direkt konkurrerande verksamhet i sina egna lokaler?
Jag vet inte men jag tror att de som jobbar på verkstäder och "sköter det snyggt" kommer de undan men rätt mycket.
För att inte tala om alla dessa hojåkare som tycker det är rimligt att betala med "en påse bullar"
Inte fan kan jag betala min hyra med bullar i alla fall.
Främst för att min kompressor är lite för klen och jag har inget större behov av en rejälare i garaget.
Jag gillar Svensk CAKE mer, ska test köra på måndag.
https://ridecake.com/bikes-theoriginalkalks/
Främst supermotard stil som jag uppskattar med el då man slipper underhåll och kan busköra tyst i ninja stil utan att folk tar en på förstort allvar.
Jag vet inte heller men jag vet att många MC-firmor i Sverige går dåligt och MC-firmor går regelbundet i konkurs. Det behöver ju iofs inte hänga ihop men lite dåligt management tycker jag nog det är.
Testa att jobba inom IT-svängen, då ska du ta med bullar för att bjuda den som behöver hjälp, eftersom du får förmånen att pilla med en till jävla dator Och bara för att du inte vet vad det är för fel på hans gamla skrivare från 82 så får man höra några trallar om inkompetens "men 7 miljoner i timmen debiterar ni minsann" Nu är jag ju IT-projektledare då...Den gamla klassikern, endast toppad av "du som gillar att jobba med stötdämpare kan få serva min...".
Ja. Karln förväntade sig på fullt allvar att någon som "gillar att jobba med stötdämpare" skulle serva hans lik helt gratis bara för att det är så himla kul...
Testa att jobba inom IT-svängen, då ska du ta med bullar för att bjuda den som behöver hjälp, eftersom du får förmånen att pilla med en till jävla dator Och bara för att du inte vet vad det är för fel på hans gamla skrivare från 82 så får man höra några trallar om inkompetens "men 7 miljoner i timmen debiterar ni minsann" Nu är jag ju IT-projektledare då...
Jag har full förståelse för om en däckfirma som både säljer och monterar däck blir irriterade på en sniken jävel som försöker spara nån hundralapp genom att handla däck på nätet och komma släpandes med för att försöka få så billig montering som möjligt.
Jag skiter fullständigt i vilka marginaler en däckkrängare har på sina däck. Det handlar om att dra in X antal kronor per näsa och dag i sin verksamhet oavsett vad man säljer. Det fattar alla som har någon som helst ekonomisk skolning.
Det finns företag som gladeligen monterar däck man köpt någon annanstans. Varför inte bara vända sig till dem?
Själv orkar jag inte krångla utan betalar glatt 2.000:- per däck, monterat och klart. Har provat att montera själv, vilket gick alldeles utmärkt och kanske något jag gör mer av i framtiden men har inte lust med det nu. Främst för att min kompressor är lite för klen och jag har inget större behov av en rejälare i garaget.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |