Det är ingen tävling Han vann det med hästlängder
Fast roller kom kanske fler meter totalt eftersom Freddie ändå alltid låg på sjukan
Det är ingen tävling Han vann det med hästlängder
Jag körde vintern 2001/2002 för Carrier. En Honda XR650R.
Asså, var det DU?! Var det kul att kicka?
Näe det va fett mycket med sux att kicka! Jag kommer ihåg att jag snackade bakhjulskörning med Freddi på 7/11 (Humlegårdsgatan/Grev Turegatan) och hur han förklarade att det va lättare ju fortare man körde.
Då visste inte Freddie att han pratade med den blivande bakhjulskungen minsann!
Thoose were the days...
Äntligen en tråd för riktiga bikers Körde för Martin sommaren 05 - hösten 06. Tror nog Freddie fortfarande minns med fasa mina trasiga budhojar han fick hämta. Kedjor och motorer gick på löpande band varvat med elfel och punkteringar.
Det var en annan Martin. Jag körde med honom 01-02 då Danne var chef på åkarna... Hans XT var högre än alla andras och lät som fan. Hette han 88 eller var det 84?
Martin som styr mcbolaget hade nummer 85 när han körde, vet inte vilken Martin du syftar på?
Jag körde mellan 03 och 05. Både löst och arken, löst så hade jag det bästa nummret... 85!
Både det bästa och värsta jobbet jag haft...
hade jag det bästa nummret... 85!
Minns februari 01, när man blåste omkull stillastående i snöstormen på tegelbacken. Alla bilar satt fast i snön och köerna, så allt som gick att skickas med mcbuden gick med dem, helt vansinnigt med körningar, hoppa genom drivorna, sladda omkull i var tredje korsning, fyllde lådan med snö massa gånger.
Samma dag var dessutom halva stan avspärrad för att det var eu-toppmöte, undrar hur nära det var att de sköt en för att man körde genom deras spärrar och genade genom Kungsträdgården
Efter lunch var det bara jag och freddie kvar ute av mcbuden, klockan 15 fick jag ge upp för då var jag dyngsur rakt igenom..
Den dan kommer Jag ihåg! Jag körde fram till 14 faktiskt
På morgonen var det en fin vinterdag bara. Det kom några småflingor som blev blåis på en gång och sen började det blåsa och snöa som fan. Någon stod på E4 norr och ropade på hjälp för att han drev i sidled och en annan skrek över radion att det var pinsamt att ligga i 15 kmt med båda fötterna i över lidingöbron.
Riktigt störd dag var det, har aldrig kört hoj i värre väder iaf.
Verkar va riktigt kul de här jobbet som mc bud. Måste ta å pröva på det någon gång
"kör nu in de här vinterdäcken ordentligt"... jojo, 7 pannikare senare hade man en dubb kvar bak och 2-3 i pramhjulet... Shit va halt det var!
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari