Mc butiker som köper begagnat

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Nu får jag väl stämpeln "DRYG" i pannan men får ta det:

Varför inte köpa en hoj du vill behålla även nästa år? 170 mil har du väl inte ens lärt känna hojen på f.ö.?

Man får inte bra betalt för en hoj på hösten. Inte någonsin faktiskt.

;)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Du är alltså upprörd över att din hoj har värdeminskat tjugo tusen...? Efter att du har kört hela sommaren och sedan försöker få handlaren att köpa tillbaka hojen...? Inte byta in den, om jag har förstått rätt...?

Inte för att strö salt i dina sår, men i mina öron låter det faktiskt som att du gör en bra affär. Jag vet många handlare som inte alls är intresserade av en sådan affär...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ha lite is i magen och vänta till Januari det är då köparna vaknar till på alla möjliga håll. Handlarna kan du glömma om du kan gör ett bra byte och sen säljer du bytet.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
En hoj brukar sjunka runt 20% om du köpt den ny och rullat den ett par 100, prismässigt är de oftast bäst att va andra ägare, då har hojen oftast gjort de största tappet ( beroende på miltal/årsmodell när du köper den såklart =)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En hoj brukar sjunka runt 20% om du köpt den ny och rullat den ett par 100, prismässigt är de oftast bäst att va andra ägare, då har hojen oftast gjort de största tappet ( beroende på miltal/årsmodell när du köper den såklart =)

Fast nu är väl inte TS första ägare på hojen om jag förstått allt rätt.

Men oavsett så är det svårt att sälja på hösten. Man får helt enkelt ta den smällen om man vill bli av med prylarna. Att du skulle tjäna på att vänta till våren är heller inte helt säkert, då är ju hojen plötsligt fem år gammal i stället för fyra.

Du får övertala dig om att det är värt det ändå med hjälp av klyschor som "man lever bara en gång" och "pengar är till för att brännas" och liknande.
Har alltid funkat bra för mig, förra hojen gjorde jag en förlust på drygt 25k på 200 körda mil. Sved bara tills jag fick hem nya hojen, sedan försvann ångesten och kom aldrig tillbaka.:tummenupp

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Tja, du är inte billigast på blocket direkt, det är en 600, och sent i säsongen.

Behöver du cash snabbt så är det nog att sära skinkorna och ta de där 30, tror inte du kommer att tjäna så mkt på att vänta. Kanske droppa till 39 000 bvsa och trampa iväg hjulbent med 35 ?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Sänk priset en aning, men framförallt, ta riktigt seriösa bilder, det har sålt många hojar! Ger seriösare intryck på säljaren. Som det är nu har du ju knappt idas rulla fram den från förvaringen, ger slarvigt intryck på köpare. Sist jag sålde tog jag bra bilder och satte ett realistiskt pris, tog en halvtimme innan en köpare hörde av sig, fyra timmar senare var den såld. Hade säkert lite tur, men jag tror mig veta att bilderna är mycket betydelsefulla för försäljning av fordon.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0