MC-Däck i Göteborgstrakten

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Finns det någon bra däckshandlare som byter däck även om man kommer med postorderdäck?
Vad kostar det?

Det finns kanske tom någon lokal handlare som håller vettiga priser så man kan hoppa över krånglet med postorder?
Jag söker off-roaddäck.

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Kolla med www.mcdackonline.com. Brukar vara billigast, du beställer och betalar online. Dom skickar däcken på max en vecka till någon av deras samarbetspartners som det finns flera att välja på i Göteborg. Däckfirman tar några kundralappar betalt på plats för montering. Har dock aldrig köpt mc-däck där. Men bildäck flera gånger.

Helt nya Metzeler M3 i 180/55 17 kostar till exempel 1.588,- inklusive frakt (fraktfria priser) men exklusive montering.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Pm:a när du behöver hjälp att byta så fixar jag det för 300

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Sist jag kollade tog Gummigubben vid Vågmästareplatsen 250 spänn för montering aoch balansering av postorderdäck, på lös fälg då.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
MC-delen i Kungsbacka tog 175:- per däck i år (postorderdäck på lös fälg) inkl. balansering. Tog obetydligt högre förra året då jag körde dit med bågen. :tummenupp

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
priserna i branschen är fan inte rimliga ibland :näsblod

inte så farligt när man tänker efter. en mekaniker är kanske inte den mest högavlönade killen i landet men dom har rätt mycket verktyg och maskiner samt en rätt dyr lokal bör ju i snitt dra in en 700 / timme skulle jag kunna tänka mig.

Håller med om att det känns dyrt, men när man kränger förhand så kan det bli märken i fälgar och så med det ansvaret tar ju mekanikern på sig.

190 kr för en lös fälg är faktiskt billigt. Det är ju ändå bytt i en fin maskin av en kille som verkligen kan och balancerat ordentligt, antar att vikter och ventil ingår i dessa pengar med.

Jag kränger mina själv gratis och med sådärsnygga fälgar :D

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Finns det inget ställe där man kan lämna hojen och dumpa av två däck, så ordnar dom montering och balansering och ringer när det är klart?

Gjorde detta på Mothers i Mölndal förra året (endast bakdäck dock) och då gick det på 300 spänn. Men jag tror inte att dom gör det längre.

TH Pettersson och Euromaster osv tar väl bara emot lösa fälgar?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
inte så farligt när man tänker efter. en mekaniker är kanske inte den mest högavlönade killen i landet men dom har rätt mycket verktyg och maskiner samt en rätt dyr lokal bör ju i snitt dra in en 700 / timme skulle jag kunna tänka mig.

Håller med om att det känns dyrt, men när man kränger förhand så kan det bli märken i fälgar och så med det ansvaret tar ju mekanikern på sig.

190 kr för en lös fälg är faktiskt billigt. Det är ju ändå bytt i en fin maskin av en kille som verkligen kan och balancerat ordentligt, antar att vikter och ventil ingår i dessa pengar med.

Jag kränger mina själv gratis och med sådärsnygga fälgar :D

Jag har använt fälgsskydd nu. Det kändes så dumt å börja bända i helt nya fälgar utan ett endaste skavmärke. Det går faktiskt rätt bra och inga märken blir det, klart lite krångligare är det ju så man lär väl skita i det när det blir sressigt i depån :gnissla

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Beställde nytt däck från mcdackonline, och lämnade in det till Mölndals däckservice för byte.. Pröjsade 150 spänn (för lös fälg då såklart)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det var hemskt vad det tjafsas i tråden :) Küngen jobbar på yamahacenter och Mikaelzii på Mölndals Däckservice för de som inte förstått hehe.

Billiga däck köper man på nätet utomlands, så är det bara. Mycket större volymer helt enkelt så de kan hålla lägre priser.

Jag rekommenderar mynetmoto.com och rhodamoto.es

Kränga kan man göra på t,ex Nettodäck eller mölndals däckservice som håller hyfsade priser eller kontaktar en raceåkare som kanske kan hjälpa till :)

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska