MC-Däck i Göteborgstrakten

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Vill bara göra en justering för Yamahacenter i min lilla tabell. Var där idag och frågade vad det skulle kosta. Först sa han att det kostade 170kr sedan sa han att det var för däck köpta hos dem och medtagna däck = 500:- /st.

Bikestreet: 300:- kommer från ditt inlägg, men jag kanske missuppfattade det. Vad jag menar med "lös fälg-pris" är att komma med fälg och däck, få det monterat och balanserat och sedan köra hem och montera på hojen. Nu när jag läser ditt inlägg igen så kanske du menade att du tog dit hojen och fick fälgarna avmonterade på plats?

Köpa däck från Bike4s i Borås är ju billigt om man bor i närheten, eller har vägarna förbi. Lägga 14mil (T/R) med soppa och värdeminskning i priset gör det inte lika lönsamt (för mig).

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Minns inte riktigt men jag har för mig att R.N. MC-Service & Demontering i Partille tog mellan 300-400 spänn för respektive hjul dvs avmontering av bromsok, däck, montering och balansering av däck samt montering av hjulet igen på hojen. Då ingår allt i det priset med medtagna sulor.

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Pedersen i Stenkullen har varit betydligt billigare för mig än alla andra stället i Göteborgstrakten. Dock inte postorder medräknat.
RN mc service i partille är alltid vänliga och har humana priser. Dock inte kollat vad de säljer däcken för.

Minns inte riktigt men jag har för mig att R.N. MC-Service & Demontering i Partille tog mellan 300-400 spänn för respektive hjul dvs avmontering av bromsok, däck, montering och balansering av däck samt montering av hjulet igen på hojen. Då ingår allt i det priset med medtagna sulor.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Vad brukar ett 190-50-17 ligga på i butik i Gbg? exkl montering då, endast materialet inkl moms.

Tiv

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Pedersen i Stenkullen har varit betydligt billigare för mig än alla andra stället i Göteborgstrakten. Dock inte postorder medräknat.
RN mc service i partille är alltid vänliga och har humana priser. Dock inte kollat vad de säljer däcken för.

Tror de köper in däcken från Duells ivf, alltså blir de väl rätt dyra. De hade fått en leverans av däck när jag var där en gång och de var emballerade med plast från Duells.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
De michelin har varit betydligt billigare även med diverse rabatter i göteborgsområdet. De brukar vara möjligt att pruta en smula.

Exempelvis kollat på gummigubben, däckia hisinge bil och däck mfl.
Varit minst 400 spänn billigare per däck Michelin på pedersen även med SMC rabatt och andra rabatter som funnits på de andra ställena.

http://www.dackstallet.com/
har varit billiga också men ligger lite långt bort för min smak (Sollenbrunn)
1955:- för ett Michelin Pilot power 180 55 17.
2050:- för motsvarande 190 50 17.
150:- för montering och balansering med avmonterat från bågen.

Sist jag kollade skulle Pedersen ha 150:- spänn mer än dessa priserna.

Övriga jag kollat i Göteborg har legat över 2500:- och uppåt...

Tror de köper in däcken från Duells ivf, alltså blir de väl rätt dyra. De hade fått en leverans av däck när jag var där en gång och de var emballerade med plast från Duells.

Kan inte ni andra fylla på med "samma" siffror där ni varit? Helst med samma däck dock... Svårt att jämföra annars :O

Last edited:

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6

Bara så jag har förstått detta rätt. Du svarade på ett två år gammalt inlägg och sen bara fortsatte ni diskutera som om det var igår ni diskuterade det? Riktigt lustig nattläsning faktiskt. :D
:krama

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Kul att jag kunde glädja dig. Jäkligt skumt det där då jag stött på tråden som om den vore färsk. ? Alltid undrat hur andra har svarat på gamla trådar som om det vore igår men det som står på förstasidan är slumpmässiga trådar oavsett ålder?

Bara så jag har förstått detta rätt. Du svarade på ett två år gammalt inlägg och sen bara fortsatte ni diskutera som om det var igår ni diskuterade det? Riktigt lustig nattläsning faktiskt. :D

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
Köp däcken hos din lokala däckhandlare

Till alla er som letar billiga däck på nätet å vill ha dem monterade för skit å ingen ting.

Köp istället däcken hos din lokala däckhandlare.
Får de upp volymerna kan de hålla bättre priser å ni slipper bli griniga på att de tar betalt för arbetstid, övriga kostnader för montering och maskiner.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj

Eller så skiter man i mellanhanden helt... Finns billiga verktyg för att göra det själv...

Sedan näthandeln har blivit allt vanligare har jag inte sett att priserna ökat mer än vad valuta och inflation påverkat så förstår inte dina argument till fullo.

Till alla er som letar billiga däck på nätet å vill ha dem monterade för skit å ingen ting.

Köp istället däcken hos din lokala däckhandlare.
Får de upp volymerna kan de hålla bättre priser å ni slipper bli griniga på att de tar betalt för arbetstid, övriga kostnader för montering och maskiner.

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska