MC dödsolycka

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Speeder skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63507973_852__,00.html

En 17-årig motorcyklist blev påkörd av tåget utanför Skurup. Kan det vara någon på forumet? :(

jag tror inte det är så bra att bo i Skurup och köra båge. Min polare knäckte ryggen på ett flertal ställen efter en krasch för 5 år sen, en annan körde ihjäl sig för 4 år sen. Och nu denna :( ... känns som man skall flytta från Skurup ... här bor ju trotts allt bara 9' så vem blir näste?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tråkigt att höra.

Men är det inte konstigt att inte fler kör ihjäl sig på 125or? Jag menar, ALLA mina polare har någon gång kraschat på moped... jag själv har säkert ramlat ett 20-tal gånger på moped men aldrig med Miton.
Farten ökar ju radikalt på en 125a och så mycket mognare blir man inte på bara ett år.
Kan det verkligen vara körkortsutbildningen som gör att 125cc förare kraschar så lite jämfört med mopedåkare?

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
kaZmur skrev:
Tråkigt att höra.

Men är det inte konstigt att inte fler kör ihjäl sig på 125or? Jag menar, ALLA mina polare har någon gång kraschat på moped... jag själv har säkert ramlat ett 20-tal gånger på moped men aldrig med Miton.
Farten ökar ju radikalt på en 125a och så mycket mognare blir man inte på bara ett år.
Kan det verkligen vara körkortsutbildningen som gör att 125cc förare kraschar så lite jämfört med mopedåkare?

Körutbildningen var väldigt bra tycker jag :tummenupp

En 125:a har ju mycket bättre bromsar och chassi ocskå så dom håller väl sig på vägen mycket bättre! :va

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Det står om olycken på www.pppress.se Har för mig det var en tjej som skulle köra så kom inte körläraren så hon körde själv.... :kocko

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Jepp.... pratade precis med min flikka hon sa att det var en i hennes klass som kände han...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
kaZmur skrev:
Tråkigt att höra.

Kan det inte bero på att det är bara dom som är verkligen intresserad av saker med motor som skaffar A1 som tidigare kanske kört mycket cross eller liknande. Skaffar kortet för att man tycker det är kul att köra och inte bara för att ta sig från A till B..

Det är vad jag tror.. :tungan

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
kaZmur skrev:
Tråkigt att höra.

själv tror jag att man medvetet kör lite säkrare med tanke på just farten och sådant.
Själv är jag också mycket räddare om min 125a än vad jag var om min gammla sur moppe...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras