Exakt så Snygg hoj för övrigt ja! Kommer ihåg tråden där du finslipade den.Jag instämmer 100%. Det är faktiskt märkligt när man ser jämförelsebilderna du lade upp (där min egen hoj är med som exempel på god smak för övrigt). Det blir oerhärt tydligt att klippdockedesignen som råder numera är rörig och saknar känsla. Som om någon klistrat på delar av olika klippdockor och plagg lite efter vad som först råkade hamna i handen, och inte baserat på vad som faktiskt passar. Jag har tyckt att Galenpannnan är ganska snygg, men när man ser den bredvid 1098:n så ser man att det också är stökig och ser ut som ett moppekilletrim med avkapad bakskärm vilket gör att bakhjulet ser ut att inte höra ihop med motorcykeln i övrigt. Det ser ut som att någon rullat dit ett bakhjul och ställt bakom hojen för att få en lite bättre uppfattning om det skulle kunna passa.
En grej jag särskilt lagt märke till på senaste Panigalen är sidokåpan under tanken. Det kan man kalla "torterade" ytor. Skulle vara intressant att låta designern förklara tanken med det.
Last edited: