Mc-förare öppnade kvinnans bildörr i farten

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Har en granne som betett sig som ett arsel mot alla möjliga i området, men alla polisanmälningar las ner just pga det, att det var ord mot ord. Tills vi fick honom på film när han hällde hönsgödsel utblandat med vatten i friskluftsintaget på vår bil. Var inte så frisk luft efter det, men den polisanmälan las inte ner :hihi. Han har lugnat ner sig betydligt sedan dess.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så han var inte heller drogpåverkad då?
Jag gissar att om det inte finns några tecken på alkohol fattar polisen misstanke om narkotikabrott för det ska tas blodprover. Och eventuellt få narkotikabrott styrkt.
I detta fallet verkar det som narkotikabrott ej blev styrkt. Men jag kan ha fel.
Narkotika kan vara "en annan utredning".

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hmm. Alla våra bilar låses automatiskt med en hastighet över typ 7km/h. Kanske en super gammal bil hon hade ?
Inställningsfråga på de flesta bilar. Jag rekommenderar dock att den slås på, både för idioter som dessa samt att de flesta bilar krocktestas med den påslagen. Mindre risk för att dörrar öppnas vid rollover.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och där tyckte Ystad Allehanda att en bild på en sporthoj visar den typiske 60-årige mc-föraren. För alla vet ju att sporthojar är farliga och de kör som idioter...

YS.jpg

Nåväl. De verkar ha glömt bort allt prat om drograttfylla och nämner det inte alls längre.
Men mc-förarens version framkommer i alla fall:

"Eftersom kvinnan körde med öppet fönster uppger mannen att han körde jämsides för att prata med henne under tiden som de körde.
– I sin motanmälan uppger mannen att kvinnan då svängde till med sin bil. Han var då nära att bli prejad in i mitträcket."

Motorcyklisten anhölls misstänkt för en rad brott efter närkontakt med en medtrafikant på E65. Nu har han motanmält bilföraren. Han ville bara prata med henne och hon försökte preja honom.
Mc-föraren greps längre fram på E65 och anhölls misstänkt för försök till misshandel, framkallande av fara för annan och vårdslöshet i trafiken.
Mannen hade dock en helt annan version av vad som hände. Han har gjort en motanmälan mot kvinnan gällande vårdslöshet i trafik.
– Enligt mannen tutade och gestikulerade kvinnan när han körde om henne och han saktade ner för att prata med henne, berättar Nils Norling, polisens presstalesperson.
Eftersom kvinnan körde med öppet fönster uppger mannen att han körde jämsides för att prata med henne under tiden som de körde.
– I sin motanmälan uppger mannen att kvinnan då svängde till med sin bil. Han var då nära att bli prejad in i mitträcket.
Polisen har lagt ner förundersökningen i både kvinnans anmälan och mannens motanmälan. Anledningen är att ord står mot ord och inga vittnen finns som kan bekräfta vilken version som är sann.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med tanke på hur märklig kvinnans historia lät så är jag inte det minsta förvånad att det visade sig finnas en annan version av händelsen.

Det börjar vara allt större behov av att ha kamera i trafiken numera så man har bevis efter att man stött på mottrafikanter.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hmm. Alla våra bilar låses automatiskt med en hastighet över typ 7km/h. Kanske en super gammal bil hon hade ?

Vad är supergammal? Har en 2011, och den låses inte automatiskt, och tror inte leadingbilen av årsmodell 2018 vi hade tidigare gjorde det heller.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Citat:
Han var då nära att bli prejad in i mitträcket."
slut citat

Inget konstigt (eller?) du hamnar där du har blicken. I varje fall om du kör MC.
Kvinnan vrider huvudet (och kroppen ?) åt vänster för att se MC-föraren och styr automatiskt åt vänster.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hittar inte stället igen men på jag har någonstans läst motorcyklistens version, ej processad gnm media. Den var betydligt rimligare men han kan såklart ha tonat ner sitt eget agerande. Kvinnans version låter mer hysterisk, förutom osannolik och jag undrar om hon nånsin har gjort eller haft fel någon gång, nånsin, om någonting, ur sitt perspektiv. Ni vet typen...

Har något exempel själv som lärt mig att folk tar till vad som för att undkomma sitt ansvar, om de ens inser sitt misstag. Jag är inte hoppfull.

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Större insats. Mot en pundare. Synd skottlossningar och bomber inte får samma uppmärksamhet. Men det är ju besvärliga brott och inte lika politiskt intressanta just nu.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Högst troligt har de stannat vid vägkanten/han har blockat och fått henne att stanna, han agerar hotfullt så hon börjar köra därifrån med honom efter till fots.

Mc-kollektivet har sån jävla noja för att få skuld för allt som pundare ställer till med sittandes på hoj. NEJ vanligt folk förknippar inte pundare på hoj med vanliga motorcyklister. NEJ vanligt folk tror inte att alla som kör kromslädar tillhör Hells Angels. Vi lever inte på 70-talet längre.

men visst, sen finns det folk som tycker att alla som kör hoj är idioter precis som det finns folk som tycker att alla mexikanare är trötta.
Lite utanför tråden men det är säkert så att många tror att hojåkare med samma upplägg på märke och text som HA, är folk som är på väg att bli HA medlemmar.
Är folk så fantasilösa att dom inte kan göra något eget om man promt måste ha väst för att köra hoj.
Har aldrig förstått mig på detta fenomen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Större insats. Mot en pundare. Synd skottlossningar och bomber inte får samma uppmärksamhet. Men det är ju besvärliga brott och inte lika politiskt intressanta just nu.
Nu har det ju inträffat 100+ stenkastningar* mot mestadels danska bilister på denna sträcka och polisen har tryck uppifrån och från Danmark att faktiskt lösa detta brott.
När man då har tillgång till mc-poliser, målade bilar, civila bilar, polishelikoptrar, drönare och lite till så kan det ju hända att man har resurser att sätta in när någon säger att något inträffat på just den sträckan de bevakar.
Polisen har ju till och med berättat att den aktuella sträckan aldrig har varit så olycksfri som nu när de hårdbevakar den. Knappt några fortkörningar eller andra brott alls.

*=Jag tror inte det är stenkastning utan snarare någon med slangbella som prickar bilar.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är väl mer en social tillställning. Det är väldigt sällan en HD syns ute på vägarna utan sina stallkompisar, lite elakt sagt möjligen "en klubb för inbördes beundran". Själv bävar jag ibland för att ens behöva ta med brorsonen på övningskörning istället för att "köra inspirerat".

Det lär ju knappast vara Ivar 87 år gammal med rullator som kastar sten. 99% chans att det är någon under 25 dvs utan konsekvenstänk. En analys av tidpunkter och platser lär kunna säga rätt mycket om insatsernas behov.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Lite utanför tråden men det är säkert så att många tror att hojåkare med samma upplägg på märke och text som HA, är folk som är på väg att bli HA medlemmar.
Är folk så fantasilösa att dom inte kan göra något eget om man promt måste ha väst för att köra hoj.

Och folk har rätt.

Rätt så till vida att den som kör med en ryggtavla upplagd som top rocker, bottom rocker och "MC" gör det efter att ha ömkat sig hos "Sverigemodellen" och erkänt Hells Angels överhöghet i saken.

Ingen, precis ingen av dem som kör med sådana ryggar ställer upp på svenska lagar och regler eller är beredda att försvara sin egen eller vår gemensamma frihet.

Ynkryggar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...