Mc förare död efter krock med älg (Hindås)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Usch :(

Någon som vet mer än det som står i artikeln?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Mycket tragiskt, vila i frid.

Var själv ute med brorsan idag och snurrade i de trakterna, och det kördes inspirerat. Efter att vi var klara åkte brorsan ut igen med några andra och körde fram till halv 12 snåret, blev lite orolig under tiden för han svarade inte på mobilen, men inget hände som tur var. Jag fick en olustig känsla, något kändes fel - men det var en falsk signal som tur var.

Sen läser man detta här och förstår egentligen vilka risker man tar, det är sjukt.

Det är bara att acceptera, är man ute och nöter landsväg som de flesta av oss på sporthoj gör så utsätter man sig för dessa risker. Bara att inse att gata är inget att satsa på egentligen. Många skrattar åt posörer och folk med tjocka fegränder, folk som åker runt i stan bara för att stila... men faktum är att det är så mycket mer hälsosamt att vara en av dem.

Fick mig en tankeställare nu iallafall, och hoppas att alla andra tänker lite också.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
fy..
V.I.F och en tanke går till de anhöriga!

Till övriga, ta hand om Er där ute

bohz

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Yamaha FZ6-S S2 2007
Var oxå i trakterna igår. Tjejen som satt bak sa precis, tänk på att det är skymning nu...

När jag kom hem läste jag nyheten, usch.

Tankar går till anhöriga

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Usch vad hemskt. Blir så ledsen när jag läser.

Försök undvika att köra när det är skymning o gryning, djuren är aktiva då o de är svåra att se.. det är lurigt nog som det är på vägarna.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Älgar är läskiga.
Jag var ute häromveckan med tjejen bak när en älg sprang ut i vägen, som tur var så vände den 2 meter innan oss. Läskigt värre.

V.I.F

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Usch vad hemskt. Blir så ledsen när jag läser.

Försök undvika att köra när det är skymning o gryning, djuren är aktiva då o de är svåra att se.. det är lurigt nog som det är på vägarna.

Inte bara det, var själv ute igår kväll. Solen står lågt så man bländas och när man kommer från ett soligt parti in i skugga så ser man fan ingenting, jag vill gärna kunna se om kurvan nyper eller om där ligger grus etc.

VIF

Last edited:

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
min nära vän körde med honom o såg alltihop.. försökte rädda honom med hjärt o lugn räddning men han dog omdelbart.. ja träffade han 2 dagar innan o filma han med hjälm kameran , riktigt hemskt! tänk på att ta det lugnt i skymningen då det rör sig väldigt mkt djur på det senaste..

Fick precis veta att han hette Johan Karlsson. En arbetskollegas kompis, kusin tydligen...

stämmer, bor i lerum...

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM