Nr:18
Snabbare än Don Queer
Har du alla fakta? Vet du varför olyckan hände? Innan du vet det kanske du skulle tänka en extra gång innan du yttrar dej....rollex skrev:2285396censur.....
Last edited by a moderator:
Har du alla fakta? Vet du varför olyckan hände? Innan du vet det kanske du skulle tänka en extra gång innan du yttrar dej....rollex skrev:2285396censur.....
Fredrik skrev:2284564Fruktansvärt det som hänt.
Vet inte om det kanske var nå'n man kände, fick reda på det nyss när kompisen ringde och kollade att det inte var jag..
TV4's text tv hade ett lite annorlunda händelseförlopp: http://tv4.se/tv4/plain.aspx?ArticleID=475175
Hade det varit dina barn som krossades mellan bilarna, skulle du inte tycka att min åsikt var förmycket. Och alla som har kört hoj länge, vet att det nästan alltid är bilisten som inte ser oss och klantar sig.... Men om det nu är så att gubben har tappat släpet, vem är det då som ska kolla att släpet sitter fast ??? Knappast vi som kör hojNr:18 skrev:2285411Har du alla fakta? Vet du varför olyckan hände? Innan du vet det kanske du skulle tänka en extra gång innan du yttrar dej....
Vet du att det är så? Har du sett polisrapporter o dyl? Man ska ta det som står i tidningarna med en stor nypa salt, dom gör allt för ett lösnummer. Det har aldrig fallitt dej in att det kan hända olyckor? Tror knappast att nån lastbilsförare frivilligt tappar sitt släp och avslutar nån annans liv....rollex skrev:2285467Hade det varit dina barn som krossades mellan bilarna, skulle du inte tycka att min åsikt var förmycket. Och alla som har kört hoj länge, vet att det nästan alltid är bilisten som inte ser oss och klantar sig.... Men om det nu är så att gubben har tappat släpet, vem är det då som ska kolla att släpet sitter fast ??? Knappast vi som kör hoj
Nr:18 skrev:2285473.-..
Alla är så snabba att fördöma lastbilsföraren, men ingen av oss vet vad som hände. Därför är det dumt att sitta och snacka om vem som ska ha ett nackskott.
Ge mej att par exempel är du snäll! Jag skrev inget fördömande, jag påpekar bara att det kan vara klokt att lugna sej med yxan tills man har alla fakta och inte lita enbart på tidningarna.HanneZ skrev:2285487Dom är ungefär lika snabba att döma lastbilsföraren som du brukar va att döma motorcyklister som kör på landsväg.
Tror du på fullt allvar att han har det då?morecore skrev:2285516Den bakomvarande lastbilschauffören som klämde de 2 stackarna SKA INTE ha gott samvete idag!
Nr:18 skrev:2285589Tror du på fullt allvar att han har det då?
Ja att du i trådar här på sporthoj fördömer motorcyklister som vurpat etc. på landsväg antagligen p.g.a. för hög fart blir nog svårt att neka till. Att sitta o leta upp det nu har jag varkent tid eller lust med.Nr:18 skrev:2285493Ge mej att par exempel är du snäll! Jag skrev inget fördömande, jag påpekar bara att det kan vara klokt att lugna sej med yxan tills man har alla fakta och inte lita enbart på tidningarna.
Sådär ja ... Ducktig nasse - Har säger vi minnsann inte vad som helst - Jag är moderator här och gör vad jag vill... Så där blir man när man mobbas som barn, Det ger stor njutning att få visa sin makt som vuxen.Nr:18 skrev:2285411Har du alla fakta? Vet du varför olyckan hände? Innan du vet det kanske du skulle tänka en extra gång innan du yttrar dej....
Att du inte har tid eller lust att leta upp bevis för det du anklagar mej för säger mer om dej än om mej. Jag har aldrig fördömt nån som kört för fort på väg, däremot fördömer jag gnället på att poliserna gör fel som bötfäller dom. Jag har även klagat på folk som drar snuten, då jag anser att det medför onödiga risker. Man vet om spelreglerna när man vrider på rullen, är man missnöjd med reglerna visar man det med hjälp av valsedeln, inte genom att gnälla på poliser som gör sitt jobb.HanneZ skrev:2285599Ja att du i trådar här på sporthoj fördömer motorcyklister som vurpat etc. på landsväg antagligen p.g.a. för hög fart blir nog svårt att neka till. Att sitta o leta upp det nu har jag varkent tid eller lust med.
Självklart ska man alltid vänta med att döma men i 99 fall av 100 när någon kört på någon bakifrån så skulle jag nog påstå att det är den som kommer bakifrån som gjort fel. Inte heller ska man lita på tidningarna men jag får den känslan att det mest hittas på när det gäller politik, bigbrother och kungahuset. Menar du att det är en komplott mot truckers?
Om du läst längst ner i min signatur ser du att jag är moderator i Racing, inte i Mc-relateratrollex skrev:2285614Sådär ja ... Ducktig nasse - Har säger vi minnsann inte vad som helst - Jag är moderator här och gör vad jag vill... Så där blir man när man mobbas som barn, Det ger stor njutning att få visa sin makt som vuxen.
Nr:18 skrev:2285617text
HanneZ skrev:2285599text
– En traktor körde på vägen och klippte gräs i vägkanten, och den första lastbilen saktade ner och la sig bakom eftersom det var skymd sikt och han inte kunde köra om, säger Jan Strannegård, presstalesman vid polisen i Västra Götaland till aftonbladet.se.
Bakom lastbilen kom två motorcyklister som också saktade ner och la sig bakom lastbilen.
– Den andra lastbilen kom sedan som fjärde ekipage och av någon anledning saktade han inte ner tillräckligt snabbt utan körde helt enkelt på motorcyklisterna, som klämdes mot den framförvarande lastbilen och omkom, säger Jan Strannegård.
Det fanns inga passagerare på motorcyklarna.
I samband med kollisionen tappade en av lastbilarna släpet.
Jag får väl förklara hur jag tänker då.Strömma skrev:2284514Innan man dömer ska man nog iaf ha alla fakta. Finns rätt många variabler, solen i ögonen, fel på lastbilen, svimmat vid ratten etc
Självklart är det enormt tragiskt med killarna på hojarna som inte hade en chans! Men innan det finns fakta som säger att han var vållande pga klumpighet/vårdslöshet väljer jag i nuläget att tycka synd om honom med, inte kul att vara i hans läge nu
Så står det i en av tre versioner som figurerar i pressen just nu...njelger skrev:2285630Så här står det ju. Inget tyder på att den påkörande lastbilen gjort något som helst rätt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|