Mc-förare slog polis med batong

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har du läs svårigheter? jag svarade på ett inlägg där en kille sa att 80% av invandrarna kom från scandinavien inte på brotts statistik.

Nä, jag har inte LÄSSVÅRIGHETER men eftersom ämnet var BROTTSSTATISTIK så förutsatte jag att du också ville vara med och diskutera det. Du ville alltså bara påpeka att 13% AV DE SOM INVANDRADE 2006 kom från sKandinavien när diskussionen handlade om något helt annat. Var tog alla de som invandrade året innan dess vägen då? Och året innan dess? Och året innan dess? De bara dog gissar jag på. Eller? :va

Frågan är vem av oss som har lässvårigheter.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
En sak som är bra är ju att folk diskuterar det. brott,statistik,svensk vs invandrare för våra politiker gör det ju inte. kanske inte har så mycket med sporthoj att göra:) men värt att diskutera det då det sälla lägs fram. läser nyfiket på alla inlägg som tittar in

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Helvette blev värkligen förvånad när det stod Alingsås:va

Trodde aldrig vi hade sådana gangsters här i stan:D

Såg här innan i tråden att någon skrev att Alingsås har bra poliser och det kan jag värkligen säga att vi absolut inte har! ni ser ju bara vad som hände:D

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Vem bryr sig om den blonderade härjade ynglingen ursprungligen kom ifrån Beirut , Zagreb , Beijing , Ludvika eller yttre rymden ??? Grejen är väl att fanskapet snodde en hoj ???:va ... Hur fan kan en hojstöld bli en invandringsfråga här på SH ?.....Hallå !!:confused:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Inte förstått vad jag svarar på än ser jag,svarade inte på nåt om brott.
Och skrev inget om att tidigare invandrare dött det enda jag visade var hur invandringen ser ut ungefär idag(2006).

Och det majkie skrev var detta (Det stämmer, och 80 % utav alla 'nysvenskar' kommer från skandinavien. Rätt komiskt när man tänker på hur vissa partier resonerar om att alla 'nysvenskar' kommer från kulturellt annorlunda länder)

Jag ser inte invandrare som blivt svenska medborgare som nysvenskar men det kanske ni 2 gör,och gör ni det så är det upp till er.

Nä, jag har inte LÄSSVÅRIGHETER men eftersom ämnet var BROTTSSTATISTIK så förutsatte jag att du också ville vara med och diskutera det. Du ville alltså bara påpeka att 13% AV DE SOM INVANDRADE 2006 kom från sKandinavien när diskussionen handlade om något helt annat. Var tog alla de som invandrade året innan dess vägen då? Och året innan dess? Och året innan dess? De bara dog gissar jag på. Eller? :va

Frågan är vem av oss som har lässvårigheter.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Grejen vad gäller "problemet" är att t.ex jag som är hyffsat nyinflyttad till Södertälje.... kan säga att den här staden håller på att förvandlas. För staden är inte svensk längre. Majoriteten av stadsbona, de som handlar, går på gatorna, är ute på krogen osv, är just utlänningar (vi pratar 80% om inte mer ibland). Så det är väl inte så konstigt att denna staden har en hel del röster på sverige demokraterna. Svenskar / pensionärer! =)
Jag tror den känslan många svenskar börjar få (inkl mig då jag tittar på södertälje) är att vissa delar av landet börjar tappa sin identitet och att det blir som ett annat land i vissa förorter/småstäder. Problemet ligger inte i människorna i sig. Utan det är ju att för många placeras på samma ställen... och det tas in bara fler och fler och fler. Det blir överpopulerat. Utlänningarna som kommer får ju bo på varandra oxå vilket i sig skapar en spänning. Man vill inte vara hemma... driver på stan osv.

Sedan så åker man runt i sverige till typ linköping, sundsvall, gotland visby osv... där ser man till 90-95% om inte mer, är svenskar och inser att "problemet" är väldigt lokalt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Inte förstått vad jag svarar på än ser jag,svarade inte på nåt om brott.
Och skrev inget om att tidigare invandrare dött det enda jag visade var hur invandringen ser ut ungefär idag(2006).

Och det majkie skrev var detta (Det stämmer, och 80 % utav alla 'nysvenskar' kommer från skandinavien. Rätt komiskt när man tänker på hur vissa partier resonerar om att alla 'nysvenskar' kommer från kulturellt annorlunda länder)

Jag ser inte invandrare som blivt svenska medborgare som nysvenskar men det kanske ni 2 gör,och gör ni det så är det upp till er.

Jag har förstått vad du svarade på och om du läser mitt inlägg igen så ser du det. Nu var det det här med läsförståelse igen.

Det spelar absoult ingen roll vad jag eller du tycker om vilka som är nysvenskar - och jag håller absolut med dig om komiken i situationen ang. partierna - och när man är svensk för man är officiellt invandrare i tre generationer. Så om din morfar invandrade till Sverige är du också invandrare.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Det handlar inte vad vilka vi ser som nysvenskar (själv ser jag alla som har Svenskt medborgarskap som Svensk), det handlar om hur brottsstatistiken visar på att 20 % av alla brott begås utav invandrare.

Detta redogör sedan vissa partier för och menar på att brotten begås utav invandrare från "kulturellt skilda länder(se mellanöstern)", när i själva verket statistiken visar på att 80 % av alla så kallade invandrare kommer från skandinavien, och inte från mellanöstern m.fl.

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Köp en polisradio eller gå in på http://telge.mine.nu/st/news.php
lyssna över stockholm en lördags kväll så ska ni få höra vilka som gör alla brott. Ni kommer få höra namnet mostafa så många gånger att ni tröttnar på 1timme. för fan öppna ögonen och öronen och se sverige som det är. sluta upp och blunda för sanningen. Alla som påstår att invandring inte är ett problem i sverige vet inte vad dom pratar om. klart vi svenskar ochså gör massa brott men det är tur att det finns fler svenskar här.
ÄN SÅ LÄNGE:rolleyes:

Hörru ditt jävla smartskaft!!! hur kan man vara så blåst i huvudet??? Klart det finns många "mostafas" i stockholm i jämförelse med umeå:7peta Åk runt i luleå, umeå en timme så får du höra lika jävla mycket Karl-Gustav! Att jämföra vilka som gör brott i Sverige ex. "svenskar" el. "invandare" är PATETISKT.... sätt dig ner och läs en bok, mitt förslag "1000 år av invandring" så kanske du får lite hum:va om vilka det är som har byggt upp vårt kära land från grunden. :mad: :mad:

i helvete har hänt?

ingen nysvensk inblandad????

enligt efterlyst o massa andra här"SH" o där så står dem för DEM FLESTA BROTT.

ännu ett pundhuvud!!!:huvet

Grejen vad gäller "problemet" är att t.ex jag som är hyffsat nyinflyttad till Södertälje.... kan säga att den här staden håller på att förvandlas. För staden är inte svensk längre. Majoriteten av stadsbona, de som handlar, går på gatorna, är ute på krogen osv, är just utlänningar (vi pratar 80% om inte mer ibland). Så det är väl inte så konstigt att denna staden har en hel del röster på sverige demokraterna. Svenskar / pensionärer! =)
Jag tror den känslan många svenskar börjar få (inkl mig då jag tittar på södertälje) är att vissa delar av landet börjar tappa sin identitet och att det blir som ett annat land i vissa förorter/småstäder. Problemet ligger inte i människorna i sig. Utan det är ju att för många placeras på samma ställen... och det tas in bara fler och fler och fler. Det blir överpopulerat. Utlänningarna som kommer får ju bo på varandra oxå vilket i sig skapar en spänning. Man vill inte vara hemma... driver på stan osv.

Sedan så åker man runt i sverige till typ linköping, sundsvall, gotland visby osv... där ser man till 90-95% om inte mer, är svenskar och inser att "problemet" är väldigt lokalt.

Misslyckad integrationspolitik heter det kort och gott!!!

Last edited:

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Grejen vad gäller "problemet" är att t.ex jag som är hyffsat nyinflyttad till Södertälje....

Har hållt på ett bra tag det där..

Flyttade därifrån efter ett drygt år, bodde i ronna.

Pallar liksom inte med flertalet mord o rånförsök, våldtäkter, misshandel , automat-vapen som avlossas mitt på dan, bilbomber mm. mm.

allt detta inom en radie på 10km.

99% av brotten som begås där rapporteras aldrig , för då är man dödsdömd.

Att gå ut ensam är mer eller mindre uteslutet efter mörkrets inbrott.

Jiddra statistik kan vem som helst i ett försök att släta över saken.
Förändrar dock inte hur verkligheten ser ut.

Edit: tebaks till ämnet, ok att visa att man menar allvar, men inte att vålla en möjlig trafikolycka.

Last edited:

framhjulssladd

Ute i skogen
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
ZseX10R
Kanske var det hela ett svar på diskussionerna här på sporthoj.com, där någon för någon vecka sedan beskrev hur en poliskvinna viftade med en batong efter honom när han skulle stanna efter en fortkörning?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati